طرز تهیه بستنی سه رنگ

بستنی یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین میان وعده ها و عصرانه ها به ویژه در فصل تابستونه. تنوع طعم ها و مدل های بستنی آن قدر زیاده که گاهی اوقات انتخاب اون رو سخت می کنه. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل بستنی کانادایی به نام بستنی سه رنگ را آموزش دهیم.
شنبه، 7 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه بستنی سه رنگ

بستنی سه رنگ


مواد لازم برای تهیه بستنی
مواد غذایی
مقدار
بستنی وانیلی
به مقدار لازم
تمشک
یک پیمانه
توت فرنگی
یک پیمانه
آب
دو قاشق غذا خوری
شکر
دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای قیف وافلی
مواد غذایی
مقدار
تخم مرغ
یک عدد
سفیده تخم مرغ
دو عدد
نمک
یک چهارم قاشق چای خوری
شکر
نصف پیمانه
آرد
دو سوم پیمانه
پودر دارچین
نصف قاشق چای خوری
کره آب شده
دو تا سه قاشق غذا خوری


طرز تهیه بستنی سه رنگ

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه کانادایی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این دسر شامل بستنی و پوره تمشک و توت فرنگی است که به سه رنگ قرمز، آبی و سفید می باشد در ادامه همراه ما باشد تا با طرز تهیه این بستنی خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه بستنی سه رنگ

مرحله اول

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بستنی وانیلی را بیرون از یخچال و در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شود تا کار کردن با آن راحت تر باشد.

اگر دستگاه بستنی ساز ندارید نیاز نیست نگران باشید می توانید از یک قالب نه در پنج استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی سه رنگ


مرحله دوم

در فاصله ای که بستنی به دمای محیط می رسد یک پیمانه تمشک را داخل مخلوط کن بریزید و یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری آب اضافه کنید و آن را پوره کنید وقتی آماده شد داخل یک کاسه کوچک بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه بستنی سه رنگ


مرحله سوم

حالا نوبت به پوره کردن توت فرنگی می رسد به اندازه یک پیمانه توت فرنگی داخل مخلوط کن می ریزیم و همانطور که در بالا اشاره شد یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری آب اضافه می کنیم و پوره می کنیم و داخل یک کاسه می ریزیم.

طرز تهیه بستنی سه رنگ


مرحله چهارم

حالا بستنی وانیلی را داخل قالب می ریزیم و با لیسک به همه قسمت ها پخش می کنیم تا یک سطح صاف داشته باشیم بعد پوره تمشک و توت فرنگی را روی بستنی می ریزیم به این ترتیب که اول پوره تمشک را با قاشق و با فاصله می ریزیم و بعد بین تمشک ها پوره توت فرنگی را می ریزیم و به کمک یک سیخ حالت پیچ پیچی به پوره و بستنی می دهیم و لایه دوم را نیز مانند لایه اول می ریزیم و دوباره به آن پیچ و تاب می دهیم در این مرحله بستنی خیلی نرم و شل است و نباید زیاد هم بزنیم. در آخر با یک ورق فویل روی قالب را می پوشانیم و به مدت یک شب داخل فریزر قرار می دهیم.


مرحله پنجم

روز بعد زمانی که بستنی آماده است می توانید داخل ظرف های کوچک و یا با قیف سرو کنید این بستگی به نظر شما دارد اما اگر می خواهید یک کار خاص انجام دهید بهتر از قیف های وافلی خانگی استفاده کنید. نحوه تهیه قیف وافلی را در ادامه بیان می کنیم.

طرز تهیه بستنی سه رنگ


طرز تهیه قیف وافلی

برای اینکه قیف وافلی تهیه کنید نیاز به تمرین دارید و لی نگران نباشید زمان زیادی لازم نیست و به راحتی می توانید آنها را درست کنید.


مرحله اول

اولین کار برای تهیه قیف وافلی آماده کردن دستگاه وافل ساز است، آن را به برق بزنید و بگذارید خوب داغ شود. حالا داخل یک کاسه متوسط یک عدد تخم مرغ و دو عدد سفیده تخم مرغ می شکنیم و یک چهارم قاشق چای خوری نمک، نصف پیمانه شکر، دو سوم پیمانه آرد، نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و دو تا سه قاشق غذا خوری کره آب شده می ریزیم و خوب هم می زنیم.

نکته: ابتدا بهتر است است با 2 قاشق غذاخوری کره آب شده شروع کنید در انتها اگر دیدید که مایع خیلی سفت است یک قاشق دیگر هم اضافه کنید و هم بزنید تا بافت مورد نظر به دست آید.

طرز تهیه بستنی سه رنگ


مرحله دوم

بعد از آماده شدن مواد با یک ملاقه کوچک درست در قسمت وسط وافل ساز می ریزیم و آن را می بندیم و اجازه می دهیم بپزد تا زمانی که چراغ وافل ساز آماده شدن آن را اعلام کند.

به کمک یک کفگیر آن را بردارید و روی یک دستمال حوله بگذارید و با کمک قیفی که همراه وافل ساز هست آن را رول کنید تا خودش را بگیرد. در این مرحله چون وافل داغ است انعطاف پذیری لازم را دارد پس ته آن را فشار دهید تا مانع از چکه کردن بستنی شود.

برای حالت گرفتن قیف ها می توانید از پایه نگه دارنده نیز استفاده کنید اگر از این پایه ها ندارید می توانید روی توری نیز قرار دهید.

زمان سرو یک بستنی سه رنگ خواهید داشت که از ترکیب توت فرنگی و تمشک حاصل شده است. امیدواریم این دسر خوشمزه را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه بستنی سه رنگ



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.