آموزش تهیه نودل کره بادام زمینی

دستور تهیه نودل با کره بادام زمینی و زنجبیل را در این بخش بخوانید و در خانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
سه‌شنبه، 10 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه نودل کره بادام زمینی

نودل کره بادام زمینی


مواد لازم
نودل اودن یک بسته

مواد لازم برای سس
مواد غذایی مقدار
کره بادام زمینی شش قاشق غذا خوری
سس سویا تیره یک قاشق غذا خوری
سرکه برنج یک قاشق غذا خوری
روغن کنجد یک قاشق چای خوری
روغن چیلی سه قاشق غذا خوری
سیر له شده یک حبه
زنجبیل رنده شده یک قاشق غذا خوری
آب یک تا دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
پیازچه خرد شده به مقدار لازم
فلفل قرمز خرد شده به مقدار لازم
کنجد به مقدار لازم


طرز تهیه نودل کره بادام زمینی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه خوشمزه ترین نودلی که تا الان امتحان کرده اید را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. این نودل با سس خامه ای کره بادام زمینی تهیه می شود و با چند ادویه طعم دار شده است درست کردن آن بسیار آسان است همراه ما باشید تا با رسپی آن آشنا شوید.

مرحله اول: آماده کردن نودل
اولین کار آماده کردن نودل هاست، ما در اینجا یک بسته نودل اودن داریم ابتدا یک قابلمه را تا نصف آب می ریزیم و می گذاریم تا بجوشد در این مرحله نودل ها را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به صورت یک دست همه آن ها داخل آب قرار بگیرند و ده دقیقه زمان می دهیم تا بپزند.

مرحله دوم: آماده کردن کره بادام زمینی
در همین حین که نودل ها می پزند می رویم سراغ درست کردن سس کره بادام زمینی که بسیار آسان است. پس داخل یک کاسه متوسط حدود شش قاشق غذا خوری کره بادام زمینی می ریزیم.

نکته: این که از کره بادام زمینی خالص یا مغز دار استفاده کنید به خودتان بستگی دارد ما در این جا از کره بادام زمینی مغز دار استفاده می کنیم چون وقتی این مغز ها آب می شوند و با سایر مواد ترکیب می شوند بافت فوق العاده ای ایجاد می کند.

حالا یک قاشق غذا خوری سس سویا تیره به کره بادام زمینی اضافه می کنیم بعد یک قاشق غذا خوری سرکه برنج و حالا یک قاشق چای خوری روغن کنجد می ریزیم بعد برای طعم دهی بیشتر مقداری (سه قاشق غذا خوری) روغن چیلی به مواد اضافه می کنیم اگر دوست دارید خیلی تند باشد از روغنی که در آن تکه های فلفل  است استفاده کنید درغیر این صورت می توانید از روغن چیلی معمولی استفاده کنید. در نهایت مواد معطرمان را اضافه می کنیم به این ترتیب که یک حبه سیر را له کرده و یک قاشق غذا خوری زنجبیل رنده شده ریز را باهم مخلوط کرده و به موادمان اضافه می کنیم و روی حرارت بالا می گذاریم تا کره بادام زمینی آب شود و به نقطه جوش برسد حدود سه دقیقه طول می کشد که کره بادام زمینی به نقطه جوش برسد. در این مرحله نودل ها هم آماده شدند و باید آنها را آب کش کنیم. بعد از آب کش کردن نودل ها به سس کره بادام زمینی برای این که بافت نرم و خامه ای داشته باشد یک تا دو قاشق غذا خوری آب اضافه می کنیم و هم می زنیم زمانی که به غلظت مطلوب رسید سسمان آماده است و زیر آن را خاموش می کنیم. حالا برای تزئین مقداری فلفل قرمز و پیازچه خرد می کنیم. حالا نودل های آب کش شده را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ می ریزیم و سس را به آن اضافه می کنیم و روی سس مقداری از پیازچه ها و  فلفل قرمز خرد شده  و کمی هم کنجد سفید می ریزیم و خوب باهم مخلوط می کنیم.

آموزش تهیه نودل کره بادام زمینی

نکته: از سس سویای تیره استفاده می کنیم چون رنگ قوی و طعم نمکی دارد.

نکته: ترکیب سرکه برنج و سس سویا طعم بی نظیری به سس می دهد. در مورد روغن کنجد هم همین مقدار کافی است چون طعم بسیار قوی دارد.

آموزش تهیه نودل کره بادام زمینی

آموزش تهیه نودل کره بادام زمینی

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا می توانید نودل آماده شده را به ظرف سرو انتقال دهید و دوباره روی آن را با پیازچه ها و فلفل قرمز خرد شده و مقداری دانه کنجد تزئین کنید. این سریعترین نودلی است که می توانید آماده کنید امیدواریم این غذا را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.