طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

در مطلب پیش رو دستور تهیه بستنی تخم کدو را به همراه وافل حبابی آموزش می دهیم همراه ما باشید.
يکشنبه، 15 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

بستنی تخم کدو با وافل حبابی


مواد لازم برای تهیه بستنی تخم کدو
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده به مقدار لازم
تخم کدوی پوست گرفته شده یک پیمانه
شیر دو پیمانه
شکر سفید سه چهارم پیمانه
نمک کمی
زرده تخم مرغ چهار عدد
وانیل کمی
خامه زده شده یک پیمانه

مواد لازم برای تهیه وافل حبابی
مواد غذایی مقدار
آرد دو پیمانه
نمک یک پنس
بیکینگ پودر  چهار قاشق چای خوری
شکر دو قاشق غذا خوری
تخم مرغ دو عدد
شیر گرم یک و نیم پیمانه
کره یک سوم پیمانه


طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

در این نوشتار می خواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه پاییزی را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم این دسر با وافل حبابی و بستنی تخم کدو تهیه می شود که  به دلیل استفاده از تخم کدو حلوایی می تواند آغاز خوبی برای فصل پاییز باشد.

مرحله اول: درست کردن بستنی
تهیه این دسر خوشمزه را با درست کردن بستنی شروع  می کنیم. برای این کار ابتدا یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار می دهیم و کمی کره در آن می ریزیم و یک پیمانه تخم کدوی پوست گرفته شده را به آن اضافه می کنیم و به مدت سه الی چهار دقیقه تفت می دهیم.

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

بعد حرارت شعله را کم می کنیم و دو پیمانه شیر را به همراه سه چهارم پیمانه شکر سفید و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بجوشد. در این مرحله در یک کاسه متوسط چهار عدد تخم مرغ می شکنیم و سفیده های آن را جدا کرده کنار می گذاریم و کمی از مخلوط شیر و شکر و تخمه ها را به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم و بعد کاسترد مخلوط  شده را به ماهیتابه بر می گردانیم و اجازه می دهیم دو الی سه دقیقه بجوشد و بعد داخل مخلوط کن می ریزیم و کمی وانیل اضافه می کنیم و با سرعت بالا مخلوط می کنیم تا صاف و یک دست شود.

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

بعد از این که مواد خوب با هم مخلوط شدند آن را در یک کاسه می ریزیم و یک پیمانه خامه زده شده را به مخلوط به دست آمده اضافه می کنیم و هم می زنیم و داخل یخچال یا فریزر می گذاریم تا دمای آن به چهل درجه فارنهایت برسد.

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

وقتی بستنی سرد شد ( حدودا دو ساعت طول می کشد) آن را از یخچال یا فریزر بیرون می آوریم و داخل دستگاه بستنی ساز می ریزیم و آن را روشن می کنیم تا کار خودش را انجام دهد و بستنی تخم کدویمان را آماده کند. این پروسه با دستگاه بستنی سازی که ما از آن استفاده می کنیم با توجه به دما و مایع  بستنی پانزده الی سی دقیقه طول می کشد. حالا بستنی آماده شده را به مدت چهل و پنج دقیقه الی یک ساعت داخل فریزر می گذاریم تا خوب ببندد.

نکته: در صورتی که بستنی ساز در دسترس ندارید می توانید مخلوط بستنی را در فریزر بگذارید و هر نیم ساعت یکبار از فریزر بیرون بیاورید و هم بزنید. این کار را سه تا شش بار می توانید انجام دهید، در آخر به مدت بیست و چهار ساعت داخل فریزر قرار دهید.

حالا بستنی تخم کدوی ما آماده است و نوبت درست کردن وافل حبابی می باشد.

مرحله دوم: آماده کردن وافل
در یک کاسه ی بزرگ دو پیمانه آرد به همراه یک پنس نمک، چهارقاشق چای خوری بیکینگ پودر و دو قاشق غذا خوری شکر می ریزیم وبا همزن دستی باهم مخلوط می کنیم.

دو عدد تخم مرغ داریم زرده  و سفیده ی آن ها را جدا می کنیم و جداگانه هم می زنیم.

توجه: زرده ها را با کمی وانیل با همزن برقی هم می زنیم تا رنگ آن ها به رنگ کرم تغییر کند و از لختگی دربیایند و سفیده ها را آنقدر هم می زنیم تا پف کنند و فرم بگیرند. (ابتدا باید سفیده ها را هم بزنیم چون اگر زرده تخم مرغ با آن ترکیب شود دیگر پف نمی کند)

هم زدن جداگانه سفیده و زرده باعث می شود وافل به مقدار بیشتری پف کند پس لازم است عمق صفحات دستگاه شما بیشتر از وافل ساز های معمولی باشد. ولی نگران نباشید اگر دستگاه شما از نوع معمولی است می توانید از این دستور استفاده کنید فقط کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مایع را با همزن دستی و با ملایمت هم بزنید.

حالا یک و نیم پیمانه شیر گرم را به همراه یک سوم پیمانه کره به زرده ها اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم در این مرحله این مخلوط را به محتویات کاسه ی آرد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

در انتها سفیده ها را به مخلوط به دست آمده اضافه می کنیم و فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم حالا روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک  ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. بعد از گذشت این مدت زمان خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و با همزن دستی با سرعت بالا  به میزان کمی هم می زنیم حالا باید خمیر را داخل دستگاه وافل ساز بریزیم.

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

اگر دستگاه وافل ساز شما قدیمی و بدون سیم است قبل از اینکه خمیر را داخل آن بریزید باید هر طرف آن را به مدت سه دقیقه روی حرارت گرم کنید ولی اگر برقی است از قبل باید آن را روشن کنید تا آماده شود. حالا بعد از داغ شدن دستگاه هر طرف آن را چرب می کنیم و  با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه را بر می داریم و روی قالب وافل ساز می ریزیم و در دستگاه را می بندیم و بر می گردانیم تا حدود دو دقیقه بپزد حالا بر می گردانیم تا طرف دیگر آن حدود سه دقیقه بپزد وقتی رنگ آن طلایی قهوه ای شد از دستگاه در می آوریم و روی توری قرار می دهیم تا خنک شوند.

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

طرز تهیه بستنی تخم کدو با وافل حبابی

نکته: اگر دوست دارید بستنی قیفی داشته باشید وافل ها را زمانی که گرم هستند دور قالب قیفی شکل که همراه دستگاه وافل ساز هست بپیچید تا شکل قیف را به خودشان بگیرند اما اگر می خواهید به شکل ساندویچ آن را میل کنید همین طور صاف روی توری قرار دهید.

مرحله سوم: سرو و تزئین
وقتی وافل ها آماده شدند روی آن ها بستنی تخم کدوی برشته شده می ریزیم و با کمی مغز تخم کدو تزئین کرده و در ظرف مورد نظر برای سرو می گذاریم.

حالا وافل حبابی با بستنی تخم کدو آماده است و می توانید نوش جان کنید.

پیشنهاد می کنیم که حتما این دسر خوشمزه را درست کنید و در دور همی های خودمانی آن را سرو کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما