طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

در این مطلب طرز تهیه خاگینه سیب به همراه بستنی کاراملی آموزش داده می شود همراه ما باشید تا با تهیه این دسر پاییزی آشنا شوید.
دوشنبه، 16 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

خاگینه سیب با بستنی کاراملی


مواد لازم برای تهیه بستنی کاراملی
مواد غذایی مقدار
شکر سفید دویست و هشتاد گرم
آب نصف پیمانه
خامه پانصد و سی گرم
شیر یک پیمانه

مواد لازم برای تهیه خاگینه سیب
مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره یک و سه چهارم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
شیر یک پیمانه
تخم مرغ یک عدد
پودر دارچین یک دوم قاشق چای خوری
سیب رنده شده یک عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
نمک دریایی برای تزئین


طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه را که شامل خاگینه سیب و بستنی کاراملی است آموزش دهیم. این دسر شیرین می تواند گزینه خوبی برای روزهای پاییزی باشد.

مرحله اول: آماده کردن بستنی کاراملی
برای تهیه این دسر ابتدا باید بستنی کاراملی را درست کنیم. خب برای این کار ابتدا یک ماهیتابه با سایز متوسط را روی حرارت متوسط می گذاریم و در آن دویست و هشتاد گرم شکر و نصف پیمانه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ده دقیقه بجوشد تا رنگ آن طلایی تیره یا کهربایی رنگ شود.

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

وقتی شکر تبدیل به کارامل شد نوبت اضافه کردن خامه است در اینجا پانصد و سی گرم خامه (رقیق شده) داریم آن را به شکر کاراملی اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم مواظب بخاری که از مایع کاراملی بلند می شود باشید.

بعد از این که خامه با شکر مخلوط شد یک پیمانه شیر اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. زمانی که همه مواد باهم ترکیب شدند به یک کاسه انتقال می دهیم و برای خنک شدن آن را داخل فریزر می گذاریم تا به دمای حدودا چهل درجه برسد.

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

بعد از خنک شدن مایع کاراملی آن را از فریزر خارج کرده و در دستگاه بستنی ساز می ریزیم بعد دستگاه را روشن می کنیم تا غلیظ و خامه ای شود و حجم آن بیست و پنج الی سی درصد افزایش پیدا کند بعد از آماده شدن آن را تا زمانی که می خواهیم استفاده کنیم در فریزر می گذاریم تا خوب ببندد. حالا بستنی کاراملی ما آماده است.

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

مرحله دوم: آماده کردن خاگینه سیب
خب می رویم سراغ درست کردن خاگینه سیب.

ابتدا مواد خشک را آماده می کنیم به این ترتیب که در یک کاسه متوسط یک و سه چهارم پیمانه آرد همه منظوره به همراه یک سوم پیمانه شکر، نصف قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری بکینگ پودر الک می کنیم و کنار می گذاریم. برای این کار داخل یک کاسه بزرگ یک پیمانه شیر می ریزیم و یک عدد تخم مرغ با دو قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تخم مرغ با شیر خوب مخلوط شود بعد یک دوم قاشق چای خوری پودر دارچین می ریزیم و کمی هم می زنیم حالا مواد خشک را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و یک مایع صاف و یک دست داشته باشیم به طوری که گلوله آردی در آن باقی نماند. بعد به کمک رنده ماندولین یک عدد سیب را رنده کرده و مستقیم داخل مایع به دست آمده می ریزیم و هم می زنیم حالا مایع خاگینه آماده است و فقط باید سرخ شوند.

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

حالا یک ماهیتابه روی گاز می گذاریم و در آن روغن سرخ کردنی می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود دمای روغن باید بین سیصد و بیست و پنج درجه تا سیصد و پنجاه درجه فارنهایت باشد برای این کار می توانید از یک دماسنج آبنباتی کمک بگیرید و اجازه ندهید دمای روغن بالاتر یا پایین تر از این دما باشد و اگر لازم شد حرارت زیر ماهیتابه را تنظیم کنید. حالا با قاشق از مایع خاگینه درون روغن داغ می ریزیم و سرخشان می کنیم تا رنگ آن ها قهوه ای طلایی شود بعد از سرخ شدن آن ها را در یک ظرفی که داخل آن چند عدد دستمال کاغذی گذاشتیم می چینیم تا روغن اضافیشان گرفته شود بعد روی آن ها کمی نمک دریایی می پاشیم این کار را تا زمانی که مایع خاگینه تمام شود انجام می دهیم.

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

طرز تهیه خاگینه سیب با بستنی کاراملی

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا خاگینه های آماده شده را داخل یک دیس می چینیم و با یک اسکوپ بزرگ بستنی کاراملی سرو می کنیم.

حتما این دستور را امتحان کنید و با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید امیدواریم از آن نهایت لذت را ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.