طرز تهیه ساندویچ مرغ

گوشت مرغ می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد. با این گوشت مفید می‌توانید غذا‌هایی سالم تهیه کنید که از آن‌ جمله می‌توان به ساندویچ مرغ ریش ریش اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید با ساندویچ مرغ به همراه یک سالاد خوشمزه و لذیذ.
دوشنبه، 16 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ ریش ریش


مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ ها
مواد غذایی مقدار
ران مرغ با پوست و استخوان دو عدد
نمک دانه درشت به مقدار لازم
پودر کاری به مقدار لازم
پاپریکای دودی به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
پوست رنده شده لیمو ترش به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه سابیده شده به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سالاد با طروات
مواد غذایی مقدار
رازیانه به مقدار لازم
گلابی خرد شده یک عدد
آب لیموی تازه یک عدد
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه سابیده شده به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مخلوط ساندویچ مرغ
مواد غذایی مقدار
مرغ گریل شده و ریش ریش شده به اندازه ای که درست کردیم
پیازچه خرد شده سه عدد
ساقه کرفس خرد شده دو عدد
خردل به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
پودر کاری به مقدار لازم
نان تست شده چهار برش
سالاد با طروات به مقدار لازم


طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش

در این مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ خوشمزه را به شما دوستان عزیز آموزش می دهیم اگر به تهیه این نوع ساندویچ علاقه دارید تا انتها همراه ما باشید.

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ
اولین کار برای تهیه ساندویچ مزه دار کردن مرغ ها است. در اینجا دو عدد ران مرغ با پوست و استخوان داریم ابتدا کمی نمک دانه درشت، پودر کاری، پاپریکای دودی، روغن زیتون، پوست رنده شده لیمو ترش و کمی فلفل سیاه تازه سابیده شده را در یک ظرف کوچک می ریزیم و خوب باهم ترکیب می کنیم و بعد آن را روی مرغ ها می ریزیم و مرغ ها را با این مخلوط ماساژ می دهیم حالا این مرغ ها باید روی یک گریل داغ بروند و حسابی نیم سوز شوند.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

مرحله دوم: پختن مرغ ها
پس مرغ های مزه دار شده را روی گریلی که از پانزده تا بیست دقیقه قبل با بالاترین حرارت داغ شده قرار می دهیم و در آن را می بندیم تا به مدت پانزده تا بیست دقیقه هر دو طرف آن ها گریل شده و نیم سوز شوند و مزه دودی به خود بگیرند. بعد از گریل کردن مرغ ها آن ها را در یک ظرف نسوز قرار می دهیم و روی آن را با ورقه فویلی می پوشانیم و به داخل فر با دمای چهار صد درجه فارنهایت به مدت سی دقیقه انتقال می دهیم. در فاصله ای که مرغ ها داخل فر در حال پخته شدن هستند میوه ها و سبزیجات را خرد می کنیم.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

مرحله سوم: آماده کردن سبزیجات
با خرد کردن سه عدد پیازچه و دو عدد ساقه کرفس که بخشی از سالاد مرغ را تشکیل می دهند شروع می کنیم آن ها را خرد کرده و در یک کاسه می ریزیم و در کاسه دیگر کمی رازیانه خرد می کنیم و یک عدد گلابی که به صورت خلالی خرد شده به آن اضافه می کنیم این سالاد یک سالاد با طراوت است که گلابی یک مزه شیرینی دلچسبی به آن می دهد و رازیانه باعث طعم گزندگی آن می شود که این باعث تعادل در مزه سالاد می شود. در نهایت آب یک عدد لیموی ترش و کمی نمک و فلفل سیاه تازه سابیده شده را به ترکیب گلابی و رازیانه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ریش ریش کردن مرغ ها
حالا حدودا سی دقیقه گذشته و مرغ ها باید آماده شده باشند آن ها را از فر بیرون می آوریم و ورقه فویل را برمی داریم و شروع به ریش ریش کردن مرغ ها می کنیم برای این کار از دو عد چنگال استفاده می کنیم که با یکی از آن ها مرغ را نگه می داریم و با دیگری مرغ را ریش ریش می کنیم ما سعی می کنیم همه پوست مرغ ها را جدا کنیم که این موضوع به شما بستگی دارد. ریش ریش کردن مرغ ها حدودا ده الی پانزده دقیقه طول می کشد و بعد آنها را داخل کاسه محتوی پیازچه و کرفس خرد شده می ریزیم و کمی خردل، سس مایونز و کمی پودر کاری و نمک مزه دار می کنیم و با چنگال خوب هم می زنیم.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

مرحله پنجم: آماده کردن نان تست
حالا مخلوط ساندویچ مرغمون آماده است و در این مرحله باید کمی نان خمیر ترش را تست کنیم برای این کار چند تکه از نان را برش می دهیم و کمی (در حد چند قطره) روی آنها روغن زیتون می ریزیم و در فر با دمای چهار صد و پنجاه درجه فارنهایت می گذاریم تا به مدت پنج دقیقه خوب تست شوند.

مرحله آخر: سرهم کردن مواد ساندویچ
وقتی نان ها تست شدند زمان سر هم کردن ساندویچ هاست برای این کار نان ها را روی یک سطح صاف می چینیم و کمی از مخلوط مرغ و پیازچه و کرفس روی آن ها می ریزیم تا کاملا سطح آن ها را بپوشاند. حالا روی ساندویچ ها سالاد با طروات گلابی و رازیانه را می ریزیم و کار تهیه این ساندویچ در این مرحله به پایان می رسد و می توانید آن ها را در دیس بچینید و سرو کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

طرز تهیه ساندویچ مرغ

امیدواریم از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید و نهایت لذت را ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.