تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی

ماشین‌آلاتی با عنوان 100 ، خودکار بوده و برای بسته‌بندی مواد غذایی و شیمایی گرانولی یا دانه‌بندی شده خشک کاربرد دارند. همانند حبوبات یا خشکبار. در فرایند بسته‌بندی به‌هیچ‌عنوان نیاز به اپراتور وجود ندارد.
يکشنبه، 22 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سحر رنجبررفیع
موارد بیشتر برای شما
تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی

در میانه قرن نوزدهم تولید به میزان چشمگیری افزایش پیداکرده و جهان با سرعت نور به سمت‌وسوی صنعتی شدن مشاغل پیش می‌رفت. تولید محصولات غذایی و شیمایی به‌شدت افزایش پیدا کرد. همه به دنبال راهی آسان و کم‌هزینه برای در دست رس بودن این‌گونه محصولات بودند. روش‌های سنتی بسته‌بندی جای خود را به روش‌های ماشینی داد که سرعت، دقت و بهداشت بالاتری داشتند. بسته‌بندی ماشینی در مدت کوتاهی تبدیل به یک صنعت قدرتمند شد. انواع کارخانه جات تولیدکننده ماشین‌آلات بسته‌بندی پا به عرصه ظهور گذاشته و شهرت جهانی برای خود دست‌وپا کردند.


در ابتدای قرن بیستم این صنعت به کشور ما راه یافت و کم‌کم انواع دستگاه‌های بسته‌بندی خارجی در کارخانه جات کوچک و بزرگ ایرانی دیده شد. این ماشین‌آلات به‌سرعت از سوی کارشناسان ایرانی مهندسی معکوس و بومی‌سازی شد. شرکت‌ها ماشین‌سازی ایرانی پا عرصه ظهور گذاشتند. یکی از این شرکت‌های سازنده دستگاه بسته‌بندی، شرکت بهفر ماشین البرز است که با 20 سال سابقه در تولید انواع دستگاه بسته‌بندی و خشک‌کن فعالیت می‌کند.

 
تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی


این مجموعه متعهد در تولید ماشین‌آلات باکیفیت جهانی بوده و خدمات پس از فروش خوبی هم دارد. در ادامه انواع تولیدات این مجموعه را با همراه توضیحات معرفی خواهیم کرد...
از مزایای استفاده از دستگاه بسته‌بندی می‌توان به کاهش ضریب خطا، بهداشت بیشتر، افزایش سرعت، کیفیت و زیبایی بیشتر بسته‌بندی اشاره کرد.

انواع دستگاه بسته‌بندی

1-ماشین‌آلات توزین دار:

این نمونه ماشین‌آلات 100 خودکار بوده و برای بسته‌بندی مواد غذایی و شیمایی گرانولی یا دانه‌بندی شده خشک کاربرد دارند. همانند حبوبات یا خشکبار. در فرایند بسته‌بندی به‌هیچ‌عنوان نیاز به اپراتور وجود ندارد.

این نمونه دستگاه بسته‌بندی بسیار پرطرفدار بوده و بازدهی خوبی هم دارد. شرکت بهفر ماشین اطلس البرز این نمونه ماشین‌آلات را در ظرفیت‌های مختلف (2،4،6،12 توزین) طراحی و تولید می‌کند که با افزایش کاپه های دستگاه، سرعت بسته‌بندی هم افزایش پیدا می‌کند. این ماشین‌آلات قابلیت بسته‌بندی انواع پاکت‌های سلفونی،OPPt آلومینیومی...را در بازه وزنی 20 تا 2 کیلوگرم دارند.

البته نمونه 12 توزین که برای اولین بار در ایران ساخته‌شده، قابلیت وزن‌کشی تا 5 کیلوگرم را دارد. دستگاه بسته‌بندی 12 توزین موازی از سوی کارشناسان مجموعه بهفر ماشین طراحی و تولیدشده و هیچ نمونه داخلی یا خارجی ندارد.

 
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های پشتیبانی و مشاوره رایگان ما در زیر همین مطلب تماس بگیرید.
026-34725221
09125883469
09360038633

2-ماشین‌آلات کیسه‌پرکن:

این دستگاه‌ها برای پر کردن انواع کارتون و کیسه وزن بالا طراحی و تولید شده‌اند. دستگاه‌های کیسه‌پرکن در دو مدل نیمه اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک تولیدشده و ظرفیت‌های تولید مختلفی هم دارند. به‌طور مثال می‌توان به نمونه تک توزین آنالوگ،2 توزین تمام‌اتومات یا نیمه اتومات و نمونه 4 توزین فول اتومات اشاره کرد. این ماشین‌آلات همانند نمونه‌های توزین دار مخصوص مواد غذایی و شیمیایی دانه‌بندی شده هستند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های پشتیبانی و مشاوره رایگان ما در زیر همین مطلب تماس بگیرید.
026-34725221
09125883469
09360038633

 
تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی

3-قوطی پر کن:

این دستگاه مخصوص وزن‌کشی و پر کردن انواع قوطی‌های فلزی و پلاستیکی است. این دستگاه قابلیت پر کردن انواع محصولات پودری و گرانولی دانه‌ریز را دارد. دستگاه بسته‌بندی قوطی پر کن مجهز به یک نوار نقاله و میز ترافیک است.

4-دستگاه بسته‌بندی پودری سلفونی:
این ماشین انواع مواد پودری را در پاکت‌های سلفونی بسته‌بندی می‌کند. مکانیسم این دستگاه با نمونه‌ای توزین دار و یا حتی کیسه‌پرکن تا حدی متفاوت است. این دستگاه تمام‌اتوماتیک بوده و مخصوص مواد پودری طراحی‌شده است.

5-دستگاه ساشه که به دستگاه بسته‌بندی تک‌نفره هم مشهور است.

مخصوص بسته‌بندی انواع مواد غذایی و شیمیایی پودری، گرانولی یا مایع است. این دستگاه متخصص در بسته‌بندی با وزن زیر 100 گرم است. به‌طور مثال می‌توان به سس‌های تک‌نفره، نمک. فلفل و یا سماق یک‌بارمصرف و حتی شامپو صابون‌های یک‌نفره اشاره کرد. این دستگاه سوددهی بسیار بالا و سرعت خوبی هم دارد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های پشتیبانی و مشاوره رایگان ما در زیر همین مطلب تماس بگیرید.
026-34725221
09125883469
09360038633

نمونه دیگر از تولیدات این مجموعه ماشین‌آلات شرینگ است این ماشین‌آلات بسته‌های محصولات را در پک‌های 6،12،14 و...سلفن کشی و پک می‌کند.
در ادامه انواع دستگاه بسته‌بندی شرینگ این مجموعه را معرفی خواهیم کرد...

1-دستگاه شرینگ پک کابینی:

این دستگاه حجم کمی داشته مناسب پک کردن ظروف یک‌بارمصرف انواع مواد غذایی است. ظرف محصول سلفون کشی شده و در داخل محفظه دستگاه قرار می‌گیرد. حرارت بالای محفظه سلفون را منقبض کرده و ظرف محصول را به‌راحتی پک می‌کند.


 
تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی
 

2-دستگاه شرینگ پک تونلی:

این دستگاه مخصوص محصولات بسته‌بندی‌شده است. کارتون یا کیسه‌های بسته‌بندی‌شده به‌صورت دستی یا اتوماتیک سلفون کشی شده و از کوره گرما گذر می‌کنند. حرارت باعث جمع شدن سلفون و درنهایت شرینگ محصول می‌شود. این دستگاه در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک طراحی و تولیدشده و سرعت بسته‌بندی بیشتری هم به نسبت نمونه شرینگ پک کابینی دارد.

از دیگر تولیدات این مجموعه می‌توان به دستگاه‌های خشک‌کن هم اشاره کرد.

انواع دستگاه خشک‌کن بهفر ماشین البرز

1-خشک‌کن کابینی:

نمونه خشک‌کن‌های کابینی مناسب مشاغل کوچک و متوسط بوده که انواع مواد غذایی و شیمیایی را با سرعت‌بالا رطوبت‌گیری می‌کنند. همانند کودهای شیمایی، آفت‌کش‌ها و یا اسلایس انواع میوه‌جات. ظرفیت تولید نمونه دو کابین بیشتر از نمونه تک کابین است. اما ازنظر نحوه کارکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ماشین‌آلات خشک‌کن کابینی از نیروی حرارت غیرمستقیم منبع حرارتی خود که متشکل از یک مشعل گازی، گازوئیلی یا المنت برقی است، محصول را رطوبت‌گیری می‌کنند.

2-خشک‌کن تونلی:

نمونه تونلی مناسب کارخانه جات بزرگ است. خشک‌کن تونلی باقابلیت رطوبت‌گیری پیوسته، ظرفیت تولید بالایی دارد. محصول از یک‌سوی تونل واردشده و توسط حرارت چند مشعل رطوبت‌گیری می‌شود. محصول رطوبت‌گیری شده از سوی دیگر تونل خارج می‌شود.



 
تاریخچه 100 ساله دستگاه بسته‌بندی

شرکت بهفر ماشین اطلس البرز تولیدکننده انواع خطوط تولید و بسته‌بندی مواد غذایی است. لیست خطوط تولید این مجموعه به شرح زیر می‌باشد.
خط بسته‌بندی
ادویه‌جات
            خط تولید قند شکسته
            خط تولید و بسته‌بندی کینوا
            خط تولید چیپس سیب‌زمینی
            خط تولید پیاز داغ-خط فراوری و بسته بندی پیاز سرخ شده
            خط تولید سبزی سرخ‌شده
            خط تولید سبزی خشک
            خط بسته‌بندی میوه خشک
            خرید و معرفی خط بسته‌بندی حبوبات و غلات
            خط بسته‌بندی آجیل و خشکبار



لینکهای مرتبط:
https://behfarmachine.com/sache-machine/
https://behfarmachine.com/dryer-machine/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.