بهترین آرام بند درب آهنی و چوبی

آرام بندها می‌توانند امنیت ساختمان‌ها را بالا ببرند. یک نکته بسیار جالب توجه در مورد آرام بندها سازکار بسیار دقیق آن‌ها است. جک آرام بند هنگام بسته شدن درب ساختمان دارای سرعت متغیری است
يکشنبه، 29 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سارا کاکازاده
موارد بیشتر برای شما
بهترین آرام بند درب آهنی و چوبی
مقدمه
به طور کلی آرام بند یک وسیله مکمل برای درب ساختمان‌ها است. وسیله‌ای که به کمک آن درب ساختمان با فشار و سرعت استانداردی و بدون دخالت ساکنین باز و بسته می‌گردد. یک جک آرام بند اصولا امنیت ساختمان را بالا برده و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌نماید.

فرض کنید یکی از ساکنین فراموش کند در هنگام خارج شدن از ساختمان درب را ببندد، چنانچه درب ساختمان به آرام بند مجهز باشد جک آرام بند به صورت خودکار لحظاتی بعد درب ساختمان را خواهد بست.

از همین رو آرام بندها می‌توانند امنیت ساختمان‌ها را بالا ببرند. یک نکته بسیار جالب توجه در مورد آرام بندها سازکار بسیار دقیق آن‌ها است. جک آرام بند هنگام بسته شدن درب ساختمان دارای سرعت متغیری است و درست در لحظه برخورد درب با قفل، جک آرام بند با کم کردن سرعت از ایجاد صدای آزارنده در ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورد. همین ویژگی سبب می‌شود عوامل خارجی مانند بادهای شدید نیز نتوانند درب ساختمان را با سرعت و شدت زیاد باز و بسته نمایند. در ادامه این مقاله کمی بیشتر درباره انواع آرام بندها و در نهایت بهترین آرام بند موجود در بازار سخن خواهیم گفت.

بهترین آرام بند چه آرام بندی است؟
اکنون که اندکی با آرام بند درب و سازکار آن آشنا شدید بهتر است کمی هم درباره ویژگی‌‌های کیفی انواع این محصول  اطلاعات به دست آورید. اگر قصد خرید یک آرام بند برای درب ساختمان یا مغازه خود را دارید باید به نکاتی توجه نمایید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم. در گام اول باید مختصات درب مورد نظرتان را در نظر بگیرید و بعد مبادرت به خرید آرام بند نمایید.

 به عبارت دیگر بهترین آرام بند ، متناسب‌ترین فنر آرام بند با درب ساختمان مورد نظر شما می‌باشد. تطابق محصولی که خریداری می‌کنید با نیاز واقعی شما قسمت مهمی از موفقیت خریدتان را تضمین می‌کند. برای این منظور نیاز دارید به تحقیق و مطالعه‌ کافی در مورد انواع آرام بندها. اما به طور کلی برای خرید بهترین آرام بند توجه به دو نکته اساسی الزامی است.


 
بهترین آرام بند درب آهنی و چوبی


اول وزن درب که باید با نوع آرام بندی که تهیه خواهید کرد تناسب داشته باشد و قدرت جک آرام بند را برای شما تعیین می‌نماید و دوم عرض درب مورد نظر که این فاکتور نیز تاثیر مستقیم در انتخاب شما خواهد داشت. زیرا برای مثال چنانچه وزن یک درب کم باشد و در مقابل عرض آن زیاد، آرام بند به خصوصی را می‌طلبد که بتواند به خوبی درب را کنترل نماید.

انواع آرام بند از نظر زمان‌بندی سرعت

آرام بند دو زمانه
این نوع آرام بند را عموما بر روی درب‌های قدیمی زنجیردار نصب می‌نمایند. البته بر روی سایر درب‌ها مانند انواع درب‌‌های ورودی و درب‌های ضدسرقت نیز قابل نصب و استفاده می‌باشد. همان‌طور که می‌شود حدس زد آرام بند دو زمانه در هنگام بسته شدن دارای دو مرحله توقف است. مرحله اول در ابتدا حرکت درب و مرحله بعدی در فاصله‌ای حدود ۳۰ سانتی‌متری قفل می‌باشد. این دو مرحله توقف سبب می‌شود درب با کمترین فشار و کمترین ایجاد صدا بسته شود. این نکته را نیز باید ذکر کنیم که سرعت و زمان بندی این نوع آرام بندها قابلیت تنظیم دستی دارد.

آرام بند سه زمانه
آرام بند سه زمانه یا همان آرام بند سه سرعتی نیز نوعی آرام بند است که عموما برای درب‌هایی مجهز به قفل برقی و بدون زنجیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازکار این نوع آرام بند سه سرعتی در واقع دارای سه مرحله توقف در هنگام بسته شدن درب است. این سه مرحله توقف میزان فشار را هنگام بسته شدن درب با دقت بیشتری تنظیم کرده و کاهش می‌دهد.



 
بهترین آرام بند درب آهنی و چوبی

قفل برقی به دلیل تفاوت در مکانیزم کارکردشان، برای بسته شدن به فشار بیشتری نیاز دارند که این مقدار فشار از عهده ی بسیاری از آرامبند های معمولی و ضعیف خارج می باشد.

 باید به این نکته نیز اشاره نماییم که این مدل آرام بندها نیز قابلیت تنظیم سرعت در هر سه مرحله را دارند. کیفیت و سازکار بهتر انواع آرام بند سه سرعتی سبب شده است که از نظر قیمت نیز در مقایسه با آرام بندهای دو سرعتی، قیمت بالاتری داشته باشند.

بهترین آرام بند دو و سه زمانه
حالا وقت آن رسیده است که در انتهای این مقاله آموزشی، به معرفی بهترین آرام بند دو و سه زمانه بپرداریم. اکنون آرام بند NHN-83V از جمله پرفروش‌ترین و بهترین آرام بندهای بازار به شمار می‌رود. این نوع آرام بند در واقع محصولی از شرکت KENWME است که یک برند ژاپنی‌ست.

این آرام بند ژاپنی برای انواع درب‌های ساختمانی با وزن 40 تا 80 کیلوگرم و لنگه‌‌های 110 سانتی‌متری‌ مناسب است. آرامبند NHN-83V اصولا سیستم فنری_فشاری هیدرولیکی دارد. بنابراین درب‌های یک لنگه را تا وزن 80 کیلوگرم با سرعت‌های گوناگونی باز و بسته می‌کند. ویژگی دیگر استفاده از آرام بند NHN-83 این است که در انواع شرایط آب و هوایی از جمله رطوبت ، باران و حتی برف قابل استفاده است. زیرا این نوع آرام بند مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد.
شما می‌توانید برای کسب اطلاع از قیمت‌ها و مقایسه کیفیت‌های انواع آرام بند به مقالات مشابه سایت مراجعه نمایید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.