طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

یکی دیگر از کیک های خوشمزه ای که می توانید به راحتی در خانه درست کنید، کیک معروف زرد است که با روکش شکلات خوشمزگی آن دو چندان می شود.
پنجشنبه، 9 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

کیک زرد شکلاتی


مواد لازم برای تهیه کیک زرد
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده یک پیمانه
شکر چهار پیمانه
روغن مایع یک پیمانه
تخم مرغ پنج عدد
شیر یک پیمانه
خامه ترش یک پیمانه
آرد چهار پیمانه
بگینک پودر دو قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه فراستینگ شکلاتی
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده یک پیمانه
پودر کاکائو سه چهارم پیمانه
عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
پودر قند یک پیمانه
شیر سه قاشق غذا خوری


طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

امروز با دستور تهیه یک مدل کیک تولد در خدمت شما عزیزان هستیم این کیک تولد از کیک زرد معروف با روکش شکلاتی تهیه می شود خب منتظرتان نمی گذاریم و می رویم سراغ درست کردن این کیک خوشمزه و بی نظیرمان.

در ابتدا باید بگوییم که لازم است همه مواد اولیه برای تهیه این کیک به دمای محیط برسند.

مرحله اول: آماده کردن مایع کیک
خب داخل کاسه همزن یک پیمانه کره نرم شده می ریزیم و بعد به آن  چهار پیمانه شکر اضافه می کنیم  و با سرعت بالا آن ها را به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شوند  و پف کنند بعد سرعت همزن را کم کرده و یک پیمانه روغن مایع اضافه می کنیم و هم می زنیم بعد پنج عدد تخم مرغ را به صورت تک تک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد خوب باهم ترکیب شوند وقتی تخم مرغ ها خوب با مواد مخلوط شدند یک پیمانه شیر به مواد اضافه کرده و هم می زنیم و در این مرحله یک پیمانه خامه ترش در آن می ریزیم و باز هم به مدت دو تا سه دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم. حالا هم زن را خاموش کرده و کنار می گذاریم و در یک کاسه چهار پیمانه آرد را با دو قاشق چای خوری بگینک پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده و الک می کنیم.
نکته: در اینجا منظور از پیمانه فنجان است.

حالا مخلوط آرد را به موادمان اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو به بالا به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند و خمیر نرم و یک دستی حاصل شود.

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

مرحله دوم: پخت کیک
در این مرحله کف دو قالب گرد با قطر بیست سانتی متر را به وسیله کره یا اسپری خوب چرب کرده و بعد آرد پاشی می کنیم حالا مواد کیک را به صورت مساوی داخل این قالب ها می ریزیم و آن ها را چند بار روی میز کار می کوبیم تا هواگیری شوند بعد قالب ها را به مدت سی دقیقه داخل فر می گذاریم تا با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت بپزند.

نکته: پیشنهاد می کنیم زمان ریختن مایع کیک داخل قالب از لیسک استفاده کنید تا به همه قسمت های ظرف دسترسی داشته باشید و همه مواد را استفاده کنید چون در غیر اینصورت بخشی از خمیر را از دست خواهید داد.

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

مرحله سوم: آماده کردن خامه شکلاتی کره ای
در این فاصله که کیک ها داخل فر هستند خامه شکلاتی کره ای آن را آماده می کنیم، پس داخل کاسه همزن یک پیمانه کره نرم شده می ریزیم و دو تا سه دقیقه هم می زنیم بعد سه چهارم پیمانه پودر کاکائو الک شده را اضافه می کنیم و در این مرحله  دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به همراه نصف پیمانه پودر قند به موادمان اضافه می کنیم و هم می زنیم در آخر نصف پیمانه دیگر پودر قند و سه قاشق غذا خوری شیر می ریزیم و هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند وقتی فراستینگ شکلاتی آماده شد آن را کنار می گذاریم تا کیک آماده تزئین شود.

نکته1: پودر قند را در دو مرحله اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پودر قند به خوبی به خرد مواد برود.

نکته 2: مواد فراستینگ شکلاتی را با سرعت بالا به مدت پنج تا هفت دقیقه هم می زنیم تا آماده شود.

مرحله چهارم: تست پخته شدن کیک
بعد از آماده شدن خامه شکلاتی می رویم سراغ کیک ها و با فرو کردن یک خلال دندان در داخل کیک ها آن ها را تست می کنیم که آیا پختند یا نه همانطور که می دانید اگر از مایع کیک به خلال دندان نچسبد کیک پخته است در غیر این صورت باید زمان بیشتری بدهید تا کیک ها کاملا آماده شوند.

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

زمانی که کیک ها آماده شدند آن ها را از فر خارج می کنیم و به مدت پنج دقیقه صبر می کنیم تا خنک شوند حالا آن ها را از قالب در آورده و روی توری قرار می دهیم و سی تا چهل دقیقه دیگر زمان می دهیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله آخر: سرو و تزئین
بعد از خنک شدن کیک ها می توانید آن ها را تزئین کنید یا اگر می خواهید ارتفاع آن ها یکسان  باشد می توانید روی آن ها را کمی اصلاح کنید یعنی مقداری از سطح آن را برش بزنید.

در این مرحله هر طور که دوست داشته باشید و با هر موادی که بخواهید می توانید آن را تزئین کنید اما ما در اینجا سعی داریم خیلی راحت و به سادگی آن را تزئین کنیم.

پس روی یکی از کیک ها مقداری از خامه شکلاتی می ریزیم و روی سطح کیک پخش می کنیم و سعی می کنیم اطراف آن شکلاتی نشود بعد قسمت دوم را از طرفی که برش خورده روی فراستینگ شکلاتی می گذاریم و فشار می دهیم و بعد روی کیک و اطراف آن را با خامه شکلاتی تزئین می کنیم. حالا کیک زرد با روکش شکلاتی آماده است و شما می توانید آن را برش زده و سرو نمایید.

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی

این کیک بسیار نرم و ترد است و به راحتی می توان آن را برش زد و میل کرد کیک زرد با روکش شکلاتی می تواند ایده خوبی برای کیک تولد باشد امیدواریم این کیک خو شمزه را  درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک زرد شکلاتی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط