چه كسي با بشقاب پرواز كرد؟

نخستين گزارش از ديدن بشقاب پرنده به ۱۵۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح (ع) بر مي گردد. در كتاب هاي افسانه اي به جا مانده از اين دوران كه در زمان سلطنت فرعون تاتموس سوم نوشته شده، آمده است كه دايره هاي نا آرام و پليدي كه نور درخشاني داشته اند در آسمان مصر باستان مشاهده شده است. از همراهان لشكر اسكندر مقدوني نيز نقل شده كه گفته اند هنگام عبور لشكريان اسكندر مقدوني از يك رودخانه دو شيء پرنده و نوراني به آنها حمله كردند. اين حمله
دوشنبه، 13 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه كسي با بشقاب پرواز كرد؟
چه كسي با بشقاب پرواز كرد؟
چه كسي با بشقاب پرواز كرد؟

نويسنده:اشرف پورمند




موجودات فضايي، بشقاب پرنده ها، اشياي ناشناس خارجي و ده ها پديده ديگر هنوز هم در ابهام اند و تا به حال پاسخ علمي قانع كننده اي براي وجود اين پديده ها داده نشده است. اما شنيدن درباره آنها هميشه هيجان انگيز است.

بشقاب پرنده ها در تاريخ

نخستين گزارش از ديدن بشقاب پرنده به ۱۵۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح (ع) بر مي گردد. در كتاب هاي افسانه اي به جا مانده از اين دوران كه در زمان سلطنت فرعون تاتموس سوم نوشته شده، آمده است كه دايره هاي نا آرام و پليدي كه نور درخشاني داشته اند در آسمان مصر باستان مشاهده شده است.
از همراهان لشكر اسكندر مقدوني نيز نقل شده كه گفته اند هنگام عبور لشكريان اسكندر مقدوني از يك رودخانه دو شيء پرنده و نوراني به آنها حمله كردند. اين حمله باعث رم كردن اسب ها شد و سربازان به آن رودخانه، رود شيطاني لقب دادند.
۱۰۰ سال قبل از تولد حضرت عيسي(ع) هنگام شروع جنگ ايتاليا وقتي فرمانده لشكر روم مشغول خواندن اعلاميه جنگ بود، صداي عظيمي از آسمان شنيده شد و كره اي از آتش كه رنگ طلايي داشت به سرعت طرف مشرق رفت و ناپديد شد.
۷۰ سال پس از ميلاد مسيح (ع) و در يك روز بهاري، يك شبح نوراني در آسمان قسمتي از اروپا ديده شد. ۱۰ سال بعد نيز در سفر يكي از امپراتوران روم باستان شعله هاي نوراني عجيبي بر فراز يك جنگل كه محل عبور امپراتور بود ديده و گزارش شد.
«كريستف كلمب» كاشف قاره آمريكا، در سال ۱۴۹۲ ميلادي، هنگامي كه در حال دريانوردي به سمت قاره آمريكا بود از بالاو پائين رفتن يك شيء نوراني در آسمان خبر داد و مشخصات آن را در دفتر يادداشت كرد. او فكر مي كرد اين پديده نشانه رسيدن به خشكي است. حدود ۲۰۰ سال پس از كريستف كلمب، يكي از اعضاي انجمن سلطنتي انگلستان در مشاهدات خود نوشته است: من در حال عبور از پارك بودم كه ناگهان نوري از پشت درختان برخاست و به آسمان رفت. بعد از بالارفتن شيء حالت آن به شكل افقي درآمد و با سرعت زياد دور شد.

چه كسي با بشقاب پرواز كرد؟


بشقاب پرنده در ايران

آخرين و تازه ترين مشاهده، اشيايي از اين دست در كشورمان مربوط به فروردين ماه است. خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) اعلام كرد يك شيء نوراني در آسمان مشكين شهر ديده شده است. در شب هاي بعدي مشاهده اين اشياي نوراني در آسمان شهرهاي تبريز، اردبيل، آزادشهر و گنبدكاووس گزارش شد. اهالي شهر تبريز مي گفتند كه شيء پرنده از خود نور سبز و قرمز و آبي خارج مي كرد و سرعت كمي داشت. كارشناسان بر اين عقيده اند كه اين اشياي نوراني پرنده مربوط به آثار باقي مانده ستاره دنباله دار است كه آثار آن در اين موقع سال نمايان شده است. در سال ۱۳۵۵ گزارشي از مشاهده بشقاب پرنده از سوي خلبانان و مأموران برج كنترل فرودگاه مهرآباد داده شد.
در آن زمان، در آسمان تجريش چند شيء نوراني مشاهده مي شود و به خلبان جعفري مأموريت داده مي شود تا با يك هواپيماي جنگنده اف.۴ موضوع را بررسي كند. خلبان مي گويد: پس از پرواز به يك توپ درخشان نزديك شدم كه نور بنفش و سفيد و نارنجي از خود خارج مي كرد. وقتي نزديك شدم رادار و وسايل هدايت كننده از كار افتاد.

بشقاب پرنده چيست؟

يوفو (UFO) خلاصه شده عبارت موجود پرنده ناشناخته است. يوفو يعني هر شيء پرنده ناشناخته. اين شيء ممكن است يك هواپيما يا يك ماهواره باشد. معني يوفو حتماً اين نيست كه شيء ناشناخته از فضاهاي دور دست يا كهكشان به زمين آمده باشد. سال هاي دهه ۵۰ و ۶۰ پر است از سيل گزارش هاي ديدن بشقاب پرنده.
بسياري از اين گزارشات صحت علمي ندارد و تأييد نشده است ولي تا امروز حدود ۴ ميليون گزارش مشاهده بشقاب پرنده اعلام شده است.
بعضي از اين گزارش ها چون از سوي فضانوردان داده شده، براي مردم قابل باورتر است. سرنشينان آزمايشگاه فضايي اسكاي لب نيز ادعا كرده اند كه به مدت ۸ دقيقه از يك شيء پرنده ناشناس كه رنگ قرمزي داشته است فيلمبرداري كرده اند.

نظر دانشمندان

دانشمندان مي گويند كه گاهي سلول هاي سطح چشم مي ميرند و از آن جدا شده و در مايع خارج چشم شناور مي شوند. درست مثل وقتي كه در حال استراحت چيزهايي را مي بينيم كه با حركت مردمك چشم از اين سو به آن سو مي روند. ممكن است اين اشياي ناشناس و خارجي نيز چنين حالتي داشته باشند و واقعاً وجود نداشته باشند.
البته نمي توان به اين سادگي ديدن اشياي پرنده را توجيه كرد اما ممكن است تعدادي از اين ۴ ميليون گزارش مربوط به خطاي ديد باشد. به اين خطاي چشم «فلوتر» يا «مگس پران» مي گويند. بعضي دانشمندان بر اين عقيده اند كه توفان هاي خورشيدي و باقي مانده شعله ها و زبانه هاي آتش خورشيد دليل ديدن اشياي ناشناس است. برخي فكر مي كنند اين اشيا متعلق به موجودات فضايي است. ممكن است در سيارات و كرات ديگر كه در فاصله بسيار دوري از ما قرار دارند موجود فضايي وجود داشته باشد اما اين موجودات براي رسيدن به زمين بايد هزاران سال با سرعت نور طي كنند تا به كره زمين برسند اما به نظر شما منطقي است كه آنها اين مسافت طولاني را فقط براي مانور دادن در برابر چشم ما طي كنند؟

صاعقه هاي توپي

گاهي رعد و برق و شرايط آب و هواي توفاني باعث توليد نوع خاصي از صاعقه مي شود. به اين حالت صاعقه توپي مي گويند. در اوايل خردادماه سال گذشته در منطقه مرزن آباد مازندران يك شيء نوراني گرد مشاهده شده بود كه خرابي به وجود آورده بود. مي گفتند در بين توفان و صاعقه ناگهان گلوله اي نوراني به رنگ سفيد و درخشان با سرعت به سمت زمين آمد، با دو درخت برخورد كرد، درخت هاي زيادي شكست و دوباره به مسير خودش ادامه داد. در صاعقه هاي معمولي، مولكول هاي هوا براثر رعد و برق بار الكتريكي مي گيرند و براي لحظاتي درخشان مي شوند اما در بعضي شرايط اين مولكول هاي باردار شده در يك وضعيت دايره اي شكل قرار مي گيرند و مانند توپ درخشان به حركت درمي آيند. انرژي زياد درون آنها پس از برخورد با اشياي ديگر به صورت صدايي بلند آزاد مي شود. اين برخورد خرابي به بار مي آورد. درباره موجودات فضايي فيلم هايي ساخته شده و داستان هايي نوشته شده است. اما در واقع همه اين فيلم ها و داستان ها تخيلي است و موضوع بشقاب پرنده ها هنوز به عنوان يك ابهام باقي مانده است.

منبع:روزنامه ایران




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.