مردم سالاری اسلامی، افتخار ملت ایران

ملت عزیز! مواظب و مراقب باشید، راه خدا را گم نکنید. کشور ما افتخارش این بوده است که توانسته در طول مدت کمی، نهادهای قانونی را به وجود آورد...
سه‌شنبه، 11 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مردم سالاری اسلامی، افتخار ملت ایران
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
ملت عزیز! مواظب و مراقب باشید، راه خدا را گم نکنید. کشور ما افتخارش این بوده است که توانسته در طول مدت کمی، نهادهای قانونی را به وجود آورد و مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد. چهار دوره این مجلس بحمدالله با خوبی و اقتدار تمام مشغول بوده و قانون گذاشته و وظایف خود را انجام داده است.
 
حال هم انتخابات دوره پنجم در پیش است و مردم باید شرکت کنند. وظیفه و تکلیف شرعی است. مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل دولت، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و همه نهادهایی که برای این کشور لازم بود، مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشتند و وظیفه خودشان را انجام دادند و این کشور و این نظام، هیچ وقت به قانون، بی رئیس جمهور، به مجلس و معطل نماند. فقط در یک مورد دلخوشی دشمنان این بود که اگر امام بزرگ این مردم از دنیا برود، چه خواهد شد. لابد کارها لنگ خواهد شد.
 
اما، باز به همت مردم و مسؤولان و کسانی که وظیفه داشتند و همچنین عموم مردم، بحمدالله خواسته آنها عملی نشد و کاری که باید انجام می گرفت، به بهترین وجهی انجام شد. بنابراین، افتخار ملت به این است.
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نماز جمعه 1374/11/20
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 50


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.