عدم شرکت مغرضانه در انتخابات

بعضی هم بودند که مصرانه و مغرضانه و معاندانه می خواستند جلو آرای مردم را بگیرند. اینها خودی نیستند.
جمعه، 14 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عدم شرکت مغرضانه در انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
بسیاری از مردم هم که قطعأ مایل بودند رأی بدهند، توفیق پیدا نکردند رأی بدهند. آنها یا دوردست بودند، یا در مسافرت بودند، یا مشکلات آنی دم دست داشتند. بعضی جاها دهات دوردست است، لذا همه توفیق پیدا نمی کنند رأی بدهند. آنها هم به قدر نیت خودشان، به قدر عزم خودشان، مسلمة مثاب و مأجورند.
 
اگر کسانی هم حقیقت برایشان مشتبه شده بود و نیامدند رأی بدهند - می توانستند، اما رأی ندادند - چنانچه در این کار مقصر نباشند - یعنی بد فهمیده باشند . آنها هم ان شاء الله به خاطر نیت خودشان مثاب و مأجورند.
 
البته بعضی هم بودند که مصرانه و مغرضانه و معاندانه می خواستند جلو آرای مردم را بگیرند. اینها خودی نیستند. در زمان امام هم همان جریانات از اول انقلاب، از اولین انتخابات هایی که انجام می گرفت، همیشه موضع منفی، موضع مخالف، موضع نق زن و موضع شایعه پرداز داشتند؛ حالا هم دارند. از آنها هم ما غیر از آنچه که کردند، انتظاری نداشتیم و نداریم. امیدواریم که ان شاء الله این تجربه موفق، برای ملت ما موجب پیشرفت و امید بیشتر باشد و مجلس خبرگان بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های هزارمین نماز جمعه تهران 1377/8/8
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 75


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.