هفته سی و هشتم بارداری

در این هفته جنین سی و هشت هفته است.بیشتر نوزادن 38 هفته و 2 روز بعد از تخمک گزاری به دنیا می آیند. جنین به طور کامل برای تولد آماده است اما امکان دارد که هنوز چند روزی یا حتی هفته ای را در شکم بماند. بند ناف می تواند بیشتر از یک متر طول داشته باشد که البته نادر است. جگر بزرگ جنین موجب می شود که شکم جنین گرد باشد. پوست چروک و روشن است. در جمجمه شکافهایی است که در آنها هنوز استخوانها به هم نچسبیدند. در هنگام تولد این شکافها می توانند به داخل هم
سه‌شنبه، 28 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته سی و هشتم بارداری
هفته سی و هشتم بارداری
هفته سی و هشتم بارداری

نويسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان




جنین:

در این هفته جنین سی و هشت هفته است.بیشتر نوزادن 38 هفته و 2 روز بعد از تخمک گزاری به دنیا می آیند. جنین به طور کامل برای تولد آماده است اما امکان دارد که هنوز چند روزی یا حتی هفته ای را در شکم بماند. بند ناف می تواند بیشتر از یک متر طول داشته باشد که البته نادر است. جگر بزرگ جنین موجب می شود که شکم جنین گرد باشد. پوست چروک و روشن است. در جمجمه شکافهایی است که در آنها هنوز استخوانها به هم نچسبیدند. در هنگام تولد این شکافها می توانند به داخل هم بروند و اندازه ی سر نوزاد کمی کوچکتر می شود، اما این کار مشکلی را پیش نمی آورد. این شکاف روی جمجمه در اولین سال زندگی به طور کامل بسته می شود. مجرای اشکی جنین هنوز به طور کامل رشد پیدا نکرده است، به همین دلیل در هفته های اول زندگی نوزاد، گریه های او بدون اشک است. قفسه ی سینه حالا شکل مشخصتری دارد و ریه ها به تولید سورفاکتان ادامه می دهند. تولید سورفاکتان به بیرون دادن هوا از ریه ها کمک می کند، بدون آنکه کیسه های ریه چروک شوند.

هفته سی و هشتم بارداری
توضیح عکس: حنین برای تولد آماده است اما امکان دارد که هنوز مدتی را در رحم بماند.
طول جنین 51 سانتی متر و وزن آن 3600 گرم است.

مادر:

انتظار رو به پایان است و به روز موعود نزدیک هستی. برای بعضی از مادران این روزهای آخر بسیار سخت است. اگر جنین بعد از هفته ی 39 به دنیا بیاید به او نوزاد بعد از وقت متولد شده می گویند. خوشحال باش که به زودی فرزندت را می بینی. آیا فرزندت دختر است یا که پسر؟ شکل که است؟ آیا فرزندت از زندگی در این دنیا خوشش می آید؟ آیا من مادر خوبی هستم؟ زایمان چگونه خواهد گذشت؟ شبی بدون خواب با نوزادی گریان چگونه خواهد بود؟ هیجان می تواند مادر را خسته کند. به یاد داشته باش که اصل موضوع تو هستی. هنوز هیچ کس نمی داند که ماشه زایمان چگونه چکانده می شود، این هنوز از رازهای ناشناخته است.
منبع:www.vatandar.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.