نقش مثبت روبات‌های کشاورز

روبات های کشاورز، اگر به گونه ای مسئولانه توسعه یافته باشند، می توانند مشاغل را بهبود بخشند و به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کنند.
جمعه، 4 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
نقش مثبت روبات‌های کشاورز
تصویر: Thorvald یک روبات خود گردان از Saga Robotics مت مونرو ، Saga Robotics ، توسط نویسنده ارائه شده است.
 
 روبات های کشاورزی که می توانند به طور خود گردان در یک مزرعه باز یا یک گلخانه حرکت کنند نوید بخش آینده یک کشاورزی پاک تر و ایمن تر هستند. اما موارد منفی بالقوه ای، از از دست فتن مشاغل مورد نیاز گرفته تا مشکل ایمنی افرادی که در کنار روبات ها کار می کنند، نیز وجود دارد.
 
برای اطمینان از این که استفاده از روبات های خود گردان در مزارع، بیشتر دارای مزیت است تا ضرر، یک فرایند توسعه مسئولانه لازم است. جامعه به عنوان یک کل باید در تعیین مسیرهای کشاورزی آینده مشارکت داشته باشد.
 روبات های مجهز به نورهای ماوراء بنفش می توانند باعث کشته شدن کپک گیاهان شوند که این می تواند تا 90٪ از مصرف قارچ کش ها بکاهد.ما بخشی از پروژه ای به نام بزرگراه های روبات هستیم که در حال حاضر استفاده های متعدد از روبات های خود گردان ساخته شده توسط Saga Robotics در یک مزرعه میوه فروشی در جنوب شرقی انگلیس را به نمایش می گذارد. اکنون روبات ها در حال درمان بیماری های گیاهی در مزارع و گلخانه ها هستند و در طول پروژه، نقشه برداری از زمین، چیدن، بسته بندی و پشتیبانی لجستیکی را برای کارگران انجام می دهند. این امر با اتصال ابزارهای مختلف به یک "روبات پایه" خود گردان حاصل می شود.
 
به این ترتیب، روبات های کشاورز خود گردان توانایی انجام برخی از آن کارهای زحمت کشانه کشاورزی را دارند که کشاورزان در بعضی از کشورها اغلب برای پیدا کردن کارمندانی برای انجام آنها با هزینه ای که قیمت مواد غذایی را قابل رقابت نگه دارد، تلاش می کنند. پروژه ما تخمین زده است که روبات ها در نهایت ممکن است به کاهش تعداد کارگران مزرعه انسانی تا 40٪ کمک کنند.
 
در عین حال، روبات ها می توانند به ایجاد مشاغل جدید کمک کنند. اتحادیه ملی کشاورزان انگلستان استدلال می کند که افزایش استفاده از فناوری های دیجیتال در مزارع باعث جذب افراد جوان و ماهر به بخشی می شود که درگیر دست و پنجه نرم کردن با نیروی کار مسن است.
 
 نقش مثبت روبات‌های کشاورز
 
تصویر: توت فرنگی با استفاده از نور ماوراء بنفش تحت درمان بیماری قرار می گیرد. مت مونرو ، Saga Robotics، توسط نویسنده ارائه شده است.
 
این همچنین می تواند مزایای زیست محیطی داشته باشد. جایگزینی ماشین آلات کشاورزی سنتی و مجهز به استفاده از سوخت فسیلی با روبات های الکتریکی که از منابع تجدید پذیر شارژ می شوند، انتشار کربن کشاورزی را کاهش می دهد. روبات های مجهز به نورهای ماوراء بنفش می توانند باعث کشته شدن کپک گیاهان شوند که این می تواند تا 90٪ از مصرف قارچ کش ها بکاهد.
 روبات ها می توانند به ایجاد مشاغل جدید کمک کنند.ماشین آلاتی مانند آنهایی که توسط Small Robot Company (شرکت کوچک روبات) تولید می شوند می توانند در فضاهای تنگ بین اشیائی مثل درختان حرکت کنند، و بنابراین می توانند به طور بالقوه در سیستم های جنگل های زراعی برای کار روی علف های هرز، درمان بیماری ها و نقشه برداری استفاده شوند. آنها همچنین می توانند با هدف قرار دادن گیاهان منفرد، به جای مزارع کامل، به کاهش استفاده شیمیایی در مزارع کمک کنند.
 
 نقش مثبت روبات‌های کشاورز
 
تصویر: شخصی پشت سر یک روبات خود گردان قدم می زند. روبات های خود گردان قادر به انجام چندین کار هستند، از جمله جمع آوری نمونه ها، تیمار گیاهان و نقشه برداری مزارع.NASAHQ  عکس / فلیکر
 
با این حال ، استفاده نامحدود از روبات های کشاورزی خود گردان، همچنین می تواند مشکلاتی ایجاد کند. در مناطقی از جهان که کمبود نیروی کار کشاورزی وجود ندارد، کاهش تقاضا برای کارگران انسانی به معنای نیاز مردم به منابع و فرصت ها برای آموزش مجدد در بخش های دیگر است. آنها ممکن است در نهایت به مشاغل کسل کننده، خطرناک و کم حقوق در صنایع دیگر مانند استخراج معدن، که برای تولید مواد لازم برای ساخت روبات ها مورد نیاز است، روی آورند.
 
انسان هایی که در مزرعه مانده اند - یا راه روندگان در کوره راه ها - از این که مجبور به کار در کنار روبات ها هستند با نگرانی های بهداشتی و ایمنی رو به رو خواهند شد. احتمال هک شدن یک روبات مزرعه توسط یک نفر و مجبور کردن آن به انجام پیشنهادات او قابل چشم پوشی نیست. و مزارع فقیر نشین که به هیچ وجه توانایی خرید روبات را ندارند، احتمالاً در معرض آسیب خواهند بود.
 
همچنین نگرانی هایی در مورد مالکیت داده های جمع آوری شده توسط روبات های اداره شده توسط شرکت های تجاری وجود دارد - و این که آیا از این داده ها به جای منفعت رسانی به کشاورزان برای منافع آن شرکت ها استفاده می شود.
 

توسعه مسئولانه

برای اطمینان از این که روبات های کشاورزی با مسئولیت پذیری توسعه یافته اند، باید افرادی را که ممکن است تحت تأثیر این فناوری قرار بگیرند - از تولیدکنندگان و تنظیم کنندگان تا جوامع روستایی – به تفکر در مورد تمام پیامدهای احتمالی آن وا داریم.
 برای اطمینان از این که استفاده از روبات های خود گردان در مزارع، بیشتر دارای مزیت است تا ضرر، یک فرایند توسعه مسئولانه لازم است.این ممکن است شامل مطالعات موسوم به "جادوگر اوز" باشد، که در آن روبات های کنترل از راه دور در کنار کاربران انسانی آزمایش می شوند تا بتوانند با آماده شدن فناوری، واکنش ها و عواقب روبات های کاملاً خود گردان را شبیه سازی کنند. این به طراحان روبات این امکان را می دهد که با مطالعه تجربه کاربر در مراحل اولیه توسعه، در هزینه ها صرفه جویی کنند و انتظارات را مدیریت نمایند. گزینه دیگر میزبانی "شب های فیلم روبات" است که به مردم نشان می دهد رفتار روبات ها در مزرعه چگونه است.
 
 نقش مثبت روبات‌های کشاورز
 
تصویر: روبات چهار چرخ در یک گاراژ کنار یک روبات دیگر. روبات های پایه با ابزارهای قابل اتصال طیف عظیمی از قابلیت ها را فراهم می کنند. مت مونرو، Saga Robotics ، توسط نویسنده ارائه شده است.
 
هنگامی که کشورها اجازه استفاده از روبات های خود گردان در مزارع را بدهند، مقررات ایمنی و مالکیت داده ها باید به سرعت به روز شوند. در استرالیا، یک کد عملی برای چنین روبات هایی در بخش محصولات تولید شده است و کارهای مشابهی در انگلیس در حال انجام است. این، تعهدات روبات ها را مشخص می کند، شرایط استفاده از روبات ها را بیان می کند و تعیین می کند که چه کسی مسئول کارگر و ایمنی عمومی است.
 
خطر به خطا رفتن چیزها زیاد است. کارگران آسیب دیده، روبات های هک شده یا غیر قابل اعتماد، یا درک منفی مصرف کننده می تواند مانع تحقق وعده روبات های خود گردان شود. برای جلوگیری از این امر، دولت ها می توانند زیر ساخت های دیجیتال و اینترنت روستایی، آموزش و پشتیبانی مالی را شروع کنند تا در صورت ورود روبات های خود گردان به بازار، کشاورزان بتوانند بر روی زمین کار کنند.
 
آیا تا سال 2025 شاهد روبات های خود گردان خواهیم بود که در سراسر انگلیس میوه می چینند - یا حتی زودتر؟ این بستگی دارد: نه فقط به کیفیت فناوری ما، بلکه همچنین به توانایی ما برای کار کردن با یک دیگر برای گوش دادن، یاد گیری و پاسخ گویی به نیازهای کشاورزان و جامعه به طور یکسان.
 
منبع: دیوید رز، University of Reading، مارک هانه، University of Lincoln، سایمون پیرسون، University of Lincoln


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.