دستور تهیه پاستای سالمون

اگر شما هم از دوستداران غذاهای دریایی هستید پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه این غذای خوشمزه که خیلی آسان و سریع آماده می شود آشنا شوید.
دوشنبه، 14 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه پاستای سالمون

پاستای سالمون


مواد لازم برای طعم دار کردن سالمون
مواد غذایی مقدار
ماهی دو پوند ( نهصد گرم)
شوید تازه خرد شده دو تا سه قاشق غذا خوری
نمک  به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس خامه ای آلفردو
مواد غذایی مقدار
سیر له شده یا ریز خرد شده چهار تا پنج حبه
پیاز کوچک خرد شده یک عدد
آویشن تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری
شوید تازه خرد شده دو قاشق غذا خوری
نخود فرنگی شیرین یک پیمانه
مخلوط شیر و خامه یک پیمانه
سرکه سفید نصف پیمانه
پنیر پارمزان رنده شده نصف پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

مواد لازم برای پاستای سالمون
مواد غذایی مقدار
پاستای فتوچینی یا سایر ماکارونی ها یک دوم پوند (دویست و بیست گرم)
سس آلفردو به مقدار تهیه شده
سالمون به مقدار تهیه شده


طرز تهیه پاستای سالمون

امروز قصد داریم یکی از دستور های پخت جدید و محبوب را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. غذایی که امروز آموزش می دهیم یک غذای دریایی است و  هر دستور غذای دریایی باید از محصولات با کیفیت بالا تهیه  شود. ماهی سالمون  یکی از مواد مورد استفاده در غذاهای دریایی است که در این غذا هم به صورت طعم دار شده استفاده می شود. روش مزه دار کردن سالمون بسیار متنوع است و می توان از هر نوع سس، گیاه یا طعم دهنده ای استفاده کرد. در اینجا سالمون را با شوید تازه مزه دار می کنیم. عطر و طعم تازه گیاه شوید واقعاً مکمل ماهی سالمون است. هنگام سرو می توانید کمی آب لیمو اضافه کنید تا یک تطعم ازگی و طراوت ایجاد کند.

 قرار است یک سالمون پاستای بی نظیر با سس خامه ای درست کنیم، آماده کردن این غذا خیلی آسان است و می توانید آن را در عرض نیم ساعت درست کنید. یک غذای خوشمزه با تکه های سالمون آبدار که با سس خامه ای آلفردو سرو می شود. در اینجا ما از پاستای  فتوچینی استفاده می کنیم شما می توانید از هر مدل که دوست دارید و در دسترستان است استفاده کنید، همچنین در ترکیب این غذا از نخود فرنگی هم استفاده می کنیم اگر نخود فرنگی دوست ندارید می توانید آن را حذف کنید و یا به جای آن از مقداری مارچوبه خرد شده یا کلم بروکلی بخار پز استفاده کنید.

مرحله اول: طعم دار کردن سالمون ها و سرخ کردن آن ها
در اینجا ماهی نهصد گرم ماهی سالمون داریم که پوست  آن را جدا کرده ایم و تیغه های آن را در آورده ایم و به شکل مکعب های چهار سانتی برش داده ایم  تا تکه های سالمون درشتی داشته باشیم.

حالا تکه های سالمون را داخل یک کاسه می ریزیم و به آن ها نمک اضافه می کنیم  و بعد مقداری فلفل سیاه و دو تا سه قاشق غذا خوری شوید تازه خرد شده می ریزیم و با دست آن ها را هم می زنیم تا تکه های ماهی با شوید و نمک و فلفل سیاه خوب پوشیده شود.

وقتی سالمون مزه دار شد آماده است که سرخ شود. یک ماهیتابه متوسط را روی اجاق گاز می گذاریم و با شعله متوسط اجازه می دهیم گرم شود بعد داخل آن چند قاشق غذا خوری روغن زیتون می ریزیم  و سالمون ها را داخل ماهیتابه می ریزیم باید حواسمان باشد که ماهیتابه  کاملا داغ باشد و همه طرف سالمون ها سرخ شود بنابراین هر طرف آن ها را چند دقیقه می پزیم.

توجه کنید که سالمون ماهی خیلی ظریف و خوشمزه ای است و باید خیلی با دقت سرخ شود چون سریع می پزد پس هر دو دقیقه یک بار آن ها را می چرخانیم تا همه قسمت های آن ها خوب بپزد. وقتی سالمون ها سرخ شدند آن ها را به یک بشقاب منتقل می کنیم و کنار می گذاریم. از روغنی که داخل ماهیتابه است و خود ماهیتابه برای درست کردن سس استفاده می کنیم.

دستور تهیه پاستای سالمون

دستور تهیه پاستای سالمون

مرحله دوم: درست کردن سس خامه ای آلفردو
در ابتدا توضیحاتی درباره موادی که برای درست کردن سس نیاز داریم بیان می کنیم. خب برای این سس خامه ای به پنج حبه سیر له شده، یک عدد پیاز کوچک نگینی خرد شده، برای طعم دار کردن غذا یک قاشق غذا خوری آویشن تازه، دو قاشق غذا خوری شوید تازه خرد شده، نصف پیمانه پنیر پارمسان و یک پیمانه مخلوط شیر و خامه، نصف پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه نخود فرنگی داریم.
نکته: می توانید از نخود فرنگی تازه یا منجمد استفاده کنید که در صورت منجمد بودن باید ابتدا اجازه دهید یخ آن ها آب شود

حالا می رویم سراغ درست کردن سس. برای این مرحله باید حرارت را روی کم تا متوسط تنظیم کنیم تا ماهیتابه زیادی داغ نباشد، ابتدا سیر له شده را داخل ماهیتابه می ریزیم و بعد پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و آن ها را روی شعله کم تفت می دهیم  تا پیازها نرم و سبک شوند (نیازی نیست که پیاز ها کاملا سرخ شوند) حالا آویشن را اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم یک تا دو دقیقه دیگر بپزند. حالا نوبت اضافه کردن سرکه است حدود نصف پیمانه سرکه سفید می ریزیم و شعله زیر ماهیتابه را زیاد می کنیم ( روی شعله متوسط تنظیم می کنیم) اجازه می دهیم سرکه بجوشد و مقدار آن نصف شود بعد از اینکه جوشید و مقدار آن نصف شد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد هم مخلوط شیر و خامه را می ریزیم و شعله را روی کم تا متوسط تنظیم می کنیم و مواد را هم می زنیم تا غلیظ تر شود به این مرحله که رسید نوبت اضافه کردن پنیر پارمسان است آن را هم به مواد اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و چند دقیقه می پزیم تا پنیر کاملا آب شود.

همین طور که مواد را می پزید متوجه خواهید شد که سس کم کم غلیظ تر می شود بعد که کمی غلیظ تر شد دو ماده آخری یعنی شوید و نخود فرنگی را اضافه می کنیم و هم می زنیم و حدودا دو دقیقه دیگر می پزیم تا سس آماده شود و به غلظت مورد نظر ما برسد. حالا سس آماده است و می رویم سراغ سر هم کردن موادمان.

دستور تهیه پاستای سالمون

مرحله سوم: درست کردن پاستا فتوچینی
ابتدا قابلمه را آب کنید و روی حرارت قرار بدهید، بعد از اینکه آب جوشید فتوچینی را با مقداری نمک اضافه کنید و طبق دستور روی بسته آن را بپزید و آبکش کنید.

مرحله آخر: سرهم کردن پاستای سالمون و سرو آن
در این مرحله پاستای آماده شده را داخل ماهیتابه و سس می ریزیم و خوب هم می زنیم  تا تمام پاستاها با سس آغشته شوند. حالا سالمون ها روی پاستای آغشته به سس می گذاریم و حالا غذای ما آماده است. درست کردن این غذا خیلی آسان است و در یک چشم به هم زدن یک شام عالی خواهید داشت. می توانید موقعی که غذا را می کشید داخل هر بشقاب چهار تا پنج تکه سالمون بگذارید تا مزه سالمون را کاملا حس کنند.
نکته: توجه کنید که در تمام این مراحل که سس و پاستا را آماده می کنید باید پاستا را در یک جای گرم مانند کنار گاز نگه دارید تا گرم بمانند

دستور تهیه پاستای سالمون

این غذا واقعا طعم خوبی دارد و مطمئنم که عاشق تمام مزه های آن خواهید شد، سس آلفردو خامه ای با طعم سیرعالی است که کل پاستاها را پوشانده است. این سس خامه ای و خوشمزه است و در دهان آب می شود که با اضافه کردن سالمون های آبدار و لطیف یک شام عالی و آسان خواهید داشت که می توانید در عرض نیم ساعت درستش کنید. به شما دوستان عزیز قول می دهیم که این غذا واقعا خوشمزه است و باید امتحانش کنید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.