طرز تهیه کیک روغن زیتون

کیک نوعی شیرینی با منشأ اروپایی است که در تهیهٔ آن معمولاً چهار مادهٔ اصلی آرد، شکر، تخم مرغ و کره بهم زده شده و پس از درآمدن به حالت اسفنجی، پخته می‌شوند. در این مطلب طرز تهیه کیک روغن زیتون را آموزش خواهیم داد.
دوشنبه، 25 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک روغن زیتون

کیک روغن زیتون


مواد لازم برای تهیه کیک روغن زیتون
مواد غذایی (برای مواد خشک) مقدار
پسته به مقدار لازم
آرد یک پیمانه
پکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه مایع کیک
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ دو عدد
روغن زیتون نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
آرد یک سوم پیمانه
پوست پرتقال رنده شده یک قاشق غذا خوری
آب پرتقال یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای تزئین کیک روغن زیتون
مواد غذایی مقدار
پودر قند به مقدار لازم
پسته خرد شده به مقدار لازم
شکلات خرد شده به مقدار لازم
خلال پوست پرتقال به مقدار لازم


طرز تهیه کیک روغن زیتون

امروز قصد داریم دستور پخت یک کیک خوشمزه با روغن زیتون را به شما دوستان عزیز آموزش بدهیم. اگر تا حالا کیک روغن زیتون نخوردید حتما باید امتحانش کنید این کیک بسیار سبک، مرطوب و ظریف است و یک ایده عالی برای دسر محسوب می شود.

حالا طرز تهیه آن را بصورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

طرز تهیه کیک روغن زیتون

مرحله اول: آماده کردن مواد خشک
اولین کاری که باید انجام دهید آسیاب کردن پسته است تا پسته ها کاملا پودر شوند.

توجه: پودر کردن پسته ها را با آسیاب قهوه باید انجام دهید اما اگر آسیاب قهوه ندارید می توانید از یک غذاساز استفاده کنید. دقت کنید که مثل آرد باید خیلی ریز آسیاب شود.

نکته ای که در مورد پسته باید به آن توجه کنید این است که از پسته خام استفاده کنید چون پسته خام رنگ روشن تری دارد و باعث زیباتر شدن کیک می شود و مزه خوبی هم دارد  اگر از پسته تفت داده شده استفاده کنید رنگ کیکتان تیره تر خواهد شد.

حالا پسته های آسیاب شده را از صافی رد کرده و داخل یک کاسه با اندازه متوسط بریزید وقتی پسته ها را الک می کنید می بینید که داخل صافی هنوز تکه هایی از پسته هستند که آسیاب نشده اند پس دوباره داخل آسیاب بریزید و پودرشان کنید. حالا یک پیمانه آرد الک شده به پودر پسته اضافه کنید و بعد یک  قاشق چای خوری پکینگ پودر، نصف قاشق چای خوری نمک بریزید و همه این مواد خشک را باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

طرز تهیه کیک روغن زیتون

مرحله دوم: آماده کردن مایع کیک
در این مرحله داخل یک کاسه بزرگ دو عدد تخم مرغ بشکنید، نصف پیمانه روغن زیتون و نصف پیمانه شکر و یک سوم پیمانه آرد و در آخر یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال رنده شده تازه و حدود یک چهارم پیمانه آب پرتقال می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

توجه: اگر آب یک پرتقال درشت را بگیرید حدود یک چهارم پیمانه خواهد شد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد خشک با مایع کیک
حالا مواد خشک را طی سه مرحله اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. بعد مواد را داخل قالب کیک می ریزیم.

بهتر است از قالب های تارت تک نفره که کفشان جدا می شود استفاده کنید چون لبه های این قالب ها دالبری شکل هستند که باعث زیبایی کیک ها می شود و شیک به نظر می آیند.

طرز تهیه کیک روغن زیتون

مرحله چهارم: پختن کیک
حالا کف قالب ها را با اسپری شیرینی پزی چرب کرده و با برس به همه قسمت های آن پخش کنید بعد مقداری از مایع را داخل قالب ها بریزید طوری که سه چهارم قالب پر شود حالا قالب ها را داخل سینی فر بچینید و داخل فر بگذارید با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت و به مدت پانزده تا هفده دقیقه صبر کنید تا کیک ها بپزند و آماده شوند. وقتی کیک ها طلایی شدند از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند بعد کیک ها را از قالب دربیاورید. حواستان باشد وقتی که کیک ها را داخل ظرف سروتان می چینید قسمت کف قالب را بردارید.

طرز تهیه کیک روغن زیتون

مرحله آخر: سرو و تزئین
برای تزئین کیک ها مقداری پودر قند روی آنها بپاشید و می توانید پوست پرتقال را به صورت خلالی برش دهید و روی کیک ها بریزید از پسته و شکلات خرد شده هم می توانید استفاده کنید.

مرحله آخر سرو کردن کیک ها با یک اسکوپ بزرگ بستنی است که ترکیب فوق العاده ای خواهد بود.

خب در اینجا دستور تهیه این کیک خوشمزه به پایان می رسد امیدواریم که این دسر خوشمزه را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک روغن زیتون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.