آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

شاید از اسم کیک شکلاتی بدون آرد تعجب کنید که چگونه می توان کیک بدون آرد درست کرد. اگر تا انتها همراه ما باشید با نحوه تهیه این کیک خوشمزه آشنا خواهید شد.
يکشنبه، 24 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

کیک شکلاتی بدون آرد


برای مخلوط شکلاتی کیک
مواد غذایی مقدار
چیپس شکلاتی دوازده اونس
کره یک پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری
نمک سه چهارم قاشق چایخوری
شکر سفید یک سوم پیمانه
زرده تخم مرغ شش عدد

برای مخلوط سفیده تخم مرغ
مواد غذایی مقدار
سفیده تخم مرغ شش عدد
شکر سفید یک سوم پیمانه

برای سس
مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ یک و نیم پیمانه
شیر یک و نیم پیمانه
لوبیای وانیل یک عدد
شکر یک چهارم پیمانه
تخم مرغ کامل سه عدد

برای تزئین
مواد غذایی مقدار
پودر کاکائو به مقدار لازم
آب تمشک به مقدار لازم


طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

در این مطلب قصد داریم دستور تهیه یک کیک شکلاتی بدون آرد همراه با کرم را به شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

این کیک می تواند یک دسر بی نظیر برای روز سالگرد ازدواجتان باشد همراه ما باشید  تا با طرز تهیه این کیک خوشمزه  آشنا شوید.

آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

مرحله اول: آماده کردن قالب
اولین کاری که برای تهیه این کیک باید انجام دهید آماده کردن قالب است. این کیک را با قالب کمربندی که برای چیزکیک هم مناسب هست، درست می کنیم. ابتدا داخل قالب را با اسپری شیرینی پزی چرب می کنیم و با برس به همه قسمت های آن پخش می کنیم بعد به اندازه کف قالب از کاغذ شیرینی پزی بریده و داخل آن می گذاریم و با اسپری روی کاغذ را نیز چرب می کنیم.

مرحله دوم: آماده کردن مایع کیک
بعد از آماده کردن قالب داخل یک کاسه بزرگ دوازده اونس چیپس شکلاتی نیمه شیرین می ریزیم و بعد یک پیمانه کره بدون نمک اضافه می کنیم و کاسه را داخل ماکروفر می گذاریم تا کره و شکلات ها آب شوند و از ماکروفر بیرون می آوریم و با همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط شکلاتی یکدست و نرمی داشته باشیم. حالا یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم  و بعد سه چهارم قاشق چای خوری نمک و یک سوم پیمانه شکر سفید معمولی  می ریزیم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند بعد به این مخلوط شکلاتی شش عدد زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

نکته: برای اینکه زرده تخم مرغ ها را راحت تر از سفیده جدا کنید سعی کنید تخم مرغ را از وسط بشکنید تا پوسته ها به یک اندازه باشند در غیر اینصورت جداکردن زرده کار سختی خواهد بود.

حالا سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه همزن ریخته و هم می زنیم وقتی سفیده ها شروع کردند به کدر شدن یک سوم پیمانه شکر اضافه می کنیم. بعد دوباره هم می زنیم تا فرم بگیرد بعد سفیده ها را کم کم به مخلوط شکلاتی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله سوم: پخت کیک
در این مرحله مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و به داخل فر انتقال می دهیم با دمای سیصد و بیست و پنج درجه فارنهایت و به مدت چهل و پنج تا پنجاه دقیقه. در این مدت به هیچ وجه در فر را باز نکنید و اجازه دهید تا کیک خوب بپزد بعد با یک سیخ چوبی تست کنید اگر مواد به سیخ نچسبد کیک پخته البته از ترک های روی کیک هم می توانید متوجه شوید که کیک آماده است.

بعد از اینکه کیک را از فر درآوردید همینطور که دارد خنک می شود وسط کیک یک فرورفتگی ایجاد می شود در این مرحله اصلا نگران نشوید چون این اتفاق در کیک های بدون آرد کاملا طبیعی است.

آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

مرحله چهارم: تهیه سس
برای تهیه سس داخل یک قابلمه یک و نیم پیمانه خامه غلیظ می ریزیم یک و نیم پیمانه شیر و یک لوبیای وانیل اضافه می کنیم. و قابلمه را روی شعله متوسط می گذاریم و مواد داخل آن را هم می زنیم.

نکته: لوبیای وانیل را از وسط نصف کنید و دانه های آن را  بتراشید و بعد این دانه ها را به همراه غلاف آن داخل قابلمه بریزید.

بعد یک چهارم پیمانه هم شکر می ریزیم و دوباره هم می زنیم. وقتی دانه های وانیل روی این مایع معلق شدن غلاف وانیل را خارج کرده و شعله را خاموش می کنیم. در این مرحله داخل یک کاسه سه عدد تخم مرغ می ریزیم و بعد مخلوط آماده شده را کم کم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم. و بعد این مایع را داخل قابلمه ریخته و روی گاز می گذاریم و آن را گرم می کنیم تا وقتی که دمای آن به صد و شصت و پنج درجه فارنهایت برسد برای اینکه مطمئن شوید مایع به این دما رسیده از دماسنج استفاده کنید. در این دما تمام باکتری های تخم مرغ پخته شده و  از بین می روند. روش دیگری که می توانید از طریق آن متوجه شوید مخلوطتان به این دما رسیده این است که وقتی قاشق چوبی را درون قابلمه می زنید مایع کاملا قسمت پشت قاشق را می پوشاند.

بعد از آماده شدن مایع، آن را از یک صافی رد می کنیم و روی آن را می پوشانیم و به مدت چهار ساعت داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود اگر به اندازه کافی زمان دارید اجازه دهید یک شب داخل یخچال بماند. این کرم وقتی خوب سرد شود عالی خواهد بود. این سس را بهتر است از یک روز قبل درست کنید.

آموزش تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا کیک را از قالب در بیاورید و  کمی روی آن پودر کاکائو بپاشید و داخل ظرف سروتان قرار دهید. برای اینکه این کیک را به همراه سس میل کنید ابتدا داخل پیش دستی مقداری از سس بریزید و یک برش از کیک را داخل این سس بگذارید و اگر برای مناسبت خاصی مانند سالگرد ازدواجتان این دسر را درست کردید می توانید از آب تمشک برای تزئین سس داخل پیش دستی استفاده کنید به این ترتیب که دو قطره از آب تمشک روی کرم بریزید و با خلال دندان یک خط از وسط قطره های تمشک بکشید خواهید دید که دو عدد قلب کوچک ظاهر می شود.

نکته: برای تهیه آب تمشک مقداری تمشک و شکر را داخل صافی بریزید و از آن رد کنید به این ترتیب می توانید کمی آب تمشک درست کنید.

امیدواریم از این دستور خوشتان بیاید و حتما امتحانش کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.