دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

کیک درختی یکی از کیک های ویژه سال نو میلادی است در این مطلب به شما می گوییم که چطور با مایع کیک معمولی یک کیک درختی درست کنید.
پنجشنبه، 12 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

کیک درختی


مواد لازم برای تهیه کیک درختی
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ چهار عدد
آرد دو پیمانه
بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
لوبیای وانیل یک عدد
شکر یک پیمانه
شیر یک پیمانه
کره آب شده قهوه ای سه چهارم پیمانه

مواد لازم برای تهیه شربت بار
مواد غذایی مقدار
شکر دو و نیم پیمانه
آب یک پیمانه
گلاب یک چهارم پیمانه
آبلیمو    یک قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده دو قاشق غذا خوری


طرز تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

در این مطلب قصد داریم روش درست کردن کیک درختی را با مایع کیک معمولی به شما عزیزان آموزش دهیم.

مرحله اول: آماده کردن مواد خشک کیک
اولین کاری که انجام می دهیم آماده کردن مواد خشک است. پس ابتدا دو پیمانه آرد را به همراه دو قاشق چای خوری بکینگ پودر الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن سفیده تخم مرغ
حالا در یک کاسه متوسط چهار عدد سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی هم می زنیم تا پف کرده و زمانی که ظرف را بر می گردانیم نریزد سپس سفیده های تخم مرغ را هم کنار می گذاریم تا بقیه مواد را آماده کنیم.

توجه: همه مواد باید به دمای محیط برسند.

توجه: اگر هم زن برقی ندارید از هم زن دستی هم می توانید استفاده کنید فقط زمان بیشتری باید صرف درست کردن مواد کنید.

مرحله سوم: آماده کردن مخلوط زرده های تخم مرغ
حالا در یک کاسه متوسط زرده های تخم مرغ را با یک عدد لوبیای وانیل (به این ترتیب که لوبیا را از وسط نصف می کنیم و دانه های آن را می تراشیم و به زرده ها اضافه می کنیم) و یک پیمانه شکر با دور تند هم می زنیم تا خوب با هم ترکیب شده و مخلوطمان کرم رنگ شود حالا یک پیمانه شیر و سه چهارم پیمانه کره آب شده قهوه ای اضافه می کنیم و حدود دو دقیقه هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند.

نکته: کره آب شده قهوه ای کره ای است که داخل ماهیتابه آب شده و صبر کردیم  تا رنگ آن قهوه ای شود.

مرحله چهارم: ترکیب مواد خشک با زرده های تخم مرغ
حالا تر کیب مواد خشک را کم کم به مخلوط زرده ها اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا کاملا آرد مخلوط شود و هیچ گلوله آردی باقی نماند در نهایت سفیده ها را اضافه می کنیم و در یک جهت (به شکل دورانی ) هم می زنیم تا باهم ترکیب شوند.

مرحله پنجم: ریختن مواد آماده شده در قالب
حالا زمان ریختن مایع کیک در قالب است اینجا یک نکته بسیار مهم است که حتما باید مورد توجه قرار دهید. چون این کیک از لایه های زیادی تشکیل می شود و برای اینکه لایه زیری در طول مدت پخت نسوزد باید دو قالب را داخل هم قرار دهید تا زیر آن ضخیم تر باشد و مقدار حرارتی که به لایه اول می رسد را محدود کنیم. ما از قالب گرد نه اینچی استفاده می کنیم اگر دوست داشته باشید می توانید از قالب با طرح دلخواه استفاده کنید.

دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

حالا داخل یکی از قالب ها را با کره چرب می کنیم و کاغذ شیرینی پزی داخل آن گذاشته و دوباره روی کاغذ را چرب می کنیم قالب آماده را داخل قالب دوم می گذاریم و به اندازه یک ملاقه از مایع کیک داخل قالب می ریزیم و آن را می چرخانیم تا مایع در کف قالب پخش شود حالا داخل فر با دمای  سیصد و پنجاه درجه فارنهایت و به مدت دو تا سه دقیقه قرار می دهیم تا طلایی قهوه ای شود بعد قالب را بیرون می آوریم و دوباره از مایع کیک می ریزیم و دوباره داخل فر می گذاریم و این کار را تا زمانی که مایع کیک تمام شود تکرار می کنیم تقریبا هشت تا ده لایه یا شاید هم بیشتر خواهیم داشت.

دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

زمانی که کیک آماده شد آن را از فر بیرون می آوریم و با چاقو دور آن را آزاد می کنیم و ده دقیقه صبر می کنیم تا خنک شود و بعد روی یک توری فلزی بر می گردانیم و باز اجازه می دهیم به مدت ده دقیقه خنک شود.

مرحله ششم: آماده کردن شربت بار
در این حین که کیک خنک می شود شربت  بار را برای این که روی کیک بمالیم آماده می کنیم. برای شربت بار ابتدا یک پیمانه آب را داخل یک قابلمه متوسط می ریزیم و دو نیم پیمانه شکر به همراه یک چهارم پیمانه گلاب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب بجوشد و شکر در آن حل شود بعد از ده دقیقه جوشیدن شکر با آب زعفران را اضافه می کنیم و می گذاریم سه تا چهار دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد.

با یک برس خیس دور قابلمه را تمیز می کنیم تا شکر هایی که به دیواره قابلمه چسبیده وارد شربت نشود که باعث شکرک زدن می شود.

در یکی دو دقیقه آخر آب لیمو را هم می ریزیم و شربت را از روی حرارت برمی داریم. حالا با یک برس  شربت را روی کیک می مالیم تا کاملا به خورد کیک برود وقتی تمام شربت را به کیکمان مالیدیم و مطمئن شدیم که به خورد کیک رفته آن را برش می زنیم و سرو می کنیم.

دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

دستور تهیه کیک درختی با مایع کیک معمولی

این کیک خوشمزه را حتما درست کنید واقعا بی نظیر است مطمئنا از خوردن آن لذت خواهید برد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما