آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

کیک پرتقالی یکی از کیک‌های پیشنهادی ما به شما است. زیرا این کیک دارای طعمی عام پسند می‌باشد و تمام افراد از طعم این کیک راضی هستند. از کیک پرتقال می‌توانید در میان وعده‌های خود استفاده کنید. همراه ما باشید با تهیه کیک پرتقال خونی.
يکشنبه، 8 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

کیک یک پوندی با پرتقال خونی


مواد لازم برای کیک یک پوندی
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده یک پیمانه
شکر سفید یک چهارم پیمانه
تخم مرغ چهار عدد
عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
پوست پرتقال رنده شده دو قاشق چای خوری
آرد همه منظوره یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
خامه ترش پرچرب یک پیمانه

مواد لازم برای لعاب روی کیک
مواد غذایی مقدار
آب پرتقال سه قاشق غذا خوری
پودر قند الک شده یک پیمانه

مواد لازم برای پرتقال های آبنباتی
مواد غذایی مقدار
پرتقال خونی دو عدد
شکر سه چهارم پیمانه
آب به میزان لازم


طرز تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

در این نوشتار قصد داریم طرز تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این کیک بی نظیر است اگر امتحانش کنید حتما عاشقش می شوید چون بسیار نرم و خوشمزه است این کیک با مقداری پوست پرتقال طعم دار شده و یک لعاب خوشرنگ روی آن می ریزیم که با آب پرتقال درست می شود، تا انتها همراه ما باشید تا با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا شوید.

مرحله اول: آماده کردن کیک یک پوندی
با آماده کردن کیک یک پوندی شروع می کنیم به این ترتیب که داخل کاسه همزن برقی یک پیمانه کره نرم شده (به دمای محیط رسیده باشد) می ریزیم و بعد یک چهارم پیمانه شکر سفید معمولی اضافه کرده و هم می زنیم. آنقدر هم می زنیم تا مخلوط یک دست و پفی داشته باشیم. حالا چهار عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ هم می زنیم بعد دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و به همان میزان پوست پرتقال رنده شده (معادل دو عدد پرتقال) می ریزیم.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

نکته: از رنده درشت تر برای رنده کردن پوست پرتقال استفاده کنید چون اینطوری مزه ترشی بیشتری خواهد داشت.  این پرتقال ها را نگه دارید تا از آب آنها برای تهیه لعاب استفاده کنید.

حالا در یک کاسه متوسط یک و نیم پیمانه آرد همه منظوره، دو قاشق چای خوری بکینگ پودرو نصف قاشق چای خوری نمک می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم حالا مخلوط آرد را در سه مرحله به موادمان اضافه می کنیم بین هر بار که مخلوط آرد را اضافه می کنیم یک پیمانه هم خامه ترش پر چرب می ریزیم بعد از هر بار که مواد اشاره شده را اضافه می کنیم هم می زنیم و لبه های کاسه را تمیز می کنیم.

نکته: به جای خامه ترش پرچرب  می توانید از ماست یونانی هم استفاده کنید. 

بعد از اینکه مایع کیک آماده شد آن را در قالب نه در پنج که از قبل چرب شده و کمی آرد پاشیده ایم می ریزیم و در فر با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت به مدت چهل و پنج تا پنجاه دقیقه قرار می دهیم تا بپزد.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

نکته: کره و آرد که داخل قالب ریخته ایم باعث می شود که کیک نچسبد و به راحتی بعد از پخت از قالب جدا شود.

اگر قبل از این مدت روی کیک زیادی طلایی شد می توانید روی آن را با فویل بپوشانید تا مغز پخت شود برای پی بردن به این موضوع می توانید از خلال دندان چوبی استفاده کنید. به این ترتیب که خلال دندان را داخل کیک می زنید و بیرون می آورید اگر چیزی از مایع کیک به آن نچسبد کیکتان پخته است.

بعد از اینکه کیک پخت آن را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم خنک شود در این مرحله از قالب در می آوریم و روی یک توری که داخل سینی گذاشته ایم قرار می دهیم و روی آن را با لعاب و آپرتقال های آبنباتی تزئین می کنیم.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

مرحله دوم: آماده کردن پرتقال های آب نباتی
حالا برای تهیه پرتقال های آبنباتی دو عدد پرتقال خونی را به صورت حلقه ای حدود نیم سانت نیم سانت برش می دهیم اینجا تنوعی از رنگها را مشاهده خواهید کرد برای اینکه همه یک رنگ نباشند می توانید هنگام خرید پرتقال ها هم آنهایی را بردارید که پوست قرمزتری دارند و هم آنهایی که پوست روشن تری دارند. تا ترکیب رنگ زیبایی داشته باشید.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

در این مرحله داخل یک ماهیتابه بزرگ سه چهارم پیمانه شکر می ریزیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم به جوش بیاید وقتی به مرحله ای رسید که حباب هایی روی آن تشکیل شد بهترین موقع برای اضافه کردن برش های پرتقال است. فقط یک لایه کف ماهیتابه می چینیم و اجازه می دهیم سه تا پنج دقیقه داخل شکر بمانند در این فاصله به وسیله چنگک نچسب آن طرف حلقه های پرتقال را برمی گردانیم تا هر دو طرف آبنباتی شود بعد روی توری که داخل سینی گذاشته ایم می گذاریم تا خنک شوند و شربت اضافی آنها خارج شود موقع برداشتن حلقه مراقب باشید تا پاره نشوند.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

مرحله سوم: آماده کردن لعاب برای روی کیک
برای درست کردن لعاب روی کیک پرتقال هایی که پوستشان را رنده کردیم را از وسط نصف می کنیم و آبشان را می گیریم برای لعاب حدود سه قاشق غذا خوری آب پرتقال نیاز داریم حالا حدود یک پیمانه پودر قند را در یک کاسه دیگر الک می کنیم و آب پرتقال ها (سه قاشق غذا خوری) را  روی آن می ریزیم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند خواهید دید که یک کرم صورتی خوشرنگ دارید.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا که کیک خنک شده و همانطور که در بالا گفته شد کیک را روی یک توری که داخل سینی گذاشته ایم قرار می دهیم و لعاب را با قاشق روی آن می ریزیم طوری که از کناره ها چکه کند و کیک را زیبا تر کند بعد پرتقال های آبنباتی شده را روی آن می چینیم به این صورت که در یک ردیف دو برش پرتقال با رنگ های متفاوت می گذاریم ردیف بعدی یک مقدار پرتقال ها روی هم قرار می گیرند با ترکیب رنگ متفاوت و تا آخر به این ترتیب ادامه می دهیم. در این مرحله کیک تزئین شده و آمادست پس داخل دیس قرار می دهیم اگر شکوفه پرتقال دارید می توانید آن ها را کنار کیک قرار دهید و زیبایی این دسر را دو چندان کنید اگر شکوفه پرتقال ندارید می توانید از برگ نعنا استفاده کنید. هنگام سرو می توانید از کمی خامه فرم گرفته در کنار آن استفاده کنید بافت این کیک بسیار لطیف و طعم آن بی نظیر است.

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

آموزش تهیه کیک یک پوندی با پرتقال خونی

امیدواریم این کیک را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما