طرز تهیه کیک تولد خانگی

مهم‌ترین چیز در جشن تولد، البته شاید بعد از هدیه‌ها، کیک تولد است. می‌توانید با خریدن کیک از شیرینی‌فروشی کار خود را راحت کنید، اما اگر وقت بگذارید و یک کیک تولد خانگی بپزید، بهترین هدیه را به کسی که دوستش دارید داده‌اید.
يکشنبه، 8 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک تولد خانگی

کیک تولد خانگی


مواد لازم برای مایع کیک
مواد غذایی مقدار
شکلات تلخ و شیرین دو اونس
پودر کاکائو یک پیمانه
آب جوش یک پیمانه
شکر سفید یک و یک چهارم پیمانه
روغن سبزیجات یک پیمانه
تخم مرغ چهار عدد
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
آرد یک و یک چهارم پیمانه
نمک یک و نیم قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای فراستینگ
مواد غذایی مقدار
خامه سنگین دو پیمانه
پودر شکر یک پیمانه
پودر کاکائو نصف پیمانه
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای خوری
شیر یک چهارم یا نصف پیمانه


طرز تهیه کیک تولد خانگی

امروز قصد داریم طرز تهیه کیک تولد خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم شاید فکر کنید ظاهر آراسته ای ندارد اما مهم این است که با عشق تهیه شده است و این مساله تاثیر گذار خواهد بود.

مرحله اول: آماده کردن قالب ها
کیک تولدی که می خواهیم آموزش دهیم سه لایه است پس سه عدد قالب گرد نه اینچی نیاز داریم بهتر است از قالب های تفلون نچسب استفاده کنید که قیمت مقرون به صرفه ای دارند. ابتدا باید قالب ها را با اسپری شیرینی پزی چرب کنیم و با برس به همه قسمت های قالب پخش می کنیم تا کاملا چرب شوند.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

مرحله دوم: آماده کردن شکلات ها
بعد از چرب کردن قالبها دو اونس شکلات تلخ و شیرین را خرد کرده و داخل یک کاسه می ریزیم و یک پیمانه پودر کاکائو و یک پیمانه آب جوش به شکلات ها اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

نکته: آب جوش باعث آب شدن شکلات ها شده و باعث می شود که پودر کاکائو با شکلات ترکیب شود و مزه بیشتری به کیک بدهد.
حالا یک و یک چهارم پیمانه شکر می ریزیم و هم می زنیم و بعد یک پیمانه روغن سبزیجات به مواد اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.
نکته: روغن را باید کم کم اضافه کنیم و مدام هم بزنیم تا کاملا به خورد مواد برود.
بعد چهار عدد تخم مرغ را به صورت تک تک به مخلوطمان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شکلات حسابی با تخم مرغ ها ترکیب شود حالا برای این که کیکمان طعم بهتری داشته باشد یک قاشق چای خوری عصاره وانیل می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله سوم: آماده کردن مواد خشک کیک
وقتی مخلوط شکلات آماده شد در یک کاسه دیگر مواد خشک را آماده می کنیم. به این ترتیب که یک و یک چهارم پیمانه آرد می ریزیم بعد یک و نیم قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: مخلوط کردن مواد آماده شده
حالا مواد خشک را در سه مرحله به مخلوط شکلات اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شوند. حالا مایع کیکمان آماده است و باید داخل قالب ها بریزیم به اندازه یک سوم ظرفیت قالب ها را پر می کنیم شاید فکر کنید که کم باشد ولی چون هنگام پخت کیک ها پف می کنند پس این مقدار کافی است.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

طرز تهیه کیک تولد خانگی

مرحله پنجم: پخت مایع کیک
حالا قالب ها را روی پیشخوان می کوبیم و هواگیریشان می کنیم حالا قالب ها را داخل فر با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت به مدت بیست و پنج دقیقه قرار می دهیم در این فاصله توری های نچسب را آماده می کنیم تا هنگامی که کیک ها پختند آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری ها قرار دهیم. بعد از آماده شدن کیک ها آنها را از قالب خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شوند.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

مرحله ششم: آماده کردن فراستینگ
حالا باید فراستینگ را آماده کنیم معمولا فراستینگ کیک های تولد خیلی شیرین است ولی دستوری که ما برای تهیه فراستینگ بیان می کنیم سبک و کم شیرین است به خاطر اینکه این کیک بسیار غلیظ و شکلاتی هست. حالا برویم سراغ درست کردن فراستینگ.

داخل کاسه همزن برقی دو پیمانه خامه سنگین می ریزیم و یک پیمانه پودر شکر، نصف پیمانه پودر کاکائو و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم بعد آنقدر هم می زنیم که سفت شود حالا یک چهارم یا نصف پیمانه شیر به موادمان اضافه می کنیم. در این مرحله فراستینگ آماده است.

نکته: بهتر است ابتدا یک چهارم پیمانه شیر بریزید اگر غلظت دلخواهتان حاصل نشد این مقدار را به یک و نیم پیمانه برسانید.

مرحله هفتم: سرهم کردن کیک
حالا نوبت به سر هم کردن کیک می رسد. ابتدا لایه اول کیک را با لیفتر به آرامی برمی داریم و روی استند کیک می گذاریم و مقداری از فراستینگ را روی کیک می ریزیم و آن را با اسپاتول روی سطح کیک پخش می کنیم تا کمی از لبه ها خارج شود دور کیک را فراستینگ نمی زنیم وقتی تمام سطح کیک با فراستینگ پوشانده شد لایه دوم کیک را با لیفر روی لایه اول می گذاریم و دوباره همان کار را تکرار می کنیم و در آخر لایه سوم را قرار داده و کمی فراستینگ می ریزیم و روی آن پخش می کنیم.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

طرز تهیه کیک تولد خانگی

طرز تهیه کیک تولد خانگی

نکته: دور کیک را فراستینگ نمی زنیم چون برای کسانی که اولین بار هست کیک تولد درست می کنند اینطوری بهتر خواهد بود و کثیف کاری نمی شود و بسیار شیک و زیبا خواهد شد.

طرز تهیه کیک تولد خانگی

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا کیک تولد خانگیمان آماده است و به هر شکل که دوست دارید می توانید روی آن را تزئین کنید. خوبی که این کیک دارد می توانید آن را از قبل آماده کنید و در یخچال بگذارید تا زمان سرو. این یک کیک فوق العاده است و برای تولد عالی است امیدواریم از این به بعد کیک تولد بچه ها و دوستان و همه اعضای مهم خانواده را خودتان درست کنید و از خوردن آن کنار همدیگر لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.