دستور چخت خوراک بادمجان و قارچ

خوراک قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت این خوراک خوشمزه و مفید را یاد بگیرید.
چهارشنبه، 23 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
دستور چخت خوراک بادمجان و قارچ

مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان و قارچ

بادمجان 2 عدد بزرگ

قارچ ۴۰۰ گرم

پیاز سفید 1 عدد بزرگ

پیاز قرمز 1 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای سبز 1 عدد بزرگ

سیر 2 حبه

روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و آویشن به مقدار کافی
 

دستور پخت خوراک قارچ و بادمجان

 
مرحله اول
برای تهیه خوراک قارچ و بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را به صورت راه راه یا کامل پوست می گیریم، سپس به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم.

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.
 
مرحله دوم
در این مرحله بادمجان های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه قارچ ها را پوست می گیریم یا با دستمال نمناک تمیز می کنیم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
 
مرحله سوم
در این مرحله فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در ادامه به تابه کمی روغن اضافه می کنیم، سپس پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.
 
مرحله چهارم
پس از اینکه پیاز سبک شد، سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از یک دقیقه تفت دادن قارچ و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سبزیجات به مقدار دلخواه سرخ شوند.
 
مرحله پنجم
در این مرحله بادمجان های سرخ شده را به مواد اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سبزیجات با هم ترکیب شوند. د

ر ادامه پس از اینکه مواد با هم یکدست شدند طعم خوراک را می چشیم.
 
مرحل ششم
در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن به مواد اضافه می کنیم و به خوبی مواد را ترکیب می کنیم، سپس خوراک را داخل ظرف مورد نظرمان می شکشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. 1
 

خواص بادمجان

 
سرطان
مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در بادمجان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش  فعالیت گلبول های سفید خون از ابتلا به سرطان پیشگیری می کنند.

ناسونین و اسید کلروژنیک موجود در بادمجان فعالیت رادیکال های آزاد را مهار می کنند و با جلوگیری از آسیب DNA سلول هااز ابتلا به سرطان پیشگیری می کنند.
 
درمان کم خونی
آهن و مس موجود در بادمجان با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان آنمی و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند، بادمجان همچنین به درمان علائم آنمی که با سردرد، خستگی، ضعف و افسردگی مشخص می شود، کمک می کند.
 
مغز و تقویت حافظه
بادمجان سرشار از مواد مغذی است که فعالیت رادیکال های آزاد را مختل کرده و با افزایش جریان خون به مغز باعث تقویت حافظه شده و از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.
 
سرماخوردگی
مقادیر بالای ویتامین C موجود در بامجان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند.
 
افسردگی
مطالعات نشان داده که کمبود سروتونین می تواند موجب استرس، اضطراب و افسردگی شود، بادمجان حاوی ماده ای است که به نام اسکوپولیتین که میزان سروتونین خون را تنظیم می کند و می تواند به درمان افسردگی کمک کند.
 
ترک سیگار
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 1993، بادمجان دارای مقادیر قابل توجه اسید نیکوتینیک است که به عنوان ویتامین PP هم شناخته می شود و می تواند برای کاهش وابستگی به نیکوتین در افرادی که در حال ترک سیگار هستند، مفید باشد.
 
درمان نقرس
نقرس عمدتا به دلیل افزایش سطح اسید اوریک خون ایجاد می شود، سطوح اسید اوریک در خون بسیار وابسته به تجزیه پورین ها در بدن می باشد، بادمجان مقادیر کمی پورین دارد و به همین دلیل برای درمان نقرس و علائم آن مفید است. 2
 

خواص قارچ

 
مرطوب کننده
اسید هیالورونیک به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی در بدن عمل می‌کند. این اسید در پوست شما نیز وجود دارد و وظیفه شاداب نگه‌داشتن پوست را بر عهده دارد. همچنین وجود این اسید باعث می‌شود پوست شما چین و چروک کمتری در طول گذر عمر داشته باشد. قارچ، حاوی مقادیر کافی از این اسید است که برای پوست شما می‌تواند مفید باشد. از طرف دیگر قارچ، با داشتن پلی ساکاریدهای مؤثر در شادابی و رطوبت رسانی به پوست موجب رفع مشکلات رایج پوستی می‌شود.
 
خواص قارچ در التیام زخم پوستی
بروز زخم‌های پوستی از جمله مشکلاتی است که در هوای سرد و همچنین محیط‌های آلوده رخ می‌دهند. عامل اصلی بروز این مشکلات باکتری‌ها، قارچ‌ها و همچنین برخی از ویروس‌ها است. در دنیای مواد شیمیایی و دارویی شما می‌توانید ترکیب‌های زیادی را پیدا کنید که بتوانید از آن به عنوان درمان و پیشگیری کننده از این زخم‌ها استفاده کنید اما در این میان خواص قارچ است که به شما به صورت خانگی می‌تواند کمک بیشتری کند.

خواص قارچ در بهبود زخم و التیام مشکلات پوستی به واسطه ضد باکتری بودن و ویروسی بودن آن است. همچنین قارچ دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که حضور این ترکیبات در کنار هم به مقدار زیادی اطمینان شما از سلامتی پوست خودتان را افزایش می‌دهد.

رفع آکنه
قارچ منبع غنی از ویتامین D است. این ویتامین در درمان بسیاری از آکنه‌ها و رفع جای جوش صورت کاربردی است.

از این رو بیشتر پمادهای ضد آکنه ترکیباتی از این ویتامین دارند. شما به جای استفاده از این کرم‌های شیمیایی می‌توانید از ماسک قارچ، استفاده کنید.
 
خواص قارچ در روشن کردن پوست
قارچ دارای کجیک اسید است. این اسید وظیفه روشن‌ سازی پوست را دارد. ملانین در پوست توسط این اسید تحریک شده و موجب شادابی و روشنی در پوست می‌شود. پوست روشن شما در اثر رشد سلول‌های جدید و حذف سلول‌های قدیمی روی بدن به وجود می‌آید. استفاده از قارچ، جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی مضر برای پوست است.
 
خواص قارچ در بهبود آسم
مطالعاتی در مورد خواص قارچ وجود دارد که نشان می‌دهد این ماده مغذی می‌تواند در بهبود اسم و همچنین علائم مربوط به آن مؤثر باشد.

آسم از جمله مشکلات ریوی است که درمان کردن آن نیاز به زمان زیاد و همچنین صرف هزینه دارد. خوشبختانه در این میان استفاده کردن از خواص قارچ باعث خواهد شد که طول دوره درمان و همچنین عوارض جانبی داروهای درمان اسم به مقدار زیادی کاهش پیدا کند.

لذا می‌توانید با استفاده از خواص قارچ البته با مشورت پزشک خود میزان اثربخشی درمان اسم را بهبود ببخشید.
 
ضد دیابت
یکی از خواص قارچ این است که بدون چربی، دارای پروتئین، کربوهیدرات کم، آنزیم و ویتامین‌های زیاد است؛ بنابراین این ماده غذایی می‌تواند قسمتی از تغذیه افراد دیابتی باشد که علاوه بر بدن قند بودن، دارای خواص طبیعی برای مصرف قند و نشاسته نیز است.

همچنین مصرف قارچ، عملکرد غدد درون زیر را تسریع و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این خواص، انتی بیوتیک های طبیعی در قارچ، وجود دارد که عفونت‌های شایع در افراد دیابتی را کنترل می‌کند. 3

پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.coca.ir
3.www.gymito.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.