دستور پخت کیک ماست خانگی

کیک ماست یکی از انواع کیک نرم و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود. این کیک خوشمزه بافتی پنبه ای دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست در ادامه با ما همراه باشید.
دوشنبه، 29 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک ماست خانگی

مواد لازم کیک ماست

آرد قنادی۳ لیوان

تخم مرغ۴ عدد

شکر یک پنجم لیوان

روغن مایع½ لیوان

ماست۱ لیوان

وانیل۱ قاشق مرباخوری

بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

لیمو ترش تازه۱ عدد
 

طرز تهیه کیک ماست

 
مرحله اول
برای تهیه کیک مجلسی با ماست ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و چند دقیقه با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند.

دستور پخت کیک ماست خانگی
 
مرحله دوم
در این مرحله ماست و روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

اضافه کردن آب لیمو ترش اختیاری است ولی طعم بسیار خوبی به کیک می دهد، حالا آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم
مواد را در حدی مخلوط می کنیم که آب لیمو ترش با دیگر مواد ترکیب شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر سه مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.
 
مرحله چهارم
در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم، سپس قالب را سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم.
 
مرحله پنجم
حالا قالب را در طبقه وسط فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد.

چون دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است پس از ۴۰ دقیقه باید کیک را تست کنیم.
 
مرحله ششم
برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیمف پس از اینکه خلال دندان را خارج کردیم، اگر چیزی به ان نچسبیده بود یعنی کیک ما اماده است. در پایان اجازه می دهیم کیک خنک شودف سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. 1


علت چسبیدن کیک به قالب چیست؟

داغ بودن کیک و قالب در زمان خارج کردن کیک از قالب.

هنگام ریختن مواد کیک، قالب را به خوبی تمیز نکرده اید.

چرب نکردن اطراف و زیر قالب هنگام ریختن مواد کیک.

بالا بودن دمای فر و سوختن کف کیک باعث چسبیدن آن به قالب می شود.

عدم استفاده از کاغذ روغنی در کیک هایی که شکلات فراوانی دارد مانند کیک خیس و کیک شکلاتی باعث چسبیدن کیک به قالب می شود.

خمیر شدن کیک باعث چسبیدن آن به قالب می شود و برای جلوگیری از خمیر شدن باید کیک را در جایی قرار دهید که هوا جریان داشته باشد.
 

طرز جدا کردن کیک از قالب تفلون

قالب های تفلون با توجه به جنس آن ها خیلی کم به کیک می چسبد، ولی برای اطمینان بیشتر شما مقداری کف آن را چرب کنید و بعد از پخت کیک حدود 5 الی 10 دقیقه به کیک استراحت دهید تا سرد شود و سپس شروع به خارج کردن آن کنید.
 

طرز در آوردن کیک از قالب فلزی

اگر از قالب فلزی استفاده می کنید باید ابتدا با کمی روغن آن را چرب کنید و سپس مقداری از آرد را به تمام قسمت های قالب ریخته و دقت شود که نباید آرد زیاد ریخته شود و برای مطمئن شدن به اینکه آرد به اندازه ریخته شده چند ضربه به قالب بزنید تا آرد اضافی آن خارج شود.
 

روش درآوردن کیک از قالب میان تهی

خارج کردن کیک از قالب میان تهی نیز به مانند قالب فلزی می باشد فقط باید بعد از سرد شدن کیک با یک چاقو اطراف کیک را به آرامی از قالب جدا کنید و سپس قالب را برگردانید تا به راحتی کیک از قالب خارج شود.
 

نحوه جدا کردن کیک از قالب سیلیکونی چگونه است؟

پخت کیک در قالب های سیلیکونی از یک نظر بسیار راحت تر از بقیه قالب ها می باشد چون نیازی به چرب کردن و پخش کردن آرد به قالب را ندارد فقط باید بعد از پخت کیک حدود 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا کیک سرد شود تا به راحتی از قالب کنده شود. 2

دستور پخت کیک ماست خانگی
 

خواص ماست

 
سلامتی روده ها
سلامت روده ها برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. روده ی سالم برای هضم بهتر غذا موثر است. شما حالا می توانید با مصرف ماست سلامت دستگاه گوارش خود را تضمین کنید. ماست باعث می شود تا سلامت دستگاه گوارش به شکل ویژه ای تامین شود و از بیماری های گوارشی جلوگیری شود.
 
سلامت قلب
مطالعات نشان می دهد که ماست برای کنترل کلسترول در بدن بسیار عالی می باشد. ماست دارای آنزیم هایی می باشد که برای سلامت قلب در افراد مفید است. همچنین ماست با فشار خون بالا مبارزه می کند.
 
بهبود هضم غذا
باکتری های پرفایده موجود در ماست باعث می شود تا به هضم غذا کمک کند. کسانی که مشکلات گوارشی دارند می توانند از ماست استفاده کنند.

ماست برای درمان یبوست و معده درد مفید است. شما می توانید به صورت روزانه ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا دستگاه گوارش شما تسکین شود.
 
هضم آسان
هضم ماست از شیر راحت تر می باشد. کسانی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند به راحتی از از ماست استفاده کنند.
 
بهبود متابولیسم بدن
ماست دارای آنزیم های مختلفی می باشد که باعث بهبود متابولیسم بدن می شود. ماست دارای آنزیم های مختلفی می باشد که برای هضم غذا عالی است.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ماست برای سلامت بدن مفید می باشد و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شما می توانید به مدت سه ماه هر روز دو فنجان ماست میل کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

جالب است بدانید باکتری های موجود در ماست باعث تقویت روده می شود. اگر می خواهید دستگاه گوارش قوی داشته باشید بهتر است ماست میل کنید.

ماست به نوبه ی خود باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.
 
پیشگیری از ابتلا به اسهال
ماست به دلیل اینکه پروبیوتیک دارد باعث جلوگیری از یبوست می شود. همچنین با اسهال جلوگیری می کند. چرا که اسهال به خاطر عفونت باکتریایی در بدن ایجاد می شود. ماست با عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.
 
منبع غنی از کلسیم
ماست یک منبع عالی از کلسیم می باشد که برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است. مقدار کلسیم موجود در ماست از مقدار کلسیم موجود در شیر بیشتر است.
 
کاهش وزن و رژیم لاغری
اگر به صورت روزانه ماست میل کنید می تواند وزن بیشتری از دست بدهید. ماست دارای باکتری هایی می باشد که باعث می شود تا سوخت و ساز بدن به درستی انجام شود. اگر می خواهید زمان بیشتری احساس سیری کنید به شما توصیه می کنیم ماست میل کنید.

ماست دارای کلسیم می باشد که باعث می شود در بدن کورتیزول کمتری آزاد شود و اشتهای شما کاهش پیدا کند.

اسید آمینه موجود در ماست به سوزاندن چربی در بدن کمک می کند. اگر می خواهد از خوردن هله هوله دست بردارید ماست میل کنید تا جلوی اشتهای شما گرفته شود.

درمان یبوست
یبوست به خاطر حرکت کند روده ها شکل می گیرد ، ماست حاوی پروبیوتیک می باشد که باعث حرکت بهتر روده ها می شود. اگر می خواهید با یبوست خداحافظی کنید ماست میل کنید.
 
سلامت و زیبایی موها
یکی دیگر از خواص ماست برای سلامت و زیبایی موها می باشد. شما اگر ماست بخورید دیگر نباید نگران سلامت موهای خود باشید چرا که ماست دارای روی، اسید لاکتیک ، پروتئین و کلسیم می باشد که بهسلامت موها کمک شایانی می کنند.

ضمن اینکه ماست برای تقویت و رشد موهای سر موثر است و شوره سر را نیز کاهش می دهد. همچنین برای خارش پوست مصرف ماست بسیار موثر است.

برای درمان موهای آسیب دیده و خشک می توان از ماست کمک گرفت.
 
درمان سندروم روده تحریک پذیر
اگر دچار سندروم روده تحریک پذیر هستید می توانید از ماست کمک بگیرید، اگر می خواهید گوارش سالمی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از ماست استفاده کنید. ماست کمک می کند تا هضم غذا به درستی انجام شود.
 
پیشگیری از پوک شدن استخوان ها
ماست دارای کلسیم زیادی برای سلامت بدن می باشد ، اگر می خواهید از پوکی استخوان در امان باشید بهتر است از ماست استفاده کنید.

چرا که ماست دارای کلسیم و ویتامین دی می باشد و باعث تراکم استخوان ها می شود. شما باید همیشه به دنبال ماست هایی باشید که دارای ویتامین دی فراوان می باشد. 3

پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.namnak.com
3.www.parsiday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.