خرید آپارتمان در شهر قدس به‌صرفه‌تر است یا در لواسان؟

لواسان منطقه ییلاق تهرانی‌‏ها محسوب می‏‌شود و پاتوق‌‏های معروفی برای شکم‌‏گردی دارد
يکشنبه، 4 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
خرید آپارتمان در شهر قدس به‌صرفه‌تر است یا در لواسان؟
شهر قدس از جمله قدیمی‏‌ترین شهرستان‌‏های جنوب‌غربی پایتخت محسوب می‌شود که مساحت آن ۱۱۴ کیلومتر مربع محاسبه شده است. قدس شهرستانی پرجمعیت و متراکم شناخته می‏‌شود. شهر قدس در میان شهرستان‌‏های کرج، شهریار و شهر تهران قرار گرفته و دسترسی خوبی به تمام نقاط دارد. قدس از سمت شرق و شمال‌شرقی با شهر تهران همسایه است.

از سمت غرب به شهرک اندیشه و جنوب‌غربی به شهرستان شهریار، از سمت شمال و شمال‌غربی به شهرستان کرج و وردآورد متصل می‏‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در شهر قدس را دارید از طریق سایت‌هایی چون دیوار، کیلید، دو نبش و... اقدام کنید.
 

مسافت و دسترسی شهرستان قدس

شهر قدس به دلیل قرار گرفتن در بین شهرهای تهران و کرج، از دسترسی مناسبی برخوردار است. برای مثال؛ فاصلهٔ قدس تا شهر تهران حدودا ۳۲ کیلومتر مربع و فاصلهٔ شهرستان قدس تا میدان آزادی ۲۲.۵ کیلومتر یعنی تقریبا ۲۹ دقیقه و فاصله‏‏‌اش تا میدان امام حسین ۱۸.۳ کیلومتر و تقریبا ۲۰ دقیقه است.

شهرستان قدس به وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و تاکسی دسترسی دارد. نزدیک‌‏ترین ایستگاه مترو به این منطقه ایستگاه مترو وردآورد است که در خط ۵ مترو تهران به فاصله ۱۰ کیلومتری از شهرستان قدس قرار گرفته و به راحتی می‌‏توان از طریق اتوبوس در عرض کمتر از ۲۵ دقیقه خود را به مترو وردآورد رساند و فاصلهٔ مترو وردآورد تا تهران هم ۲۰ دقیقه است.

همچنین می توان از طریق تاکسی‌‏هایی که در میدان قدس قرار گرفته‌‏اند، در مدت زمان ۲۰ دقیقه‏ به شهر تهران راه پیدا کرد. اگر با ماشین شخصی‌ قصد سفر به تهران را دارید از طریق بزرگراه حکیم می‌‏توانید ۱۵ دقیقه‏‌ای خود را به تهران برسانید.

سکونت در شهر قدس
 شهرستان قدس به دلیل اینکه در موقعیت خوب آب‌وهوایی کوهپایه‏‌ای قرار دارد، بسیار مهاجرپذیر است. در گذر زمان که رشد و تحول پیدا کرد، افراد زیادی به این منطقه مهاجرت کردند. شهر قدس دومین شهر مهاجرپذیر بعد از تهران رتبه‌بندی شد. در نتیجه مردمانی با فرهنگ‌‏ها و آداب و رسوم مختلف از سراسر کشور در این منطقه جمع شده‌اند. اغلب مهاجران از شهرهای ترک زبان کشورمان مانند؛ آذربایجان، اردبیل، زنجان و... هستند. اغلب فضای شهرستان قدس به مناطق مسکونی و صنعتی تغییر کاربری داده‌‏اند؛ اما همچنان باغ‏‌های قدیمی و زیبایی در این ناحیه دیده می‌‏شوند.

قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهرستان قدس حدودا از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و تقریبا تا مبلغ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. شهر قدس هم مانند سایر مناطق تهران، قیمت خرید یا رهن و اجاره خانه‌هایش بستگی به عوامل متعددی چون؛ نوع بنا و معماری، سال ساخت و دسترسی و موقعیت مکانی و امکانات رفاهی دارد. برای نمونه؛ قیمت خانه در شهرک ابریشم شهرستان قدس، که نسبت به سایر محله‌ها امکانات بیشتری دارد، بالاتر است.

اما در مورد خرید آپارتمان در محله شهر قدس باید گفت؛ برای خرید آپارتمانی ۵۹ متری، یک خواب، ۱۰ سال ساخت، باید ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان مبلغ کل بپردازید، قیمت هر متر مربع آن ۱۰ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان است.

برای خرید آپارتمانی ۷۲ متری، دو خواب، ۶ سال ساخت، باید ۶۵۰ میلیون تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن ۹ میلیون و ۲۸ هزار تومان است.
 

آب‌وهوا و امکانات شهر قدس

شهر قدس با داشتن آب کافی، هوایی تمیز و خاک حاصلخیز از گذشته تا به امروز همواره بستر مناسبی را برای کسب و کار کشاورزی فراهم کرده و باغ‏‌های فراوانی در این منطقه به وجود آمده است. برخی از ساکنان این منطقه به کشاورزی مشغولند و محصولات مرغوبی را  تولید می‏‌کنند. نمونهٔ این محصولات غلات، گندم، صیفی‌‏جات، باغ‏‌های میوه شامل سیب، آلو، هستند.

همچنین امروزه کارگاه‏‌ها و کارخانجات بسیاری در این ناحیه تاسیس شده و افراد زیادی برای کار به این منطقه می‌‏آیند. بنابراین بیشتر ساکنان این منطقه، کارگر و کشاورز هستند و درصد کمی از اشتغال هم مربوط به کارمندان شرکت‏‌ها و ادارات است. برخی هم به منظور کار در تهران از شهر قدس هر روز خارج می‌شوند و شب‌ها به این منطقه بازمی‌گردند. به همین دلیل این منطقه، منطقه خوابگاهی نیز شناخته می‌‏شود.

 لواسان

لواسان شهری چهار فصل در دامنهٔ جنوبی رشته کوه البرز به دور از دود و دم، آلودگی هوا و ترافیک سنگین، در شمال شرق تهران قرار گرفته و به واسطهٔ طبیعت سرسبز و بکرش، رستوران‌‏ها، کافه‌‏های معروف و آب‌وهوای خوبی دارد. همچنین لواسان جزء مهم‌ترین جاذبه‏‌های گردشگری پایتخت به شمار می‌آید.

این منطقه ییلاق تهرانی‌‏ها محسوب می‏‌شود و پاتوق‌‏های معروفی برای شکم‌‏گردی دارد. پاتوق‏‌هایی که برخی بر روی کوه‌‏پایه و برخی نیز در میان جنگل‌‏ها و باغ‌‏های لواسان قرار دارند. برای آگاهی از مظنه خرید آپارتمان در لواسان  می‌توان از سایت‌هایی چون، دیوار و کیلید و شابش استفاده کرد.

 امکانات لواسان

لواسان یکی از شهرهای شهرستان‌‏های شمیرانات در استان تهران بوده و نقاط گردشگری فراوانی از جمله باغ‌‏ها، رودخانه‌‏ها، مراکز تجاری و رستوران‏‌های متنوعی دارد. جاجرود مشهورترین رودخانه‏‌ٔ لواسان است که از دامنهٔ البرز سرچشمه می‌‏گیرد. از دیگر جاذبه‌‏های طبیعی و گردشگری لواسان می‌‏توان به؛ سد لتیان، آبشار ناران، پارک جنگلی تلو، پارک جنگلی لتیان، پارک آزادگان، پارک مخابرات، تپه سرخه، کوه زینکوه، کوه بندک، مهرچال و گردنه قوچک، اشاره کرد.

با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که لواسان دارد، امروزه اقامت در این منطقه افزایش یافته و ساخت‌وساز در روستاهای آن نیز بیشتر شده است. ییلاقی بودن لواسان موجب شده، تابستان‏‌های خنک و دلچسبی داشته باشد و اکثر مردم تهران تابستان‏‌های خود را در لواسان سپری می کنند.

 
خرید آپارتمان در شهر قدس به‌صرفه‌تر است یا در لواسان؟


مسافت و مظنه خانه‌های لواسان
 در فصل تابستان، جمعیت منطقهٔ لواسان چند برابر می‌‏شود. در نتیجه یکی از دغدغه‌‏هایی که مهاجران این منطقه دارند، خرید و اجاره آپارتمان در لواسان است. فاصلهٔ تهران تا لواسان ۱۱ کیلومتر و فاصلهٔ لواسان تا اتوبان بابایی ۷ کیلومتر است؛ یعنی کمتر از ۱۵ دقیقه و مردم لواسان می‌‏توانند به راحتی از طریق جادهٔ لشگرک در اتوبان ارتش و شمیران تردد کنند.

شهر لواسان به دلیل امکانات و جاذبه گردشگری که دارد قیمت آپارتمان‌هایش نسبتا بالا است. برای نمونه قیمت آپارتمانی ۸۰ متری، دو خواب، ۴ سال ساخت، ۸ میلیارد تومان بوده و هر متر مربع آن ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.