آخرین تحولات اجاره خانه در تهران

اجاره خانه در تهران پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، این روزها به دلایل زیادی قیمت‌های اجاره خانه در تهران سر به فلک کشیده است
پنجشنبه، 20 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آخرین تحولات اجاره خانه در تهران
در حال حاضر خرید یا اجاره خانه در تهران با توجه به افزایش قیمت‌ها بسیار سخت شده است و افرادی که به هر دلیلی نیاز به اجاره خانه در این کلان شهر دارند، روز به روز ناامیدتر می‌شوند، بخصوص اگر مجبور به اجاره آپارتمان باشند. به طور کلی خرید یا اجاره خانه در تهران دارای یکسری پیچیدگی‌های خاص است که قبل از به نتیجه رساندن آن، باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرند.

ضمن اینکه اگر در شهرستان زندگی می‌کنید و به یک‌باره تصمیم به زندگی در تهران گرفته‌اید، پر واضح است که باید در ابتدای امر به بررسی آخرین تحولات اجاره خانه در تهران بپردازید. ما در این مقاله به بررسی موارد مختلف اجاره در تهران خواهیم پرداخت و در انتها نیز سایت معتبری را به جهت انتخاب یک خانه یا آپارتمان برای اجاره معرفی خواهیم کرد.

بررسی نقشه ساختمان

در نظر گرفتن نقشه یک ساختمان به جهت اجاره یا خرید خانه در تهران دارای اهمیت خواهد بود. در حال حاضر با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که در این شهر انجام شده است، اکثر خانه‌ها یا آپارتمان‌ها با متراژ پایین ساخته می‌شوند که احتمالاً مورد پسند بسیاری از افراد نباشد.

در واقع بررسی متراژ آشپزخانه یا اتاق‌ها قبل از اجاره خانه در تهران، باید یکی از اهداف خریداران باشد. به طور کلی واحدهایی که دارای سالن مربع یا مستطیلی شکل هستند ممکن است انتخاب بهتری به جهت قرارگیری وسایل منزل باشند. ضمناً محل سرویس بهداشتی نیز از دیگر عواملی محسوب می‌شود که در اجاره خانه نقش خواهد داشت.

دسترسی به امکانات

همیشه یکی از مواردی که باید در هنگام خرید خانه چه در تهران و چه در شهرستان‌ها مدنظر قرار داده شود، وجود امکانات و دسترسی آسان به آنهاست. در واقع از مهم‌ترین امکانات می‌توان به وجود انواع بازار و مراکز فروش، باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی و همچنین فرهنگی اشاره کرد. از همه‌ مهم‌تر مراکز درمانی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود. دقت شود که در حال حاضر در تهران به دلیل فراگیر شدن امکانات در هر محله و منطقه، تقریباً می‌توان گفت که مشکلی از این بابت وجود ندارد.
 
آخرین تحولات اجاره خانه در تهران
 

بررسی ملک‌های نوساز یا قدیمی

بسیاری از افراد علاقه‌مند به تهیه ملک‌های نوساز دارند و در مقابل هستند افرادی که فقط می‌خواهند خانه‌های قدیمی را اجاره کنند. پیشنهاد ما این است که شاید بهتر باشد خانه‌هایی را در تهران به جهت اجاره مورد بررسی قرار دهید که از زمان ساخت‌شان حداقل 3 سال می‌گذرد و نهایتاً نیز 10 سال قدمت دارند.

دلیل این پیشنهادمان نیز این است که ملک‌های نوساز علاوه بر متراژ پایین بسیار گران هستند و خانه‌های قدیمی نیز ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند و شما را به دردسر بیندازند.

بررسی قیمت اجاره خانه

این روزها به دلایل زیادی قیمت‌های اجاره خانه در تهران سر به فلک کشیده است. در واقع برای صاحب خانه شدن در تهران باید یک بودجه‌ی بیشتر از حد تصور در نظر گرفت. البته در بعضی از مناطق تهران می‌توان با قیمت‌های بهتری به اجاره خانه پرداخت که با این حال ممکن است بعضی از امکانات مهم به آن صورت در دسترس‌مان نباشد. به طور کلی باید قبل از هر گونه اقدام به جهت اجاره خانه، با استفاده از بنگاه‌های معاملاتی، نسبت به استعلام قیمت خانه اقدام کرد.

دقت در عقد قرارداد اجاره

از دیگر مواردی که باید در زمان اجاره خانه در تهران به بررسی آن پرداخت، مربوط به زمان عقد قرارداد اجاره است. در واقع باید به طور کامل دقت شود که در قرارداد تمامی موارد به صورت دقیق ذکر شده باشد که از جمله می‌توان به مبلغ ماهانه اجاره و یا تاریخ فسخ قرارداد اشاره کرد. البته نحوه عقد قرارداد اجاره خانه در تهران پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که توصیه می‌کنیم با افراد اهل فن نیز در این مورد مشورت کنید.
 
آخرین تحولات اجاره خانه در تهران


بررسی آگهی‌های اجاره خانه در تهران با استفاده از سایت راهنمای همشهری
به طور کلی اولین قدم برای اجاره خانه در تهران بررسی مواردی است که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم. با این حال برای اینکه شانس بیشتری برای انتخاب‌های بهتر داشته باشیم باید به بررسی آگهی‌های اجاره خانه در تهران بپردازیم که برای این منظور توصیه می‌کنیم که از سایت راهنمای همشهری استفاده کنید.

در این سایت به صورت روزانه انواع و اقسام آگهی در خصوص اجاره آپارتمان یا خانه در منزل منتشر می‌شود که به راحتی می‌توانید موارد دلخواه را بررسی کنید. ضمن اینکه اگر قصد اجاره خانه‌تان در تهران را دارید نیز می‌توانید با عضویت در راهنمای همشهری آگهی مورد نظرتان را به ثبت برسانید.

همچنین برای اجاره مغازه در تهران میتوانید از سایت همشهری همین حالا اقدام کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.