راهنمای خرید ماسک صورت برای انواع پوست

ماسک‌های صورت را هم می‌توان به صورت خانگی مهیا و هم می‌توان آنها را به صورت آماده از مراکز معتبر تهیه کرد. تفاوت ماسک‌های خانگی و آماده در شدت و مدت زمان تاثیرگذاری آنهاست
شنبه، 6 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
راهنمای خرید ماسک صورت برای انواع پوست
داشتن پوستی سالم، صاف و یکدست آرزوی بسیاری از افراد است.اما دستیابی به این آرزو نیازمند یکسری تمهیدات و مراقبت‌هاست که با رعایت آن می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

داشتن یک روتین پوستی مناسب با نوع پوست و انجام بخش عمده‌ای از مراقبت‌های پوستی قدم اصلی است که برای نگهداری از پوستتان باید بردارید. امروزه استفاده از ماسک‌های صورت در انواع روتین پوستی برای مراقبت هر چه بیشتر و نتیجه گرفتن هر چه سریعتر گنجانده شده است.
 

تفاوت ماسک های‌خانگی و آماده

ماسک‌های صورت را هم می‌توان به صورت خانگی مهیا و هم می‌توان آنها را به صورت آماده از مراکز معتبر تهیه کرد. تفاوت ماسک‌های خانگی و آماده در شدت و مدت زمان تاثیرگذاری آنهاست. انواع ماسک‌های آماده در واقع عصاره‌های تغلیظ شده و تقویت شده مواد طبیعی هستند که می‌توانند شدت عمل بیشتری را برای بهبود پوست شما در مدت زمانی کوتاه به ارمغان آوردند و به روند بهبود پوست شما سرعت و کیفیت ببخشند.

اما این بدین معنا نیست که ماسک‌های خانگی بی‌فایده و بی‌اثر هستند، بلکه شما می‌توانید پس از پیشرفت مراحل بهبود و درمان، از ماسک‌های خانگی و ارگانیک هم در کنار ماسک‌های آماده برای بهبود وضع سلامت پوست خود بهره ببرید. اما در قدم اول و تا بهبود نسبی، استفاده از ماسک‌های آماده در روتین پوستی انتخابی شما، با توجه به مشکلات و نوع پوستتان، در اولویت است.

ماسک‌های آماده در انواع مختلفی در بازار موجودند که هرکدام خاصیت متفاوتی دارند. شما باید با توجه به نیاز درمانی پوست خود اقدام به خرید ماسک صورت مناسب نمایید و در روتین پوستی خود به صورت مداوم و منظم، تا بهبودی کامل از آن استفاده کنید. استفاده مقطعی از ماسک‌ها، صرفا اتلاف وقت و هزینه است و توجه داشته باشید برای حصول نتیجه، مداومت در استفاده تا بهبود و درمان بسیار مهم است.

 
راهنمای خرید ماسک صورت برای انواع پوست

همچنین به این موضوع نیز توجه داشته باشید که انواع ماسک‌های موجود در بازار، برای استفاده مشترک خانم‌ها و آقایان است و ماسک صورت در روتین پوستی و درمانی آقایان و خانم‌ها تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و مهم‌ترین شاخص، دقت در انتخاب و خرید ماسک صورت با توجه به نوع و نیاز پوست هر شخص است.

انواع ماسک صورت

ماسک‌های نقابی

ماسک‌های نقابی تحت برندها، اشکال و کاربردهای مختلفی در بازار عرضه شده‌اند و یک پایه ثابت برای انواع روتین‌های پوستی محسوب می‌شوند.

برای استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای، ابتدا محتویات آن را کمی تکان دهید و سپس آن را از بسته خارج کرده و به آرامی روی پوست خود قرار دهید تا در مدت زمان معین 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. اگر از محتویات ماسک در بسته باقی ماند، آن را دور نریزید و برای پوست دست و یا سایر قسمت‌های بدن خود استفاده کنید.

خاصیت ماسک ورقه‌ای قدرت آبرسانی فوق‌العاده‌است که این امر برای تقویت اثر هر روتین پوستی واجب و ضروری تلقی می‌شود و به همین دلیل استفاده از آنها هفته‌ای 3 الی 4 بار توصیه می‌شود.
 
نکات مهم برای استفاده از ماسک نقابی:
·       قبل از استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای صورت خود را به خوبی بشویید و از هیچگونه کرم آبرسان و یا مرطوب کننده‌ استفاده نکنید. وجود عوامل خارجی بر روی پوست شما، سبب عدم امکان جذب بسیاری از مواد مغذی موجود در ماسک می‌شود.

·       بعد از اینکه ماسک را از صورت خود برداشتید، حداقل تا یک ساعت از شستن پوستتان خودداری کنید و اجازه دهید مواد موجود در ماسک روی پوستتان بماند و بهترین اثر را بر سلامت پوستتان بگذارند.
 
راهنمای خرید ماسک صورت برای انواع پوست

ماسک‌های پیل آف

از مهم‌ترین ماسک‌هایی که باید در یک روتین پوستی وجود داشته باشد، می‌توان به ماسک‌های پیل آف یا لایه بردارهای کشیدنی اشاره کرد. این دسته از ماسک‌ها به صورت مایع و یا ژله‌ای در دسترس هستند.

برای استفاده از این ماسک‌ها باید با استفاده از یک لیسه یا پد ماسک، یک لایه از آنها را روی صورت خود بکشید و اجازه دهید در مدت زمان مقرری که در دستورالعمل خود ماسک ذکر شده، روی پوستتان بماند و خشک شود. سپس آنها را از یک قسمت به سمت بالا بکشید و از پوست خود جدا کنید.

ماسک‌های پیل آف سبب لایه برداری و پاکسازی عمقی پوست و منافذ پوستی، همچنین کنترل چربی و PH پوست شما خواهند شد و آلودگی‌های عمقی را به طور کلی از بین خواهند برد؛ بافت و سلول‌های مرده را نیز از سطح پوستتان جدا می‌کنند. این مدل از ماسک‌ها که در برندهای مختلف در دسترسند، خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی خارق‌العاده‌ای بر پوست شما خواهند داشت. استفاده از آنها در یک روتین پوستی کامل، هفته‌ای یک تا دو بار توصیه می‌شود.

ماسک‌ صورت  ژله‌ای

ماسک‌های ژله‌ای، به صورت مایع، جامد و نقابی در بازار موجود هستند که شما بنابر سلیقه خود می‌توانید اقدام به تهیه آنها کنید. انواع مختلفی ماسک ژله‌ای توسط برندهای متنوعی به بازار عرضه شده و هرکدام با دارا بودن خواص مختلف به مشکلات مختلف پوستی کمک می‌کنند.

اما شاخصه اصلی این ماسک‌ها خاصیت تقویت کنندگی آنهاست که به سبب بافت ژله‌ای و سبکی که دارند، به راحتی مواد و عصاره‌های تقویت کننده را به پوست می‌رسانند. از دیگر خاصیت‌های این ماسک، تقویت توانایی پوست در جذب آب و همچنین آبرسانی به بافت عمقی پوست می‌باشد.

استفاده از ماسک‌های ژله‌ای به صورت شبانه توصیه می‌شود چرا که برای ترمیم و افزایش قدرت کلاژن سازی و جایگزینی سلول‌های مرده، بسیار مفید و موثر خواهند بود. ماسک‌های ژله‌ای محدودیتی در میزان استفاده ندارند و شما می‌توانید هرشب از آنها استفاده کنید.

ماسک کرمی

ماسک‌های کرمی همانطور که از نامشان پیداست، بافتی مانند کرم‌ها دارند و ممکن است از مواد مختلفی تولید شده باشند و خاصیت‌های متفاوتی داشته باشند.اما مانند همه‌ی ماسک‌ها، یک سری ویژگی‌های خاص و همگانی دارند.

ماسک‌های کرمی عمدتا دارای خصوصیت جوان‌سازی پوست و تحریک کلاژن‌سازی سلول‌های پوستی هستند و حاوی موادی از قبیل ویتامین آ و ث می‌باشند که تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی پوست دارند. این مواد از طرفی خواص آنتی اکسیدان نیز دارند و موجب جلوگیری از انجام واکنش‌های اکسیدانت و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در پوست می‌شوند.
 
راهنمای خرید ماسک صورت برای انواع پوست

برای استفاده از ماسک‌های کرمی، یک لایه یکنواخت از آن را روی تمام سطح پوست خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه زمان دهید و سپس پوست خود را بشویید. ماسک‌های کرمی با نقش جوان سازی خود، برای افراد بالای 20 سال توصیه می‌شود.استفاده از این نوع ماسک، هفته‌ای 1 تا 2 بار در روتین پوستی توصیه می‌شود.

·       بعد از استفاده از ماسک‌های لایه بردار و کلاژن ساز، از وکس کردن و تحریک پوست صورت به هر طریقی جدا خودداری کنید.

·       ماسک‌های لایه بردار را بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید، چرا که سبب نازک شدن بافت پوست و افزایش حساسیت آن نسبت به محرک‌های خارجی خواهد شد.

·       پس از استفاده از هر نوع ماسک صورت، کرم ضد آفتاب را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

·       قبل از استفاده از هرگونه ماسک، برای اطمینان خاطر، یک تست حساسیت بر روی قسمت کوچکی از پوست خود انجام دهید.

·       از ماسک‌های مخصوص صورت، به هیچ عنوان برای دور چشم استفاده نکنید.

·       قبل از استفاده از ماسک، پد ماسک و یا دستان خود را به خوبی بشویید و مراقب باشید با سهل انگاری در این مورد، موجب انتقال آلودگی به پوست صورتتان نشوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.