دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه بین المللی است که به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک شهرت یافته است. پنکیک در کشورهای مختلف با روش های متنوعی پخته می شود که معمولا به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر صبحانه سرو می شود. در ادامه می خواهیم شما را با روش پخت پنکیک با سه نوع شکلات آشنا کنیم، همراه ما باشید.
دوشنبه، 29 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

پنکیک با سه نوع شکلات


مواد لازم برای تهیه پنکیک
مواد غذایی مقدار
دوغ یک فنجان
تخم مرغ بزرگ یک عدد
کره ، آب شده دو قاشق غذا خوری
شکر گرانول سفید سه قاشق غذا خوری
عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
آرد همه منظوره سه چهارم فنجان
پودر کاکائو تیره یک چهارم فنجان
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
چیپس شکلات نیمه شیرین یک دوم فنجان

مواد لازم برای تهیه شربت شکلات
مواد غذایی مقدار
چیپس شکلات نیمه شیرین یک چهارم فنجان
شیر غلیظ شده شیرین شده یک سوم فنجان


طرز تهیه پنکیک با سه نوع شکلات


امروز قصد داریم یک نوع صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم  اگر شما هم عاشق شکلات هستید همراه ما باشید چون قرار است در ادامه پنکیک را با سه نوع شکلات و شربت شکلاتی  درست کنیم.
نکته: آماده سازی مواد اولیه این صبحانه فوق العاده به 10دقیقه زمان نیاز دارد و در عرض 15 دقیقه می توانید آن را بپزید. لازم به ذکر است که مقدار موادی که در اینجا اعلام شده است برای چهار نفر کافی است شما به نسبت تعداد اعضا می توانید از مواد کم یا بیشتر استفاده کنید.

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه و مخلوط کردن مواد تر
خب می رویم سراغ درست کردن صبحانه فوق العاده خوشمزه مان. با درست کردن مایع پنکیک کلاسیک شروع می کنیم، به این صورت که به مایه پنکیک کمی شکلات و شکلات ریز اضافه می کنیم و روی آن ها را با شربت ساده شکلاتی آب شده و شیر شیرین غلیظ شده می پوشانیم. حال بیایید تا مایع پنکیک کلاسیک را باهم درست کنیم.
ابتدا به یک کاسه بزرگ نیاز داریم که مواد را داخل آن هم بزنیم، حالا یک فنجان دوغ (خامه کره) داخل کاسه می ریزیم و یک عدد تخم مرغ درشت، دو قاشق غذا خوری کره آب شده، یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل و سه قاشق غذا خوری شکر سفید می ریزیم و با هم زن دستی همه مواد را هم می زنیم طوری که باهم مخلوط شده و یکدست و نرم شوند.

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

مرحله دوم: مخلوط کرد مواد خشک
در این مرحله به سراغ مواد خشک می رویم، به این ترتیب که سه چهارم فنجان آرد همه منظوره را در یک کاسه نسبتا متوسط می ریزیم و یک چهارم فنجان پودر کاکائو تلخ اضافه می کنیم و بعد یک قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین می ریزیم و همه مواد را هم می زنیم تا باهم مخلوط و یکدست شوند، حالا مواد الک کرده و کم کم به مخلوط دوغ و تخم مرغ اضافه می کنیم و هر بار خوب هم می زنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.

نکته: بکینگ پودر و جوش شیرین باعث می شوند که پنکیک ها پف دار شوند
نکته: دقت کنید که مواد تر و خشک باید خوب باهم مخلوط شوند و گلوله گلوله نباشند
نکته: اگر دوغ در دسترستان نیست و می خواهید این دستور غذا را تهیه کنید، نگران نباشید! می توانید خودتان در خانه آن را تهیه کنید. به سادگی یک فنجان شیر را با یک  قاشق غذا خوری سرکه سفید ترکیب کنید و اجازه دهید شیر به مدت پنج دقیقه ترش شود، سپس در این دستور غذا استفاده کنید!

بعد از اینکه همه مواد مخلوط شدند در آخر یک دوم فنجان شکلات ریز نیمه شیرین را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

مرحله سوم: پخت پنکیک ها
برای پختن پنکیک ها هم می توانید از ماهیتابه مخصوص پنکیک استفاده کنید و هم از ماهیتابه کوچک نچسب معمولی، به هر حال ماهیتابه را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم می کنیم و وقتی خوب داغ شد یک ملاقه از مخلوط را داخل ماهیتابه ریخته و اجازه می دهیم به مدت دو الی سه دقیقه بپزد بعد طرف دیگر آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم به مدت یک دقیقه بپزد بعد از پخت پنکیک ها را روی یک توری می چینیم و اجازه می دهیم خنک شوند.

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

مرحله آخر: درست کردن شربت شکلاتی و تزئین پنکیک ها
برای شربت شکلاتی یک چهارم فنجان چیپس شکلاتی نیمه شیرین و یک سوم فنجان شیر غلیظ شده شیرین شده داریم، شکلات را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو می ریزیم و اجازه می دهیم آب شود بعد از مایکروویو خارج می کنیم اجازه می دهیم خنک شود حالا شیر غلیظ شده شیرین شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد به مدت یک دقیقه داخل مایکروویو می گذاریم تا گرم شود تا یک شربت شکلاتی رقیق به دست بیاید.

نکته: ما در اینجا یک سوم شیر غلیظ شده شیرین شده را به شکلات آب شده اضافه می کنیم شما می توانید بر حسب سلیقه کمتر یا بیشتر از این مقدار بریزید
نکته: به جای شربت شکلاتی می توانید از شربت افرا هم استفاده کنید

حالا شربت آماده شده را روی هر لایه از پنکیک می ریزیم و آن ها را روی هم قرار می دهیم و با کمی شکلات چیپسی تزئین می کنیم.

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

دستور تهیه پنکیک با سه نوع شکلات

حالا دیگر پنکیک ها ما با سه نوع شکلات آماده هستند و می توانید آن ها را میل کنید. پیشنهاد می کنیم تا داغ هستند میل کنید چون شربت شکلاتی که روی پنکیک ها ریختیم به خورد آن ها رفته و بافت آن ها را نرم تر و خوشمزه تر کرده است پس هر چه زودتر دست به کار شوید.
اگر طرفدار شکلات هستید این پنکیک ها انقدر شکلاتی و سنگین هستند که قطعا عاشقشان می شوید، ذکر این نکته هم لازم است که خود پنکیک ها خیلی شیرین نیستند و وقتی میل می کنید شکلات های ریز داخل آن را حتما حس خواهید کرد و شربت شکلاتی روی آن ها هم که دیگر فوق العاده است و جایی برای حرف زدن باقی نمی گذارد.
امیدواریم از دستور امروز لذت برده باشید و پیشنهاد می کنیم  اگر می خواهید پنکیک درست کنید این دستور را امتحان کنید مطمئنا راضی خواهید بود. در آخر هم به ارزش غذایی این دستور اشاره می کنیم که امیدواریم مفید باشد.

ارزش غذایی این دستور
کالری: 517 کیلو کالری | کربوهیدرات: 65 گرم | پروتئین: 11 گرم | چربی: 25 گرم | چربی اشباع شده: 14 گرم | چربی اشباع نشده: 1 گرم | چربی اشباع نشده: 7 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 79 میلی گرم | سدیم: 411 میلی گرم | پتاسیم: 494 میلی گرم | فیبر: 5 گرم | شکر: 38 گرم | ویتامین A: 426IU | ویتامین C: یک میلی گرم | کلسیم: 240 میلی گرم | آهن: 4 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.