دستور تهیه کیک انجیر عسلی

اگر میوه انجیر را دوست دارید قطعا این کیک عسلی را نیز دوست خواهید داشت. کیک عسل و انجیر که در ادامه خواهید دید با کنسرو انجیر شیرین تهیه می شود که فوق العاده خوشمزه است، همراه ما باشید.
دوشنبه، 13 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه کیک انجیر عسلی

مواد لازم برای تهیه کیک انجیر عسلی

مواد غذایی مقدار
تخم مرغ بزرگ هفت عدد
عسل یک دوم پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
آرد همه منظوره یک و  سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم
کره، ذوب شده یک دوم پیمانه
کنسرو انجیر یک دوم پیمانه
انجیر تازه، برای رویه چهار تا شش عدد
عسل، برای رویه کردن یک چهارم پیمانه
پنیر بری چرخ، اختیاری چهار اونس ( صد و ده گرم)


طرز تهیه کیک انجیر و عسل

کیک انجیر عسلی که باهم درست می کنیم یک کیک بسیار لطیف است که در دهان به راحتی آب می شود و با تکه های انجیر شیرین و عسل تزئین شده است و برای داشتن بهترین ترکیب طعم پیشنهاد می کنیم آن را در کنار پنیر بری سرو کنید.

در اینجا توضیحاتی در رابطه با ابزار و مواد اصلی مورد نیاز برای تهیه این کیک خوشمزه و میوه ای ارائه می شود.

مواد اصلی
تخم مرغ: این کیک عسلی لطیف و آسان بسیار شبیه کیک اسفنجی است که تمام حجمش را از تخم‌مرغ به دست می‌آورد، آن‌قدر هم زده می‌شود که خیلی سبک و پفی شود.
عسل: خمیر کیک فقط با عسل و کنسرو انجیر، شیرین می شود، بدون اینکه شکر افزوده شود.  اگر ترجیح می‌دهید کیک‌هایتان شیرین‌تر باشد، می‌توانید تا یک دوم پیمانه شکر اضافه کنید.
میوه انجیر: برای تزئین روی کیک از انجیر تازه استفاده می کنید. اگر این کیک را خارج از فصل انجیر درست می‌کنید، می توانید روی کیک را با مربا یا کنسرو انجیر تزئین کنید.
مربای انجیر: برای شیرین کردن خمیر کیک استفاده می شود.
آرد همه منظوره: بهترین آردی است که برای تهیه این کیک می توانید استفاده کنید.
پنیر بری: برای سرو کیک استفاده می شود. این مورد کاملا اختیاری است و می توانید از خوردن کیک انجیر عسلی به تنهایی لذت ببرید، اما اضافه کردن کمی پنیر طعم آن را فوق العاده می کند!

وسایل مورد نیاز
میکسر (هم زن) کاسه دار جهت هم زدن مواد
کاسه های شیشه ای که برای تهیه مایه کیک بسیار مفید هستند.
قالب کمربندی گرد با قطر نه اینچ (بیست و سه سانت)

مرحله اول: درست کردن مایه کیک
اولین کاری که انجام می دهیم این است که فر را با دمای سیصد و سی و پنج درجه فارنهایت یا صد و شصت و هشت درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کف قالب کیک را با کاغذ روغنی می پوشانیم اما کناره های آن را چرب نمی کنیم (ما از قالب کمربندی استفاده می کنیم که اختیاری است شما می توانید از هر قالبی که دارید استفاده کنید).
حالا می رویم سراغ آماده کردن مایه کیک. ابتدا هفت عدد تخم‌مرغ‌ بزرگ را در کاسه همزن می ریزیم و به مدت هفت تا نه دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا تخم‌مرغ‌ها غلیظ و رنگ پریده و تقریباً سفید شوند. سپس نصف پیمانه عسل و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را داخل کاسه می ریزیم و دوباره یک دقیقه هم می زنیم.

در یک کاسه جداگانه دیگر مواد خشک را با هم مخلوط می کنیم: یک و سه چهارم پیمانه آرد همه منظوره، دو قاشق چای خوری بکینگ پودر و مقداری نمک می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. مواد خشک را در چند نوبت و بعد از الک کردن به ترکیب تخم مرغ  و عسل  اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن به آرامی مواد را هم می زنیم تا مخلوط شوند. مطمئن شوید که از که همه مواد خوب باهم ترکیب شدند حالا نوبت اضافه کردن کره ذوب شده و کنسرو انجیر است. ابتدا اجازه می دهیم کره ذوب شده خنک شود سپس آن را به همراه کنسرو یا مربای انجیر به مایه کیک اضافه می کنیم.

دستور تهیه کیک انجیر عسلی

دستور تهیه کیک انجیر عسلی

مرحله دوم: پخت کیک
در این مرحله مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و داخل فر از قبل گرم شده می گذاریم و به مدت چهل تا چهل و پنج دقیقه می پزیم، تا زمانی که اگر روی وسط آن را کمی فشار دهیم، به حالت قبل برگردد. قالب را از فر خارج کرده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا خنک شود. حالا باید کیک را از قالب جدا کنیم برای این کار، یک چاقو را دورتا دور لبه قالب می کشیم و اطراف کیک را آزاد می کنیم و سپس آن را روی پایه کیک قرار می دهیم.

مرحله آخر: تزئین کیک و سرو آن
پیشنهاد می کنیم این کیک انجیر خوشمزه را با یک چهارم پیمانه عسل و برش هایی از انجیر تابستانی تازه تزئین کنید و با پنیر بری سرو کنید. پنیر بری طعم لذیذی به این کیک اضافه می کند که مطمئنا دوست ندارید آن را از دست بدهید. از این کیک انجیر خوشمزه می توانید بعد از شام به عنوان یک دسر و یا هنگام صبح با یک فنجان قهوه لذت ببرید.
اگر دوست دارید این کیک را روز مهمانی درست کنید و از خوردن آن در کنار دوستانتان لذت ببرید اما وقت کافی ندارید می توانید زودتر از موعد درست کنید به این ترتیب که کیک را بگذارید روی توری سیمی کاملا خنک شود، سپس آن را به خوبی با پلاستیک بپیچید و در یخچال نگهداری کنید. روز مهمانی دوباره آن را در فر گرم کنید، سپس وقتی آماده سرو شدید، انجیر تازه، عسل و پنیر بری را روی آن قرار دهید به همین راحتی. امیدواریم از دستور این کیک خوشمزه خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید و لذت ببرید.

دستور تهیه کیک انجیر عسلی

دستور تهیه کیک انجیر عسلی

دستور تهیه کیک انجیر عسلی

ارزش غذایی کیک انجیر عسلی
کالری 368 کیلو کالری
کربوهیدرات 50 گرم
پروتئین 9 گرم
چربی 16 گرم
چربی اشباع شده 9 گرم
چربی چند غیر اشباع 1 گرم
چربی تک غیر اشباع 4 گرم
چربی ترانس 1 گرم
کلسترول 150 میلی گرم
سدیم 286 میلی گرم
پتاسیم 155 میلی گرم
فیبر 1 گرم
شکر 30 گرم
ویتامینA 545 میلی گرم
ویتامین C 2 میلی گرم
کلسیم 102 میلی گرم
آهن 2 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.