دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

گنجاندن غذاهای دریایی در برنامه غذایی بسیار مهم است و توصیه می کنیم که در صورت امکان حداقل ماهی یکبار غذای دریایی درست کنید به همین دلیل امروز ما می خواهیم یک مدل سالاد آموزش دهیم که با سیب زمینی و ماهی سالمون دودی و سایر مواد تهیه می شود، همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 28 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

سالاد سیب زمینی و سالمون دودی


مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی
مواد غذایی مقدار
سیب زمینی کوچک یک و نیم پوند (ششصد و هشتاد گرم)
تخم مرغ ارگانیک بزرگ شش تا هفت عدد
ماهی سالمون دودی یک پوند(چهارصد و پنجاه گرم)
خاویار یک دوم پیمانه
شوید تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری
پیازچه تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد
مواد غذایی مقدار
آب لیموی تازه، صاف شده یک چهارم پیمانه
روغن زیتون فوق بکر یک چهارم پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
موسیر کوچک، ریز خرد شده یک عدد
کیپر، خرد شده یک قاشق غذا خوری
شوید تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری
پیازچه تازه خرد شده یک قاشق غذا خوری


طرز تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

یکی از بهترین سالادهایی که می توان امتحان کرد سالاد سیب زمینی  و سالمون دودی بدون سس مایونز است. این سالاد سیب زمینی و سالمون دودی بسیار خوش طعم و خوشمزه است و با سیب زمینی، تخم مرغ آب پز، تکه های ماهی سالمون دودی داغ و خاویار سالمون درست می شود. این سالاد بهاری را می توانید برای مناسبت هایی مانند روز مادر و یا هر زمانی از سال درست کنیدو از آن لذت ببرید. بعلاوه از این سالاد می توان به عنوان برانچ، ناهار یا شام لذت برد.
 
قطعا طعم بی نظیر و خوشمزه این سالاد سیب زمینی را دوست خواهید داشت، در اینجا توضیحاتی در رابطه با مواد اصلی و ابزار مورد نیاز شما ارائه می شود:

مواد اصلی
سیب زمینی: برای کسب بهترین نتیجه از سیب زمینی های کوچک استفاده کنید. می توانید از سیب زمینی معمولی هم استفاده کنید فقط باید آنها را به صورت قطعات کوچک خرد کنید.
تخم مرغ: توصیه می کنم برای این دستور از تخم مرغ های ارگانیک و محلی استفاده کنید. این گونه تخم مرغ ها طعم بسیار غنی و خوشمزه ای دارند و زرده‌ آن ها پر رنگ و نارنجی هستند و رنگ زیبایی به سالاد می دهند.
شوید و پیازچه تازه: سبزیجات تازه برای تهیه سس این دستور غذا ضروری هستند و طعم بی نظیری به سالاد اضافه می کنند.
خاویار: خاویار تازه این سالاد را خاص می کند اما اگر امکان تهیه آن وجود ندارد هیچ اشکالی ندارد و شما می توانید سالاد را بدون خاویار سرو کنید.
آب لیمو: برای تهیه سس لیمو ترش و آب لیموی تازه بهترین گزینه است.
موسیر و کیپر: برای تهیه سس موسیر و کیپر الزامی است و به سس طعم بسیار خوبی می دهند.

خاویار را می توانید از فروشگاه هایی که مواد غذایی دریایی می فروشند تهیه کنید و یا اگر امکان داشته باشد می توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید فقط هنگام خرید خاویار، به دنبال تخم های پر و چاق و بدون آسیب باشید. اگر آسیب ببینند، باد شده به نظر می رسند و مقدار زیادی مایع در ظرف جمع می شودکه این نشان دهنده این واقعیت است که خاویار تازه نیست و یا اینکه یکبار یخ زدایی شده و دوباره منجمد شده است. حتما دقت کنید که خاویار از فروشگاه های مطمئن خریداری کنید.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

ابزار
بشقاب بیضی شکل: این بشقاب زیبا برای سرو این سالاد سیب زمینی عالی است اما اگر شما دوست دارید در ظرف دیگری سرو کنید مشکلی ندارد
قاشق جهت سرو سالاد
چاقوی دندانه دار جهت برش مکعبی ماهی
تخته  برش

از چه نوع ماهی دودی استفاده کنیم؟
برای این سالاد خوشمزه و بهاری، توصیه می کنیم از یکی از انواع ماهی آزاد دودی استفاده کنید. ما از ماهی سالمون استفاده می کنیم تکه های ماهی سالمون نه تنها در این سالاد عالی به نظر می رسند، بلکه طعم فوق العاده ای نیز به آن می دهند. ماهی سالمون را به صورت مکعب های کوچک برش می دهیم و استفاده می کنیم.

تخم مرغ آب پز
با توجه به اینکه هر سالاد سیب زمینی شامل تخم مرغ هم است و آن را خوش طعم می کند لذا برای درست کردن این سالاد از تخم مرغ آب پز استفاده می کنیم طوری که زرده کمی شل باشد و به عنوان سس اضافی عمل کند و طعم بهتری به سیب زمینی ها و ماهی بدهد.

چطور باید تخم مرغ ها را آب پز کنیم؟
برای تهیه تخم مرغ  آب پز ابتدا یک قابلمه کوچک پر از آب نمک را می جوشانیم در اینجا شش تا هفت تخم مرغ بزرگ و ارگانیک داریم وقتی آب به جوش آمد، با قاشق تخم مرغ ها را با احتیاط داخل آب در حال جوش می ریزیم و به مدت هفت دقیقه صبر می کنیم تا بپزند.
بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده و پخته شدن تخم مرغ ها، با قاشق آن ها را از آب داغ خارج می کنیم و در ظرفی پر از آب یخ قرار می دهیم. آب یخ از پخته شدن بیشتر تخم مرغ ها جلوگیری می کند و باعث می شود زرده تخم مرغ ها نرم و روان باقی بمانند. حدود پنج دقیقه صبر می کنیم تا تخم مرغ ها خنک شوند سپس به آرامی آن ها را پوست می گیریم و برش می زنیم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم.

سس خانگی لیمو ترش
این سالاد سیب زمینی و سالمون دودی فوق العاده به جای اینکه با سس مایونزسرو شود با یک سس سالاد خانگی ساده و خوشمزه مزه دار می شود.
سس را با آب لیموی تازه و روغن زیتون مرغوب درست می کنیم، آب لیموی تازه سس را بسیار روشن و خوش طعم می کند. قبل از اضافه کردن بقیه مواد، آب و روغن را به شدت و حدود یک دقیقه با همزن می زنیم تا خوب با هم ترکیب شوند و امولسیون شوند بعد کیپر خرد شده، موسیر ریز خرد شده، شوید تازه و پیازچه خرد شده را هم اضافه می کنیم و به سادگی با نمک و فلفل مزه دار می کنیم، همه چیز را با همزن می زنیم و سس آماده می شود.
پیشنهاد می کنیم این سس را برای بقیه سالادها نیز امتحان کنید چون این سس خانگی برای سالاد مرغ و غذاهای دریایی عالی است.
 
در اینجا نحوه تهیه این سالاد بی نظیر و باورنکردنی را بیان می کنیم.

مرحله اول: پختن سیب زمینی ها
برای این سالاد سیب زمینی و سالمون دودی، از سیب زمینی های کوچک  استفاده می کنیم چون هم ظاهر زیبایی دارند و هم طعم شیرین. به علاوه، لازم نیست پوست آن ها را بگیریم شما همچنین برای تهیه این سالاد از سیب زمینی بنفش هم می توانید استفاده کنید. حالا ابتدا یک قابلمه را پر از آب نمک می کنیم و سیب زمینی ها را داخل قابلمه می ریزیم و روی اجاق گاز می گذاریم و با حرارت زیاد حدود 15 تا 16 دقیقه می جوشانم تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند. برای خنک شدن سریع سیب زمینی ها، آب داغ را خالی می کنیم و قابلمه را با آب سرد پر می کنم، این کار همچنین از پختن بیش از حد سیب زمینی ها جلوگیری کرده و مانع از هم پاشیدن آن ها می شود.
توجه کنید که نباید سیب زمینی ها کاملا خنک شوند. در واقع، بهتر است سیب زمینی ها کمی گرم باشند زیرا وقتی سالاد به صورت ولرم سرو می شود طعم بهتری دارد.

مرحله دوم: پختن تخم مرغ ها و آماده کردن سس لیمو ترش
در همین حین که سیب زمینی ها خنک می شوند تخم مرغ ها را همان طور که توضیح دادیم می پزیم و پوستشان را می گیریم و برش می زنیم. بعد سس را درست می کنیم به این ترتیب که در یک کاسه یک چهارم پیمانه آب لیموی تازه صاف شده، یک چهارم پیمانه روغن زیتون فوق بکر، یک قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه می ریزیم و با همزن دستی مواد را به مدت یک دقیقه خوب هم می زنیم تا باهم ترکیب شوند حالا یک عدد موسیر کوچک خرد شده، یک قاشق غذا خوری کیپر خرد شده، یک قاشق غذا خوری  شوید تازه خرد شده و  یک قاشق غذا خوری پیازچه تازه خرد شده اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا سیب زمینی ها را برش می زنم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و در یک کاسه بزرگ  می ریزیم و بعد نیمی از سس را به سیب زمینی های خرد شده اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا با سس مخلوط شده و مزه دار شوند.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

مرحله آخر: چیدن سالاد و تزئین و سرو آن
بعد از برش زدن و مزه دار کردن سیب زمینی ها نوبت به خرد کردن سالمون می رسد ابتدا پوست ماهی را جدا کرده و با استفاده از یک چاقوی دندانه دار ماهی را به صورت مکعب های نیم اینچی برش می دهیم. حالا دیگر وقت آن است که این سالاد خوشمزه را در ظرف مورد نظرمان بچینیم.
ابتدا نیمی از تخم مرغ ها را در کف ظرف مورد نظر می چینیم و چند برش از ماهی را لا به لای تخم مرغ ها قرار می دهیم سپس سیب زمینی ها را اضافه می کنیم و بعد بقیه تخم مرغ ها و تکه های ماهی را روی سیب زمینی ها می چینیم.  در این مرحله خاویار را اضافه می کنیم که هم طعم فوق العاده ای به سالاد می دهد هم باعث  خوش رنگ تر شدن آن می شود، در آخر هم کمی پیازچه و شوید تازه خرد شده روی سالاد می پاشیم و باقیمانده سس را می ریزیم و سالادمان را سرو می کنیم.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و سالمون دودی

این سالاد را هم می توانید به صورت ولرم و هم سرد سرو کنید، برای نگهداری آن هم دقت کنید که ظرف حاوی سالاد را پلاستیک بپوشانید در این صورت می توانید سالاد را  تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی سالاد سیب زمینی و سالمون دودی
کالری: 353 کیلو کالری | کربوهیدرات: 22 گرم | پروتئین: 26 گرم | چربی: 18 گرم | چربی اشباع شده: 4 گرم | چربی اشباع نشده: 3 گرم | چربی تک غیراشباع: 10 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 255 میلی گرم | سدیم: 1105 میلی گرم | پتاسیم: 744 میلی گرم | فیبر: 3 گرم | شکر: 2 گرم | ویتامین A: 421IU | ویتامین C: 31 میلی گرم | کلسیم: 55 میلی گرم | آهن: 3 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما