توسعه شبکه های محلی بی سیم (1)

شبکه های محلی (LAN) بی سیم بتدریج از نظر اندازه، تعداد نصب و تکمیل شدن تکنولوژی رشد کرده اند و اکنون به مرحله ای رسیده اند که بسیاری از مدیران IT مرحله جدیدی از سرمایه گذاری بر روی آنها را در طی سال آینده یا دو سال آینده آغاز خواهند کرد. بر طبق اظهارات ۱۰ تن از مدیران IT که اداره کننده WLAN ها در شرکتها، مراکز پزشکی و دانشگاه ها هستند طرح
چهارشنبه، 6 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توسعه شبکه های محلی بی سیم (1)
توسعه شبکه های محلی بی سیم (1)
توسعه شبکه های محلی بی سیم (1)






شبکه های محلی (LAN) بی سیم بتدریج از نظر اندازه، تعداد نصب و تکمیل شدن تکنولوژی رشد کرده اند و اکنون به مرحله ای رسیده اند که بسیاری از مدیران IT مرحله جدیدی از سرمایه گذاری بر روی آنها را در طی سال آینده یا دو سال آینده آغاز خواهند کرد. بر طبق اظهارات ۱۰ تن از مدیران IT که اداره کننده WLAN ها در شرکتها، مراکز پزشکی و دانشگاه ها هستند طرح های توسعه شامل فراهم نمودن پهنای باند فوق العاده افزایش یافته از طریق استاندارد ۸۰۲.۱۱n برای کابران و استفاده از تلفن های دو وضعیتی که هم Voice-Over-Wi-Fi و هم تماس های سلولی را پشتیبانی می کنند، هستند.
اما همه شرکت ها آماده این سرمایه گذاری نیستند. بعضی از مدیران IT گفته اند که هزینه ارتقا سخت افزار و نگرانی در مورد امنیت بی سیم آنها را نسبت به افزودن قابلیت به شبکه های محلی بی سیم شان دلسرد نموده است. بسیاری از تحلیلگران نیز نسبت به سرعت پذیرش تلفن های دو وضعیتی، استاندارد ۸۰۲.۱۱n و دیگر ابداعات بی سیم آینده توسط شرکت های بزرگ تردید دارند. BP PLC یکی ازشرکت هایی است که سعی در پیشرفت تکنولوژی بی سیم دارد. به طور تخمینی ۵۰۰۰۰ تن از کارکنان دفتری این شرکت از دستیابی WLAN برخوردارند. اکنون این کمپانی نفتی که در لندن واقع است به گفته Curt Smith مدیر تکنولوژی های کاربردی، قصد دارد دوره جدیدی از پروژه ها شامل افزودن پشتیبانی بی سیم مجزا برای مشاهده کنندگان و پیمانکاران را آغاز نماید.
در ضمن BP توسعه بی سیم عمده در پالایشگاه ها، بخش های تولید و سکوهای حفاری برون مرزی خود را تقبل نموده است. تاکنون این شرکت نقاط دستیابی بی سیم را در دو پالایشگاه از ۱۴ پالایشگاه خود نصب کرده و قصد دارد نقاط دستیابی Wi-Fi موبایل را بر روی ۵۰۰ ماشین که کارکنان برای سرویس خط لوله ها استفاده می کنند، به کار گیرد.
بنا به اظهارات اسمیت شرکت BP یک یا دو آزمایش از تکنولوژی Wimax را در سال آینده و به احتمال زیاد در یک پالایشگاه و یک حوزه نفتی بزرگ آغاز خواهد کرد. انتظار می رود WiMax توان عملیاتی تا ۱۵ Mbit/sec روی بهره برداری های موبایل و ۴۰Mbit/Sec برای برنامه های پرتابل یا ثابت فراهم سازد و به دستگاه های کاربر نهایی برای داشتن یک خط مستقیم سایت به یک ایستگاه پایه نیاز نداشته باشد.
اسمیت می گوید: BP امیدوار است این تکنولوژی بتواند یک جایگزین ارزانتر برای نصب نقاط دستیابی بی سیم بیشتر فراهم کند. هر کدام از نقاط دستیابی ۵۰۰ دلار هزینه دارد و علاوه بر پیچیدگی هایی نصب ممکن است تا ۱۰۰ دیوایس برای بدست آوردن پوشش مناسب لازم باشد.
کیفیت سرویس بی سیم و استاندارد های امنیتی انتخاب شده در سال گذشته اطمینان بیشتری در مورد این تکنولوژی به مدیران IT می دهند و به تمایل آنها به استفاده از شبکه های محلی بی سیم در حوزه های جدید کمک می کند. استاندارد بسیار مطلوب دیگر ۸۰۲.۱۱n است که می تواند توان عملیاتی Wi-Fi را تا ۲۰۰Mbit/sec یعنی حدود ۴ برابر آنچه فعلا امکان پذیر است، افزایش دهد. انتظار می رود طبق آنچه در سایت Institute of Electrical and Electronics Engineers اعلام شده استاندارد ۸۰۲.۱۱n در اوایل سال ۲۰۰۸ به تصویب برسد.
Brad Sandt مهندس شبکه Park Hill School District می گوید: WLAN ها با سرعت نسبتاً بالایی در حال رشد و پیشرفت هستند و برای کاربران دستیابی به کارآیی تعهد شده توسط ۸۰۲.۱۱n را بی نهایت مهم می سازند. از آنجاییکه WLAN ها شبکه های مشترک هستند افزودن کاربرها به توان عملیاتی کندتر منجر می شود بنابراین پهنانی باند اضافی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
اما Park Hill تنها یک WALN بر پایه تکنولوژی فعلی ۸۰۲.۱۱g در ماه آگوست نصب کرده است. Sandt می گوید نگرانی او این است که ارتقا شبکه، که دارای ۷۲۵ نقطه دستیابی می باشد، به ۸۰۲.۱۱n به زودی هزینه بسیار زیادی برای Park Hill در برداشته باشد.
Sandt می گوید که در انتظار نصب تکنولوژی صوتی دو وضعیتی که هم تماس های سلولی و هم بی سیم را پشتیبانی می کند، است اکثر کارکنان Park Hill اکنون برای حفظ اتصال ناچار به حمل دو یا سه دستگاه می باشند در حالیکه تلفن های دو وضعیتی می توانند برای گرفتن تماس از طریق WLAN در زمانیکه کارکنان در برد قرار دارند و سپس تغییر به سرویس سلولی معمول در هنگام نیاز مورد استفاده قرار گیرند.
ارتباط یکپارچه بین Wi-Fi و نصب های سلولی یکی از اهداف پروژه پوشش شبکه ۳۰۰ میلیون دلاری است که دانشگاه Medical Center پطرزبورگ در ماه گذشته اعلام نموده است. UPMC در نظر دارد به عنوان بخشی از پروژه ۳۳۰۰ ابزار دستی در وضعیتی را برای این تعداد از کارکنان فراهم سازد. بیل هانا قائم مقام زیر ساخت IT این مرکز پزشکی می گوید: UPMC نوزده بیمارستان و در حدود ۴۰۰ دفتر و دیگر سایت های بیماران سرپایی را مدیریت می کند. قابلیت های دو وضعیتی می تواند به پزشکان و پرستاران در حال حرکت بین ساختمان ها کمک کند زیرا سرویس سلولی همیشه در نواحی کوهستانی اطراف پطرزبورگ جوابگو نیست. در ضمن آنها می توانند از اتصالات سلولی در نواحی که فراهم کنندگان فاقد لینک های Wi-Fi هستند استفاده کنند.
به عنوان بخشی از ارزیابی تکنولوژی در حدود ۵۰ تن از کارکنان شرکت Anthony Marano که در شیکاگو قرار دارد، در طی ۱۸ ماه گذشته استفاده از تلفن های دو وضعیتی ساخت موتورولا را آغاز نموده اند. Chris Nowak، مدیر IT این شرکت می گوید این تلفن ها به کارکنان اجازه می دهند تا تماس هایشان را در حال حرکت در بخش های مجهز به WLAN شرکت داشته باشند و در صورت خارج شدن از این قسمت ها صحبت تلفنی خود را بر روی یک شبکه سلولی ادامه دهند و بدین ترتیب دستاوردهای بهره وری ارزشمندی فراهم می سازند. گر چه Nowak به طور کامل از تلفن های دو وضعیتی فعلی راضی نیست.
Nowak می گوید که تمایل دارد این تلفن ها نمایشگر بهتری داشته و ارزانتر باشند و او بتواند تعداد بیشتری از آنها را در اختیار کاربران قرار دهد.
Kevin Goulet مدیر بخش مدیریت محصول گروه راهکارهای سیار شرکتی موتورولا می گوید، موتورولا در حال کار بر روی یک ابزار دستی دو وضعیتی جدید برای مشتریانی مثل Marano می باشد. اما موتورولا از ارزیابی های خود در Marano و دیگر سایت ها متوجه شده که اکثر کارکنان به قابلیت های دو وضعیتی نیاز ندارند. و ابزارهای دستی پشتیبانی کننده دیتا و صوت برای فقط استفاده WLAN را ترجیح می دهند.
حداقل ۱۲ مدل تلفن های دو وضعیتی از جانب چندین فروشنده معرفی شده است. اما پرسش مهمی که از طرف کاربران احتمالی مطرح می شود این است که امنیت این تکنولوژی چگونه فراهم می شود، بخصوص در رابطه با hot spot های Wi-Fi عمومی.
شرکت Boeing یک نمونه از این مورد است. این شرکت پشتیبانی از تکنولوژی WLAN را برای بیش از ۴ سال تعهد نموده و در حال حاضر در حدود ۳۰۰۰ نقطه دستیابی دارد که در کارخانه ها و دفاتر این شرکت در ۴۸ ایالت نصب شده اند. Allen Ballinger مدیر ارشد یکپارچه سازی شبکه های توزیعی boeing می گوید: بالاترین تمرکز نقاط دستیابی بر روی طبقات تولید یعنی جاییکه کشیدن کابل اترنت به علت شلوغی محل غیر عملی می باشد، قرار دارد.
اما Cliff Naughton، مدیر سرویس های شبکه Boeing می گوید که شرکت نسبت به امنیت بسیار آگاه و هوشیار است و این هوشیاری بر گسترش استفاده از WLAN حکفرمایی می کند. با تلفن های دو وضعیتی، حامل بی سیم باید رومینگ را در شبکه های شرکتی و برعکس پشتیبانی کند واین بسیار پیچیده می باشد. این کار بسیار طاقت فرسا و سنگین است و تا زمانیکه اطمینان کامل حاصل نشود انجام نخواهد شد.
Doug Hill معمار اصلی شبکه در Boeing می گوید، در دوره جدید افزودن صوت بر روی Wi-Fi به تنهایی عملی تر است. بعضی قوانین باید برای نگهداشتن کیفیت بالای صدا، به ویژه با تعداد فراوان کاربران WLAN، به کار گرفته شوند. او همچنین درباره اینکه انتقال از تگ های شناسایی فرکانس رادیویی بر روی یک شبکه مجزا ممکن است با تماس های صوتی Wi-Fi تداخل کند، اظهار نگرانی نموده است. در مورد توسعه پهنای باند بی سیم با Hill، ۸۰۲.۱۱n اظهار داشت که Boeing علاقه ای به نصب هزاران نقطه دستیابی جدید تا بعد از سال ۲۰۰۸ ندارد. او در ادامه گفت: این کار به تغییرات سخت افزاری زیادی نیاز دارد و ما فعلاً علاقه ای به اعمال این تغییرات نداریم.
Naughton می گوید: Boeing با فروشندگان دیگر درباره جاییکه که می تواند از WiMax و zigBee که یک تکنولوژی بی سیم نوظهور برای مانیتورینگ و کنترل حرارت، نور و امنیت ساختمان ها می باشد، سود ببرد، گفتگو نموده است. اما ممکن است مدت زمان درازی طول بکشد تا Boeing به قراردادن قابلیت های مبتنی بر zigBee در ساختمان ها علاقمند شود. بخشی از علت این دیر دست به کار شدن بدین سبب است که شرکت در حال یکپارچه سازی فضای دفاتر و محل تولید خود است.
ادامه دارد ...
منبع:علم الکترونیک و کامپیوتر




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.