ارزان ترین گوشی اپل: آیفون اقتصادی

این روزها در بازار ایران نسل قبل گوشی‌های اپل نیز یافت می‌شود؛ اما ایفون 13 را به شما معرفی کردیم، چون این گوشی برخلاف گوشی‌های گذشته اپل در بخش شارژدهی ضعف قابل توجهی ندارد
دوشنبه، 9 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ارزان ترین گوشی اپل: آیفون اقتصادی
اپل همه ساله گوشی‌ها و محصولات باکیفیتی تولید می‌کند که اکثر آن‌ها دارای ویژگی‌های ممتازی هستند و به همین دلیل است که اکثر شرکت‌ها گوشی‌های خود را با آیفون مقایسه می‌کنند و سعی دارند از آن پیشی بگیرند. استفاده از بهترین قطعات سخت‌افزاری در کنار سیستم عامل اختصاصی امن و کیفیت ساخت بی‌نظیر سبب شده که آیفون به محصولی لوکس تبدیل شود و در سراسر جهان فروش بسیار بالایی را تجربه کند.

البته کیفیت بالا بدون بها نبوده و سبب افزایش هزینه‌های تولید شده است، اما این موضوع اصلا نباید شما را نگران کند؛ زیرا در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزان ترین گوشی اپل بپردازیم و مقایسه‌ای میان کاندیدهای مورد نظر انجام دهیم تا بتوانید تصمیمی مناسب بگیرید و بسته به بودجه خود بهترین آیفون را خریداری کنید.
 

آیفون 11 یا 13، کدام یک را بخریم؟

انتخاب یک گوشی از میان آیفون 13 و آیفون 11 چندان انتخاب سختی نیست. قیمت موبایل در بازار ایران به عوامل متعددی از جمله قیمت ارز و موجودی بستگی دارد. با توجه به اینکه که از معرفی نسل 11 آیفون، مدت زیادی است می‌گذرد و موجودی آن به شدت کاهش یافته این گوشی دیگر ارزش خرید سابق خود را ندارد.

علاوه بر قیمت عامل دیگری که باعث می‌شود نتوانیم این گوشی را به شما پیشنهاد کنیم نمایشگر IPS LCD آن است. با وجود اینکه این نمایشگر کیفیت قابل قبولی دارد؛ اما در مقابل نمایشگر با کیفیت آیفون 13 حرفی برای گفتن ندارد.

صفحه نمایش نسل جدید گوشی اپل از نوع اولد است و این موضوع باعث شده که کیفیت آن به طرز قابل توجهی از آیفون 11 بهتر و همچنین روشنایی آن دو برابر بیشتر باشد! عمق رنگ مشکی و شاداب بودن رنگ‌ها نیز سایر ویژگی‌های آن است که نمی‌توانیم آن را در بسیاری از گوشی‌های نسل قبل اپل بیابیم.

عامل دیگری که باعث می‌شود آیفون 13 را به 11 ترجیح دهیم، سخت‌افزار قدرتمند آن است که پردازنده آن در تمامی گوشی‌های خانواده iPhone 13 مشترک است و تا هنگام نگارش این مقاله تراشه Apple A15 این محصول قوی‌ترین تراشه به کار رفته در تمام گوشی‌های جهان است و این موضوع باعث می‌شود که شاهد عملکردی روان و غیرقابل قیاس با هر موبایلی باشیم.

نکته دیگر تفاوت در بخش دوربین است که اگر شما از علاقه‌مندان به عکاسی هستید بدون شک آیفون 13 گوشی مناسب‌تری برای شما است. با وجود اینکه هر دو گوشی به یک لنز 12 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند اما آیفون 13 دارای پیکسل‌های بزرگ‌تر و دیافراگم گسترده‌تر است و این موضوع باعث می‌شود که عملکرد دوربین در نور کم بسیار بهتر و تصاویر نویز کمتری داشته باشند.

لرزشگیر سنسور شیفت نیز به خوبی می‌تواند لرزش دست را کاهش دهد و تصاویری کاملا واضح را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته اپل بهبودهای دوربین گوشی جدید خود را به بخش سخت افزار محدود نکرده است و قابلیت‌های این گوشی در این بخش بسیار بیشتر است و تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند.

 
ارزان ترین گوشی اپل: آیفون اقتصادی

آیفون SE ارزان ترین و بدترین گوشی اپل

اگر بخواهیم ارزان ترین گوشی اپل را انتخاب کنیم، باید بگوییم که آیفون SE سال 2020 پایین‌ترین قیمت را در میان آیفون‌ها دارد؛ اما با توجه به مشکلات متعددی که این گوشی با آن مواجه هست به شخصه خرید آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنم.

از ضعف‌های آیفون SE می‌توان به نمایشگر کوچک، دوربین سلفی ضعیف، طراحی قدیمی، حافظه رم اندک، عملکرد ضعیف دوربین در شب و باتری بسیار نامید کننده اشاره کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر موارد فوق برایتان اهمیت دارد به سراغ گوشی دیگری بروید و آیفون اس ای 2020 را به طور کامل از گزینه‌هایتان حذف کنید.

اما اگر شما از گوشی خود زیاد استفاده نمی‌کنید و تنها برای تماس، پیام و مصارف بسیار عادی به مدت کوتاه نیاز به یک آیفون اقتصادی دارید، این محصول گزینه‌ای قابل قبول برای شما است، هرچند در میان گوشی‌های اندرویدی موجود در این بازه قیمتی موارد بهتری را می‌توانید بیابید.
 
 
ارزان ترین گوشی اپل: آیفون اقتصادی
 

ارزان ترین آیفون بدون مشکل باتری

باتری یکی از بخش‌هایی است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و آن را می‌توان مهم‌ترین بخش در گوشی‌های هوشمند امروزی دانست که اپل خوشبختانه این موضوع را در آیفون 13 برطرف ساخته است. اگر به خاطر داشته باشید نسل‌های قبل، گوشی‌ها دارای مشکل در بخش شارژدهی بودند و امروزه که فضای مجازی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده، این موضوع بیش از پیش به چشم می‌آید.

این روزها در بازار ایران نسل قبل گوشی‌های اپل نیز یافت می‌شود؛ اما ایفون 13 را به شما معرفی کردیم، چون این گوشی برخلاف گوشی‌های گذشته اپل در بخش شارژدهی ضعف قابل توجهی ندارد و با استفاده زیاد تا یک روز کامل پاسخگوی نیازهایی همچون گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، بازی و تماشای فیلم خواهد بود؛ اما این مقدار در سایر آیفون‌ های‌ ارزان بسیار کمتر است.

ارزان ترین گوشی اپل: آیفون اقتصادی



نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی ارزان ترین گوشی اپل پرداختیم و بدون هیچ‌گونه جانب‌داری ضعف و مزیت‌های هر کدام را برای شما شرح دادیم. در پایان به شما باید بگوییم که گوشی‌های قدیمی اپل پس از معرفی آیفون جدید به علت موجودی پایین در برخی از موارد دچار افزایش قیمت می‌شوند و به همین دلیل منطقی است که شما بودجه خود را به شکل هوشمندانه‌تری استفاده کنید و گوشی جدیدتر را خریداری کنید.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی درزمینهٔ خرید آیفون اپل استریت است که آدرس آن را انتهای مقاله برای شما قرار داده‌ایم تا در صورت علاقه‌مند بودن به محصولات اپل و خرید آیفون با بهترین قیمت به آن مراجعه کنید.
 

منبع: www.applestreet.ir



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما