دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

در مطلب پیش رو با طریقه درست کردن خوشمزه ترین وافل باترمیلک با شکر دارچینی که تا کنون میل کرده اید آشنا خواهید شد، اگر علاقه مند به تهیه میان وعده های بی نظیر هستید در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 9 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

وافل باترمیلک دارچینی


مواد لازم برای تهیه دوغ
مواد غذایی مقدار
دوغ یا شیر کامل یک و سه چهارم پیمانه
آب لیمو یا سرکه سفید دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه وافل باترمیلک
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ بزرگ دو عدد
روغن یا کره ذوب شده یک سوم پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
شکر دو قاشق غذا خوری
آرد همه منظوره دو پیمانه
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
کره ذوب شده، برای غوطه وری یک دوم پیمانه

مواد لازم برای تهیه شکر دارچینی
مواد غذایی مقدار
شکر سفید یک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای یک چهارم پیمانه
دارچین آسیاب شده دو قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته
مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ، سرد یک پیمانه
شکر قنادی یک سوم پیمانه
عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری


طرز تهیه وافل باترمیلک دارچین

امروز قصد داریم دستور تهیه کرکی ترین و خوشمزه ترین وافل با روکش شکر دارچینی را آموزش دهیم. این وافل باترمیلک با روکش شکر دارچینی با انواع توت ها، خامه فرم گرفته خانگی و شربت افرا تزئین شده است که مطمئنا دوست خواهید داشت. این وافل به لطف روکش شکر دارچینی آن طعم باورنکردنی دارد پیشنهاد می کنیم که همراه ما باشید و این میان وعده یا صبحانه فوق العاده را حتی در روزهای شلوغ هفته هم تهیه کنید  از خوردن آن لذت ببرید.
 
ابتدا لازم است در رابطه با مواد اصلی مورد نیاز برای درست کردن وافل های خوشمزه مان توضیحاتی را بیان کنیم.
 
دوغ: وجود شیر ترش (دوغ) برای پف کردن بیشتر وافل ها الزامی است. می توانید از بیرون خریداری کنید یا اینکه خودتان دست به کار شده و درست کنید.
تخم مرغ، وانیل و کره ذوب شده: برای تهیه خمیر وافلبه این مواد نیاز داریم، توصیه می کنم برای کسب بهترین نتیجه از تخم مرغ های هم دمای اتاق و کره بدون نمک استفاده کنید.
شکر سفید و قهوه ای: برای تهیه مایه وافل به کمی شکر سفید و برای تهیه روکش شکر دارچینی به هر دو نوع شکر نیاز داریم.
دارچین و جوز هندی آسیاب شده: از این مواد برای تهیه روکش شکری استفاده می کنیم، اگر شما هم مثل من دوست دارید کمی دارچین به مایه وافل اضافه کنید هیچ اشکالی ندارد.
آرد همه منظوره، بیکینگ پودر و جوش شیرین: استفاده از ترکیب جوش شیرین و بیکینگ پودر کمک می کند تا وافل ها پف کرده و حتی نرم تر شوند.
شربت افرا: برای سرو وافل.
خامه سنگین: برای تهیه خامه فرم گرفته استفاده می کنیم که کاملا اختیاری است.

قبل از اینکه شروع کنیم و روش تهیه این وافل های خوشمزه را بیان کنیم لازم است چند راز که منجر به خوشمزه تر شدن وافل ها می شود را خدمت شما همراهان عزیز عرض کنیم.
اولین رازی که باعث خوشمزه تر شدن وافل ها می شود استفاده از دوغ است، اسید موجود در دوغ با جوش شیرین واکنش می دهد و باعث می شود خمیر به سرعت عمل بیاید و در حین پخت نیز سبک بماند.

اگر دوست دارید خودتان دوغ را در منزل تهیه کنید می توانید از این دستور العمل استفاه نمایید:
درست کردن دوغ خانگی بسیار آسان است. شما به یک و سه چهارم پیمانه (415 میلی لیتر) شیر کامل و دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر) آب لیمو یا سرکه سفید نیاز دارید.برای تهیه دوغ، شیر را با آب لیمو یا سرکه ترکیب کرده و هم بزنید و اجازه دهید این مخلوط چند دقیقه بماند. اسید سرکه یا آبلیمو تقریباً بلافاصله شیر را ترش می کند و به این ترتیب دوغ ایجاد می شود.

مرحله اول: آماده کردن مایه وافل
قبل از درست کردن مایه خمیر دستگاه وافل ساز را روشن می کنیم تا گرم شود. حالا در یک کاسه بزرگ  دو عدد تخم مرغ می شکنیم و بعد دوغ، یک سوم پیمانه روغن (یا کره ذوب شده)، دو قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده و با هم ترکیب می کنید. اگر از هم زن برقی استفاده می کنید چند دقیقه مواد را با سرعت بالا هم بزنید تا تخم مرغ ها و بقیه مواد خوب باهم مخلوط شوند.  
نکته: توجه کنید که برای تهیه مایه وافل شکر زیادی اضافه نمی کنیم چون روکش شکر دارچینی وافل ها شیرینی زیادی به آن ها اضافه می کند
در اینجا در یک کاسه جداگانه دیگر مواد خشک را با هم مخلوط می کنید، به این ترتیب که دو پیمانه آرد، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل مایه وافل الک کرده و دوباره حدود یک دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد خوب باهم ترکیب شوند.

دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

مرحله دوم: پختن وافل
حالا از مایه وافل که آماده کرده ایم هر بار به اندازه یک چهارم تا یک سوم ملاقه از خمیر را بر می داریم و قسمت مرکز وافل ساز می ریزیم و در آن را می بندیم کمی صبر می کنیم تا وافل بپزد و طلایی رنگ شود. بعد از پخت وافل را به کمک انبر آشپزی خارج کرده و در یک سینی تمیز دیگر قرار می دهیم و تا تمام شدن مایه این کار را تکرار می کنیم.

دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

مرحله سوم: درست کردن روکش شکر دارچینی و غلطاندن وافل ها در آن
در یک سینی صاف یا ماهیتابه، یک چهارم پیمانه شکر سفید و یک چهارم پیمانه شکر قهوه ای می ریزیم و دو قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چای خوری جوز هندی آسیاب شده را اضافه می کنیم و به کمک قاشق مواد را با هم مخلوط می کنیم. مطمئن شوید که تکه های شکر قهوه ای از هم جدا شده اند.
حالا با استفاده از برس شیرینی پزی وافل های آماده شده و داغ را با کره ذوب شده مرطوب کرده و بعد وافل های کره ای را در ترکیب شکر دارچینی می چرخانیم تا به خوبی در مخلوط شکر آغشته شوند.

دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

دستور تهیه وافل باترمیلک دارچینی

مرحله چهارم: چگونگی فرم دادن خامه
برای تهیه خامه فرم گرفته، یک پیمانه خامه غلیظ سرد شده را با یک سوم پیمانه شکر قنادی و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را در یک کاسه می ریزیم و باهم ترکیب می کنیم به این ترتیب که با هم زن برقی و با سرعت بالا به مدت 3 تا 4 دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد و قله های سفت ایجاد شود حالا خامه آماده است و می توانید برای تزئین از آن استفاده کنید.

مرحله آخر: سرو وافل
حالا وقت آن است که از این وافل های دارچینی لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم آنها را با میوه های تازه و انواع توت ها سرو کنید. برخی از میوه هایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از زغال اخته، توت فرنگی، توت سیاه، تمشک، شلیل یا حتی موز.

برای تکمیل تزئین آن می توانید از مقداری خامه فرم گرفته خانگی (که در بالا نحوه تهیه آن را توضیح داده ایم) به همراه کمی شربت افرا خالص استفاده کنید. مقدار وافلی که در اینجا باهم درست کردیم برای 8 نفر کافی است می توانید این دستور را تهیه کنید و در کنار عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید.

ارزش غذایی وافل باترمیلک دارچینی
کالری: 522 کیلو کالری | کربوهیدرات: 50 گرم | پروتئین: 7 گرم | چربی: 33 گرم | چربی اشباع شده: 20 گرم | چربی چند غیر اشباع: 2 گرم | چربی تک غیراشباع: 9 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 138 میلی گرم | سدیم: 516 میلی گرم | پتاسیم: 167 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 24 گرم | ویتامین A: 1177IU | ویتامین C: 2 میلی گرم | کلسیم: 141 میلی گرم | آهن: 2 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.