معرفی کتاب «جهاد تبیین » نوشته سید علی خامنه ایی

مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره جهاد تبیین می باشد.
دوشنبه، 16 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات میرامامی
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب «جهاد تبیین » نوشته سید علی خامنه ایی

مشخصات 

نام کتاب جهاد تبیین (در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی))
نویسنده سید‌علی خامنه‌ای
ناشر انتشارات انقلاب اسلامی
سال چاپ ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
تعداد صفحات ۳۸۴صفحه
رده سنی بزرگسال
ژانر  سخنرانی
کشور سازنده ایران
 

خلاصه ای از کتاب

«جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. در این کتاب، سعید صلح میرزایی تمام سخنرانی آیت الله خامنه ای را گرد آورده اند و این کتاب را نگاشته اند. 

«جهاد تبیین» را یک فریضه‌ٔ قطعی و فوری می‌دانند و در این عرصه، هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست.

این کتاب در پنج فصل با عناوین و موضوعات زیر تدوین شده است:
فصل اول: کلیات؛ به تعریف جهاد و جهاد تبیین و همچنین فواید و آثار تبیین و مطالبی از این دست، پرداخته است.

فصل دوم: الزامات جهاد تبیین؛ به سیاست‌ها و بایدها و نبایدهای این فریضه اختصاص دارد.

فصل سوم: روش‌ها و انحاء؛ مربوط به برخی از روش‌هایی است که در بیانات رهبر انقلاب، به آن اشاره شده است.

فصل چهارم: موضوعات نیازمند تبیین؛ در بیانات رهبر، موضوعاتی مورد مطالبه قرار گرفته است که مجاهدان این عرصه لازم است تبیین این موضوعات را در اولویّت قرار دهند و در این فصل به بیش از سی مورد از این موارد، پرداخته شده است.

فصل پنجم: وظایف اقشار خاص؛ به وظایف اقشار و نهادهای مختلف در این زمینه اختصاص یافته است.

اتفاق جالبی که در این کتاب وجود داشته است، فروش بی سابقه ی این کتاب است که در دی ماه 1400 اولین چاپ انجام شده است و در طی دو ماه به چاپ سوم که مجموعا 8 هزار نسخه از این کتاب است، منتشر شده است.
معرفی کتاب «جهاد تبیین » نوشته سید علی خامنه ایی
 

مشخصات نویسنده

سید علی حسینی خامنه ای ،مرجع تقلید شیعی و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. ایشان عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. آیت الله خامنه ای، در ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ در شهر مشهد چشم به جهان گشودند. تحصیلات حوزوی خود را در حوزه‌های علمیهٔ مشهد، نجف و قم گذراندند. ایشان از همان جوانی به مبارزه با حکومت شاهنشاهی پرداختند.  به همین دلیل ایشان در دوران پهلوی شش بار بازداشت شدند و همچنین به مدت سه سال به ایرانشهر تبعید شدند که با اعتراضات مردم این امر لغو گردید.

پس از انقلاب، عضوی از شورای انقلاب، امام جمعه تهران، و معاون وزیر دفاع،  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و دو دوره رئیس‌جمهور ایران، در پایان بعد از فوت رهبر کبیر انقلاب در سال 1368 به صلاح دید مجلس خبرگان دومین رهبر انقلاب، از سال 1373 ایشان عضو  مراجع تقلید شیعیان مورد قبول جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار گرفتند.فوربز آیت الله خامنه‌ای را هجدهمین رتبه در فهرست قدرتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۵ ارزیابی کرده است.
 

نظرات و تجربه کاربران دربارۀ کتاب«جهاد تبیین»

+به جهت بررسی وداشتن دانش جهاد تبیین پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونین تا بتونیم نقشه راهی که در پیش داریم باتوجه به منویات امام خامنه ای عزیز را پیش گرفته و با نقطه مقابل بشه با دشمن نبرد کرد.

+کتاب فوق العاده ای که حتما هر مسلمون و شیعه باید بخونه و بهش عمل کنه...

+ برای این که از اتفاقات دور و بر با خبر باشید و علت بسیاری از اتفاقات زمانه را بدانید، راحت ترین و در دسترس ترین منبع به نظرم همین کتاب هست.
 

برش هایی از کتاب«جهاد تبیین»

+در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها‌کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوان‌ها، «جهاد تبیین» خنثی‌کنندهٔ این توطئهٔ دشمن و این حرکت دشمن است.

+هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید… و می‌توانید در این زمینه به‌معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
 

معرفی کتاب های مشابه

انسان 250 ساله
مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی سیاسی و مبارزات ائمه معصومین (ع) می باشد. نوشته: سید علی خامنه ای.
 
چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

بازنویسی زیبا و گیرا از سخنان ارزشمند حجت السلام علیرضا پناهیان در مورد «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» در این کتاب نگاشته شده است . امیدواریم کاربران عزیز راسخون از این معرفی کتاب استقبال کنند.نوشته: علیرضا پناهیان.
 

جهاد مقدس

داستان حماسی پرشکوه مقاومت ملّت بزرگ ایران است و آیت الله العظمی خامنه‌ ای (مدّظلّه‌العالی) از اوّلین ساعات آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نماینده‌ی حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) در شورای‌ عالی دفاع و دوران جنگ. نوشته: سید علی خامنه ای.
 

جهاد خود کفایی

سخنرانی آیت الله خامنه، درباره خودکفایی و قطع وابستگی در همه عرصه‌ها به ویژه نظامی . نوشته: سید علی خامنه ای



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.