اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم

به طور کلی برگزاری مراسم ترحیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به خصوص که پذیرایی از مهمانان نیز در اولویت برگزار کنندگان است بنابراین بهترین کار این است که از یک برنامه ریز و یک مشاور کمک بگیرید
يکشنبه، 7 فروردين 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم
حتما می دانید که از سال های گذشته تا کنون هر بار عزیزی به رحمت خدا می ‌رود، عزیزان و اطرافیان او سعی بر برگزاری مراسمی آبرومند هستند. زیرا هر چه مراسم باشکوه تر باشد، نشان دهنده محترم بودن عزیز از دست رفته است.

البته که منظور از باشکوه بودن این است که همه چیز طبق روال و موفق انجام شود تا همه مهمانان، رضایت کامل از میزبان و صاحب عزا را داشته باشند. اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم بستگی به عوامل مختلفی دارد. امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد اهمیت و چگونگی برگزاری مراسم ترحیم صحبت کنیم.

همانطور که می‌دانید این شتری است که در خانه هر کسی می خوابد. از این رو باید همه برنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا بتوانید بهترین مراسم را برای عزیز از دست رفته خود برگزار نمایید.

چگونگی برگزاری مراسم ترحیم
آداب و رسوم هر کشوری برای برگزاری مراسم ترحیم مختص خودش است. در ایران هم قومیت های مختلفی وجود دارند که مراسم ترحیم را با سلیقه و آداب و رسوم خود انجام می دهند. در چنین شرایطی به مدت یک سال برای عزیز از دست رفته عزاداری و مراسم برگزار می کنند البته که همه یکسان نیست و به صورت پراکنده است. برای مثال روز اولی که یک عزیز به رحمت خدا میرود، مراسمی تحت عنوان تشییع جنازه برگزار می کنند.

پس از آن در اولین پنجشنبه ای که قرار است بر سر مزار آن شخص بروند نیز مراسم دارند و پس از آن مراسم چهلم و در نهایت سالگرد که در همگی آنها باید تدارک پذیرایی ادر نظر بگیرید. پذیرایی نیز انواع و اقسام زیادی دارد که متناسب با بودجه برگزارکننده صورت می گیرد. در این صورت می توان فهمید که نحوه پذیرایی از مهمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لوازم لازم جهت پذیرایی در مراسم ترحیم
همان طور که می دانید پذیرایی شامل میوه، شیرینی و حتی نوشیدنی ها برای مهمانان می شود از این رو لوازم مختلفی برای انجام پذیرایی نیاز است.
 
  • غذاهای مجلسی مثل چلو مرغ و یا چلو کباب و غیره...
  • میوه مثل پرتقال و موز و خیار و سیب و غیره...
  • نوشیدنی هایی مثل چای و شربت
  • شیرینی و خرما و حلوا
البته انتخاب و استفاده از هر یک از این موارد بستگی به بودجه برگزارکننده مراسم دارد. پذیرایی کردن از مهمانان با هر یک از این موارد نیازمند ظروف و لوازم مختلفی از جمله قاشق و چنگال و بشقاب غذاخوری و بشقاب میوه خوری و چاقو و دستمال کاغذی و لیوان و ... می باشد

استفاده از پک های پذیرایی جهت پذیرایی در مراسم ترحیم
 
اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم


حتما تا به حال در مورد پک های پذیرایی شنیده اید. پک های پذیرایی ترحیم در واقع بسته کاملی از خوراکی ها و موارد مورد نظر برگزار کننده ترحیم است که به صورت پک آماده شده و به تعداد مورد نیاز در دسترس قرار می گیرد. افرادی که قصد برگزاری مراسم ترحیم دارند، قطعاً برنامه ریزی کاملی از قبل برای آن نداشتند بنابراین وقت کافی هم برای آماده کردن پذیرایی ندارند.

از این رو انتخاب اقلام پذیرایی آماده بسیار به صرفه و مناسب است. همچنین در وقت شما نیز صرفه جویی می کند. در این صورت شما لازم نیست نگران کم بودن و یا مناسب نبودن خوراکی های پذیرایی باشید زیرا همه آن ها به یک اندازه و به طور مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته و محتویات پذیرایی را تشکیل داده اند.

هزینه برگزاری مراسم ترحیم
افرادی که برای برگزاری مراسم ترحیم هزینه می‌ کنند، باید در نظر داشته باشند که قیمت ها متفاوت خواهد بود و به یک سری عوامل مختلف بستگی دارد. یکی از این عوامل مربوط به تعداد مهمانان است. هر چه تعداد مهمانان بیش تر باشد، موارد مورد نیاز برای پذیرایی باید بیش تر شود بنابراین هزینه ها بالا تر می رود.

از دیگر عوامل باید به تدارکات و باشکوه بودن مراسم اشاره کرد. یعنی هرچه برگزار کننده مراسم قصد داشته باشد که از غذاهای مختلف و شیرینی ها و میوه های بیش تری جهت پذیرایی استفاده کند، هزینه بیش تری باید جهت برگزاری بپردازد.

انتخاب سالن مناسب برای برگزاری مراسم ترحیم نیز متحمل هزینه خواهد بود. زیرا هر چه سالن بزرگ تر و شیک تر باشد، هزینه بیش تری برای اجاره آن باید بپردازید. بنابراین بهتر است که یک حساب و برنامه ریزی کلی برای برگزاری مراسم داشته باشید.

استفاده از خدمه برای پذیرایی در مراسم ترحیم
حتماً دیده اید که در مراسمات ترحیم از خدمه مختلفی برای پذیرایی استفاده می کنند. در واقع صاحب عزا به خاطر مساعد نبودن حال روحی، نمی تواند به همه مهمانان رسیدگی کند، بنابراین استفاده از خدمه یکی از بهترین انتخاب ها برای پذیرایی از مهمانان است. نیروهای خدمه می توانند به همه مهمانان به طور کامل رسیدگی کنند و رضایت آن ها را از مراسم جلب نمایند.

در این صورت صاحبان عزا نیز با آرامش در جای خود می نشینند و به عزاداری خود می پردازند. البته که باید در نظر داشته باشید که انتخاب خدمه و بهره گیری از آن ها نیز هزینه دارد و هر چه تعداد خدمه بیش تر باشد، هزینه های برگزاری مراسم بالا تر خواهد رفت.

برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ترحیم
به طور کلی برگزاری مراسم ترحیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به خصوص که پذیرایی از مهمانان نیز در اولویت برگزار کنندگان است بنابراین بهترین کار این است که از یک برنامه ریز و یک مشاور کمک بگیرید که تمامی مراحل را برای شما ذکر می کند و به طور کلی شما را در برگزاری یک مراسم موفق یاری می دهد.

اگر می خواهید بهترین مراسم را برای عزیز از دست رفته برگزار کنید، بهتر است پذیرایی از مهمانان را جزو اولویت های خود قرار دهید.

پک پذیرایی مراسم ترحیم را از کجا تهیه کنیم؟
 
اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم


با توجه به اهمیت بالایی که پذیرایی مراسم دارد، بهتر است که تهیۀ بسته‌های پذیرایی را به یک شرکت معتبر و متخصص بسپارید. سبزینه پک با ارائه انواع پک های آماده پذیرایی گامی مثبت در جهت راحتی حال مشتریان برداشته است. سبزینه پک با ایده ای خلاقانه برای پذیرایی آسان از مهمان، انواع پک پذیرایی را در اختیار شما عزیز قرار می دهد.

شما می توانید وارد سایت سبزینه به آدرس sabziinehpack.com شده و پک مورد نظر خود را به دلخواه بچینید.

 
اهمیت پذیرایی در مراسم ترحیم
 
  • شستشوی رایگان میوه های مراسم شما حتی اگر افتخار پذیرایی از شما را نداشته باشیم
  • امکان بازگشت اضافات میوه و .. بعد از مراسم(در صورت عدم حضور مهمان شما در مراسم)
  • در صورت درخواست شما، نیروی حرفه ای پذیرایی درنظر گرفته شده است.
  • تهیه اقلام پک پذیرایی ترحیم با بهترین کیفیت
  • بسته بندی و تزیین پک ها با روبان
  • رعایت موارد بهداشتی + پد الکل در بسته


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.