مواعظ روشنگرانه

امروز بخش عظيمي از حساسترين نقاط دنيا به لحاظ اقتصادي، منابع، سوق الجيشي و وضعيت اجتماعي، در اخيتار مسلمانان است. نقاط التقاي سه قاره ي بزرگ و مهم عالم- يعني آسيا و آفريقا و اروپا- در اختيار مسلمانان است. مهمترين منابع نفت و بسياري از منابع ديگر عالم، در اختيار مسلمانان است. امروز دنياي استکباري و امپراتوريهاي زر و زور مي دانند که اگر اسلام در
پنجشنبه، 14 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواعظ روشنگرانه
مواعظ روشنگرانه
مواعظ روشنگرانه

تهیه کننده : سید امیرحسین کامرانی راد
منبع : راسخون




بخش عظيمي از حساسترين نقاط دنيا، در اختيار مسلمانان است

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
امروز بخش عظيمي از حساسترين نقاط دنيا به لحاظ اقتصادي، منابع، سوق الجيشي و وضعيت اجتماعي، در اخيتار مسلمانان است. نقاط التقاي سه قاره ي بزرگ و مهم عالم- يعني آسيا و آفريقا و اروپا- در اختيار مسلمانان است. مهمترين منابع نفت و بسياري از منابع ديگر عالم، در اختيار مسلمانان است. امروز دنياي استکباري و امپراتوريهاي زر و زور مي دانند که اگر اسلام در دل مسلمانان و جوامع اسلامي حيات دوباره پيدا بکند، منافع آنها – منافع متكي به سلطه و زورگويي و دو قطبي بودن عالم- به خطر خواهد افتاد.
کشورهاي استکباري مي خواهند هميشه زور بگويند، بچاپند، ثروت و قدرت عالم در اختيار آنها باشد؛ ملتهايي هم باشند که کار کنند، زحمت بکشند و منابعشان غارت برود. هر حرکتي که در مقابل آنها بايستد، با آن دشمن مي شوند؛ و اسلام در مقابل آنها مي ايستد. علت اين که استکبار با ايران مخالف است، اين است. علت دشمني عميق امريکا با انقلاب اسلامي و با اسلام، اين است. اين دشمني، تمام شدني نيست. در اين جا، آن عامل تعيين کننده که مي تواند صحنه را به سود يک طرف سنگين کند و تغيير بدهد و مي تواند معين نمايد که کداميک از دو طرف پيروز خواهند شد، عبارت از حقيقت، مفيد بودن باري انسانيت، دلهاي مؤمن و قدمهاي استوار است، و اينها در طرف ما و پيش ماست.
*******

بزرگترين وظيفه ي ملت ايران، جلوگيري از تضعيف روحيه ي مسلمانان

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
نبايد بگذاريد اين روحيه قوي يي که مسلمانان عالم، به خاطر انقلاب شما به دست آورده اند، حتي سر سوزني تضعيف بشود. اين، بزرگترين وظيفه ي ملت ايران است. امام ما به کمک شما مردم، توطئه ي تضعيف روحيه ي مسلمين عالم را - که صد و پنجاه سال يا بيشتر برايش کار کرده بودند - شکست داد و روحيه ي مسلمين عالم را بالا برد. من و شما که امروز در ادامه ي آن راه حرکت مي کنيم، بايد مواظب باشيم، کاري نکنيم که آن روحيه يي که با انقلاب ما بالا رفته بود، خداي نکرده با عمل و اشتباه ما تنزل کند و ساقط بشود.
*******

با اتحاد مسلمين، دنياي اسلام سربلند خواهد شد

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
يک ميليارد انسان در دنيا هستند که درباره ي خدا و پيامبر و نماز و حج و کعبه و قرآن و بسياري از احکام ديني، با هم يک عقيده دارند؛ يک چند مورد اختلاف هم دارند. اينها بيايند همان چند اختلاف را بگيرند، با هم بجنگند، تا آن کسي که با اصل خداو پيامبر و دين و همه چيز مخالف است، کار خودش را انجام بدهد. آيا اين عاقلانه است؟! يازده، دوازده سال است که جمهوري اسلامي، اين مطلب را فرياد مي کند و اين ملت هوشيار و آگاه، آن را دنبال مي کنند. ملتهاي ديگر هم بايد توجه کنند.
ما گفتيم يک عده از علما و متفکران دور هم بنشينند و در سطح علمي و فرهنگي، براي تقريب و نزديک کردن، «مؤسه التقريب بين المذهب الاسلاميه» را به وجود آورند. چهار مذهب فقهي در اهل سنت هست، مذهب اماميه هست، مذهب زيديه هست، مذاهب ديگر اسلامي هستند. اينها بنشينند ببينند، در مسايل علمي و ديني، چه قدر مي توانند با يکديگر همکاري و کار کنند. ما اين مرکز را تشکيل داديم. ان شاءالله برادراني که مسؤول اين کار هستند و معين شده اند، آن را با قوت دنبال مي کنند. اين کار، کاري است که خداي متعال از آن راضي است و سرنوشت اسلام به اين طور کارهاست.
اگر مسلمين دست در دست هم بگذارند و با هم صميمي باشند، ولو عقايدشان مخالف با يکديگر باشد، اما آلت دست دشمن نشوند، دنياي اسلام سربلند خواهد شد. آن وقت، مگر امريکا و غير امريکا جرأت مي کنند که به دنياي اسلام بيايند و يک جا را پايگاه قرار بدهند و منافع کشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان را تهديد کنند؟
*******

ملت هاي مسلمان بايد هوشيار باشند

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
مگر قدرتهايي مثل امريکا مي توانند دفع کننده ي تجاوز باشند؟! خود آنها متجاوزند. ما تجاوز را از هر کسي که باشد، رد مي کنيم؛ اما قبول هم نداريم که رژيمي مثل امريکا، ضد تجاوز باشد. چه کسي حمله ي به ايران را تشويق کرد؟ به کساني که نيروهاي متجاوز را در کشور ما داخل کرده بودند، چه کسي کمک کرد؟ چه کسي پشتيباني کرد؟ آيا اينها مي توانند ادعا کنند که ضد تجاوزند؟ اينها به فکر منافع خودشان هستند. اگر تجاوز در خدمت منافع آنها باشد، طرفدار آن هستند و به آن کمک مي کنند!
ملتهاي مسلمان بايد هوشيار باشند. کشورهاي اسلامي بايد آگاه باشند و بدانند که ادعاي اين گونه قدرتها در مخالفت با تجاوز و حفاظت از حقوق ملتها، ادعاي پوچ و دروغي است. بحمدالله نظام جمهوري اسلامي، نظام مستحکم است و اين استحکام، به برکت اسلام و پيروي از قرآن است. اين استحکام بايستي روز به روز بيشتر بشود؛ يعني بايد پايبندي ما به اسلام بيشتر گردد.

مواعظ روشنگرانه

ما نمي توانيم نسبت به سرنوشت مسلمانان بي تفاوت باشيم

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
ملتهاي مسلمان، به اين ملت چشم دوخته اند. جنگ تحميلي هشت ساله، ملت ما را عزيزتر کرد. اگر چه طراحان اين توطئه مي خواستند به جمهوري اسلامي ضربه بزنند؛ اما ملت بزرگ ما با ايستادگي و مقاومت خود درراه خدا، اين توطئه را به وسيله و نردباني به سمت قله ي آرزوها و ارزشهاي اسلامي و وسيله يي براي پيشرفت تبديل کرد. امروز هم همين طور است. تهديد قدرتهاي بزرگ و شيطانها و در رأس آنها امريکا- که شيطان بزرگ است- ملت ما را يک سر سوزن منحرف نخواهد کرد.
ما نسبت به ملت هاي مسلمان ديگر هم احساس مسؤوليت مي کنيم. هر جا که مسلماني هست، ما در آن جا وظيفه داريم. ما نمي توانيم نسبت به سرنوشت مسلمانان بي تفاوت باشيم. امروز در منطقه ي خليج فارس، آرزومندان و تشنگان قدرت روز افزون- و پيشقر اول همه امريکا- راه افتاده اند و مي خواهند در اين جا براي خودشان پا درست کنند. اين جا منطقه ي اسلامي است و براي امريکا و اذناب امريکا جايي نيست. اين جا پايگاه اسلام است. اين خليج فارس، يک مرکز اسلامي است و ثروتهاي آن متعلق به ملتهاي اسلامي مي باشد.
*******

مسلمانان بايد نسبت به قضيه ي فلسطين احساس مسؤوليت کنند

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
اين، وظيفه ي ماست. اين، وظيفه ي همه ي کشورهاي اسلامي است. مسأله ي فلسطين، فقط متعلق به عرب ها و همسايه هاي فلسطين نيست؛ تمام مسلمين عالم در هر جاي دنيا که هستند، نسبت به قضيه ي فلسطين بايد احساس مسؤوليت کنند. کساني که در داخل و يا از خارج، واقعاً با حکومت غاصب صهيونيستي مي جنگند نه مدعيان آزاديخواهي که دستشان در دست امريکا و دشمنان اسلام است- بايد از طرف ملت و دولت ما و ملت ها و دولت هاي مسلمان ديگر، با پول و سلاح و تبليغات کمک بشوند. هر طوري که امروز ممکن است، بايد کمک بشوند. ما چون خودمان با فلسطين همسايه نيستيم، تا مبارزه ي رويارويي با اشغالگران بکنيم، و ديگراني که يا همسايه نيستند، يا به هر دليلي تواناييش را ندارند، بايد مبارزان را تجهيز کنند. اين، يک وظيفه ي شرعي و حتمي براي همه ي مسلمانان است. تا اين وظيفه انجام نگيرد، مسأله ي فلسطين حل نخواهد شد. و اگر انجام بگيرد، قطعاً صهيونيست ها و پشتيبانشان شکست خواهند خورد.
*******

معنويت، حق خود را از اقتدار جهاني در دنيا به دست خواهد آورد

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
اين را بدانيد که وضع دنيا عوض خواهد شد و معنويت، حق خود را از اقتدار جهاني در دنيا به دست خواهد آورد. هيچ ترديدي در اين نيست. اين ديگر امکان ندارد که قدرتهاي بزرگ مثل آمريکا و غيره، فرض کنند که اين حرکت شتابنده ي معنويت را در دنيا از بين خواهند برد. هر کاري با نظام جمهوري اسلامي بکنند، بازتاب مظلوميت اين نظام و ايستادگي و مقاومتش، تأثير برانگيزاننده تر و زنده کننده تري در سطح دنياي اسلام خواهد داشت و کساني را برخواهد انگيخت؛ کما اين که تا امروز هر حادثه يي همين گونه بوده است.
جنگ را بر ما تحميل کردند. ما از جنگ ضربات مادي و معنوي زيادي ديديم، اما خسارت نکرديم؛ زيرا با وجود اين ضربات، اسلام عزيز شد و همه در دنيا فهميدند که اگر ملتي مؤمن شد و به خدا و قرآن و روز جزا معتقد گرديد و جوانانش در ميدان جنگ، اين گونه با مظلوميت جنگيدند، تا حدي که دشمن را ناکام کردند، سربلند و پيروز است. همه ي قدرتهاي دنيا دستشان را روي هم گذاشتند، تا بتوانند به قصد ساقط کردن نظام اسلامي، بخشي از اين کشور را جدا کنند و تماميت ارضي ايران را از بين بردند؛ ولي نتوانستند. اين، شکست قدرتهاي بزرگ نيست؟ اين، غلبه و عزت و توانايي ملت ما نيست؟




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.