چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب یک روش عالی برای افرادی است که می‌خواهند کتاب خود را در تیتراژ محدود و با کیفیت عالی چاپ کنند‌. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای چاپ دیجیتال کتاب آشنا کنیم.
يکشنبه، 11 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چاپ دیجیتال کتاب
چاپ دیجیتال کتاب یکی از جدیدترین روش‌ها جهت چاپ کتاب، مجله، پایان‌نامه و غیره در تیتراژ کم به شمار می‌رود. چاپ دیجیتال در تعداد محدود علاوه بر سرعت بالا، قیمت مناسبی نیز دارد که موجب محبوبیت آن شده است. شما با استفاده از چاپ دیجیتال می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان کتاب خود را با بالاترین کیفیت چاپ کنید. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای چاپ دیجیتال کتاب و تفاوت آن با چاپ افست بیشتر آشنا کنیم.
 

چاپ دیجیتال کتاب؛ روشی نوین جهت چاپ فوری کتاب در تعداد محدود

چاپ دیجیتال کتاب یک روش عالی برای افرادی است که می‌خواهند کتاب خود را در تیتراژ محدود و با کیفیت عالی چاپ کنند‌. اگر قصد دارید کتاب خود را وارد بازار کنید ولی با سلیقه مخاطبان خود آشنا نیستید؛ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با استفاده از چاپ دیجیتال، کتاب خود را در تعداد محدود چاپ کنید. اگر فروش کتاب بالا بود و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت؛ می‌توانید با استفاده از چاپ افست در تیتراژ بالا آن را چاپ کنید.  
 

تفاوت چاپ دیجیتال با چاپ افست

اگر قصد دارید کتاب خود را چاپ کنید ولی نمی‌دانید از کدام روش چاپ استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا شما با تفاوت‌های اساسی چاپ دیجیتال و چاپ افست آشنا کنیم:

اگر سرعت بالای چاپ برایتان مهم است؛ چاپ دیجیتال کتاب گزینه مناسبی است. در این روش برخی از مراحل قبل از چاپ مانند لیتوگرافی حذف شده و به همین خاطر مراحل چاپ کوتاه‌تر می‌شود.

اگر در تیتراژ پایین می‌خواهید کتاب خود را چاپ کنید، پیشنهاد می‌کنیم از چاپ دیجیتال استفاده نمایید. در چاپ دیجیتال برخلاف چاپ افست هزینه چاپ هر برگ ثابت است و ارتباطی به تعداد تیتراژ ندارد؛ در نتیجه در تیتراژ پایین، هزینه چاپ دیجیتال مناسب‌تر است.

در چاپ دیجیتال به دلیل استفاده نکردن از پلیت، امکان چاپ تصویر و متن متفاوت در هر دور وجود دارد.

در چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست از مواد شیمیایی و کاغذ کمتری استفاده می‌شود.
 

مزایای استفاده از چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب یک روش نوین جهت چاپ کتاب محسوب می‌شود که مزایای بسیاری دارد. در این بخش می‌خواهیم به مزیت‌های استفاده از چاپ دیجیتال بپردازیم:
 

افزایش سرعت چاپ

یکی از مزیت‌های استفاده ازچاپ دیجیتال کتاب این است که به دلیل حذف مراحل قبل از چاپ مثل پلیت یا کلید رنگ سرعت چاپ افزایش یافته است. افرادی که به دنبال چاپ فوری کتاب یا جزوه خود هستند؛ می‌توانند از این روش استفاده کنند.

چاپ دیجیتال کتاب

چاپ در تیتراژ کم

در چاپ دیجیتال بسیاری از مراحل آماده‌سازی قبل چاپ مانند پلیت، درجه‌بندی دستگاه چاپ و غیره حذف شده و به همین خاطر امکان چاپ در تیتراژ محدود وجود دارد.
 

تنظیمات دلخواه  

با توجه به این‌که امکان چاپ در تیتراژ محدود وجود دارد؛ می‌توان در هر نسخه، اطلاعات متفاوتی را چاپ کرد. مثلا می توان کارت‌های تبریک با تصاویر مختلف و کارت‌های پرسنلی را با طرح های متفاوتی چاپ نمود.
 

دوستدار محیط زیست

در چاپ دیجیتال کتاب برخلاف چاپ به روش‌های قدیمی از مواد رنگی و شیمیایی کمتری استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید مواد شیمیایی تاثیر مخربی روی محیط زیست می‌گذارند. اگر مجموعه شما به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهد، می‌توانید با انتخاب چاپ دیجیتال قدم بزرگی در این راستا بردارید.
 

کاهش هزینه های چاپ

با این‌که هزینه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست بالاست اما زمانی که در تیتراژ محدود از چاپ دیجیتال استفاده کنید بسیار مقرون به صرفه است. در چاپ دیجیتال، هزینه هر صفحه ثابت است و با افزایش تیتراژ تغییر نمی‌کند. جالب است بدانید در چاپ دیجیتال بابت راه‌اندازی پلیت هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و به همین دلیل برای  چاپ در تعداد کم، گزینه مناسبی است.
 

دقت و اندازه گیری خطا

یکی از مزایای چاپ دیجیتال این است که می‌توان یک یا چند نمونه را چاپ کرد و آن را از نظر رنگ، خطاهای جزیی و غیره مورد بررسی قرار داد. در صورتی که مشکلی نبود، در تیتراژ بیشتر کتاب را چاپ کرد. توجه داشته باشید که در چاپ افست این امکان وجود ندارد.
 

چاپ دیجیتال کتاب کودک

اگر قصد نوشتن کتاب کودک را دارید، باید به این نکته توجه کنید که تنها داستان جذاب و سرگرم‌کننده کافی نیست بلکه داشتن تصاویر جذاب و رنگی هم بسیار مهم است. برای این‌که کودکان به خواندن کتاب تشویق شوند، استفاده از تصاویر رنگی بسیار موثر می‌باشد. از آنجا که در چاپ افست نمی‌توان از تنوع رنگی زیادی استفاده کرد، چاپ دیجیتال کتاب کودک بهترین گزینه است. فراموش نکنید کتاب کودک بدون داشتن تصاویر قشنگ و زیبا، برای کودکان جذاب نخواهد بود.
 

قیمت چاپ دیجیتال

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم در چاپ دیجیتال، قیمت هر صفحه چاپ ثابت است اما عوامل مختلفی وجود دارند که در هزینه چاپ دیجیتال تاثیرگذار هستند. با ما همراه باشید تا به صفر تا صد قیمت چاپ دیجیتال کتاب بپردازیم‌:
 

جنس کاغذ

در تمام صنایع مواد اولیه به کار رفته در تولید، تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی محصول دارند. در چاپ دیجیتال هم جنس کاغذ یکی از عوامل موثر در قیمت چاپ به شمار می‌رود. کاغذهای استفاده شده در چاپ دیجیتال علاوه بر جنس به دلیل اختلاف گرماژ دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. هم‌چنین نام تجاری کاغذ هم در هزینه نهایی چاپ تاثیرگذار است.
 

نوع چاپ

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت چاپ دیجیتال کتاب، نوع چاپ است. این‌که شما بخواهید محصول خود را به صورت رنگی چاپ کنید یا سیاه و سفید، مطمئنا در هزینه چاپ تاثیرگذار است.
 

سایر هزینه‌ها

از دیگر فاکتورهای موثر در قیمت چاپ دیجیتال کتاب می‌توان به  صفحه‌آرایی، ویراستاری، طراحی جلد کتاب، چاپ و صحافی کتاب اشاره نمود.
 

شبداپرینت


چاپ دیجیتال کتاب
 
مجموعه شبداپرینت با داشتن کادری مجرب و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات در زمینه چاپ دیجیتال فعالیت می‌کند. هدف این مجموعه ارایه باکیفیت‌ترین خدمات در زمینه چاپ دیجیتال به مشتریان گرامی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند. در این مقاله سعی کردیم شما را با چاپ دیجیتال بیشتر آشنا کرده و به مزایای استفاده از آن بپردازیم. همان‌طور که در این مقاله خواندید چاپ دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها جهت چاپ کتاب در تیتراژ کم است. هم‌چنین به خاطر کیفیت بالا برای چاپ کتاب کودک گزینه مناسبی می‌باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.