خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم

مگر ممکن است در لیست بهترین گوشی برای تماشای فیلم، اپل نماینده‌ای نداشته باشد؟ با وجود اینکه مدل‌های متعددی از گوشی‌های اپل شایسته تصاحب این عنوان هستند
چهارشنبه، 25 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم
به نظر شما بهترین گوشی برای تماشای فیلم باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ جواب این سؤال مخصوصاً برای فیلم بازان قهار اهمیت زیادی دارد! وقتی درباره انتخاب گوشی مناسب برای فیلم دیدن، صحبت می‌کنیم، سه معیار در صدر اولویت‌ها قرار می‌گیرند. در این میان اندازه و کیفیت صفحه‌نمایش مهم‌تر از سایر معیارهاست. بهترین گوشی برای تماشای فیلم باید ضمن داشتن نمایشگر بزرگ، فایل‌های ویدئویی را با بهترین کیفیت ممکن پخش کند.

ولی کل ماجرای خرید گوشی مناسب برای دیدن فیلم در نمایشگر خلاصه نمی‌شود. مگر صدای رسا و واضح می‌توان تماشای یک فیلم جذاب لذت برد؟ پس کیفیت صدا دومین معیار است. به این دو معیار، دوام باتری را نیز اضافه کنید. اینکه باتری گوشی با دیدن یک یا دو فیلم خالی شود و نیاز به شارژ مجدد پیدا کند، اصلاً سناریوی جذابی نیست. با در نظر گرفتن این سه معیار برویم سراغ معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌ها برای تماشای فیلم!

1. گوشی Galaxy S21 Ultra سامسونگ

یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت برند سامسونگ در بازار، نمایشگرهای فوق‌العاده گوشی‌های این برند است. Galaxy S21 Ultra هم از این قاعده مستثنا نبوده و دیدن نام آن در فهرست خرید گوشی برای تماشای فیلم به هیچ عنوان عجیب نیست. صفحه‌نمایش 6.8 اینچی این گوشی ضمن برخورداری از فناوری Dynamic AMOLED 2K و پشتیبانی از فرمت HDR10 پلاس، دارای نرخ به‌روزآوری 120 است.

مجموعه این عوامل، تماشای فیلم با این گوشی را به تجربه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل می‌کنند. صدای بلندگوهای Galaxy S21 Ultra نیز بسیار رسا و باکیفیت است. شدت صدای گوشی آن‌قدر قوی است که گاهی شاید غافلگیرتان کند.

بنابراین اگر مایل به داشتن حریم خصوصی بیشتری هنگام تماشای فیلم هستید، خرید هدفون Buds Pro سامسونگ می‌تواند ایده خوبی باشد. این هدفون‌ها به‌واسطه پشتیبانی از فناوری ANC (کنترل نویز فعال) لذت شنیداری تماشای فیلم را برایتان دوچندان می‌کنند.

اگر به‌واسطه قیمت Galaxy S21 در خرید آن مردد هستید، می‌توانید به جای آن سایر مدل‌های سری S21 را انتخاب کنید. چراکه آن‌ها نیز ضمن پشتیبانی از فرمت HDR10 پلاس، تجربه‌ای ایده‌آل را از تماشای فیلم برایتان خلق می‌کنند.

2. گوشی Mi 11 Ultra شیائومی

مدل دیگری که در خرید گوشی شیائومی برای تماشای فیلم می‌توانید انتخاب کنید، Mi 11Ultra شیائومی است. اندازه صفحه‌نمایش 6.81 اینچی این گوشی برای تماشای فیلم بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. این نمایشگر به‌واسطه نرخ به‌روزآوری 120 هرتزی، نمایش 1 میلیارد رنگ و پشتیبانی از فرمت‌های دالبی ویژن و HDR10 پلاس چیزی از نمایشگر مدل‌های سری Galaxy S21 سامسونگ کم ندارد. تعبیه دوربین سلفی روی گوشی به شکلی ظریف و هنرمندانه انجام شده تا توجه کاربر را حین تماشای فیلم مختل نکند.

به لطف باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری گوشی Mi 11 Ultra شیائومی  می‌توانید برای مدتی طولانی از تماشای ویدئوهای محبوبتان لذت ببرید. جالب است بدانید این گوشی یک نمایشگر ثانویه هم دارد. این نمایشگر در پشت گوشی قرار گرفته که می‌توانید از آن برای نمایش علامت Do Not Disturb استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در آرامش کامل به تماشای انواع ویدئو اعم از فیلم، سریال و کلیپ مشغول شوید.

 
خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم


 

3. گوشی Z Fold 3 سامسونگ

یک گزینه عالی دیگر در خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم، Z Fold 3 سامسونگ است. این گوشی در عین قابلیت حمل مناسب، صفحه‌نمایش بسیار بزرگی دارد که اندازه آن 7.6 اینچ است.

این نمایشگر وسیع که از نوع تاشو است، مجهز به فناوری Dynamic AMOLED بوده و تصاویر را با وضوح خارق‌العاده 2K نشان می‌دهد. علاوه بر ضمن پشتیبانی از فرمت HDR10 پلاس، از نرخ به‌روزآوری 120 هرتز برخوردار است. بلندگوهای استریوی این گوشی، لذت دیداری و شنیداری تماشای ویدئو با آن را در هم می‌آمیزند.

این گوشی علاوه بر نمایشگر اصلی، یک نمایشگر ثانویه 6.2 اینچی هم جهت استفاده در حالت تاشده دارد. این نمایشگر هم مثل نمایشگر اصلی، وضوح و کیفیت کم‌نظیری دارد. بااین‌حال باز هم بعید است برای تماشای فیلم آن را به نمایشگر اصلی و بزرگ گوشی ترجیح دهید.

4. iPhone 12 Pro Max اپل

مگر ممکن است در لیست بهترین گوشی برای تماشای فیلم، اپل نماینده‌ای نداشته باشد؟ با وجود اینکه مدل‌های متعددی از گوشی‌های اپل شایسته تصاحب این عنوان هستند ولی انتخاب ما iPhon 12 Pro Max است.

نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی این گوشی که از فناوری Super Retina XDR OLED بهره می‌برد، دارای رزولوشن 2K است. ظرفیت باتری آیفون 12 پرو مکس که از فرمت‌هایی مثل HDR10، دالبی و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند روی کاغذ، شگفت‌انگیز نیست؛ اما خیالتان را از بابت تأمین انرژی برای تماشای چند فیلم سینمایی راحت می‌کند.

این گوشی پرطرفدار صدای واضح و بلندی هم دارد تا انتخابی عالی در خرید گوشی مناسب برای فیلم دیدن محسوب شود. بااین‌حال اگر می‌خواهید صدای متفاوتی را با حذف نویز و ویژگی‌هایی مثل Spatial Audio (صدای فضایی) بشنوید، خرید هدفون AirPods Pro خالی از لطف نخواهد بود.

خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم



5. گوشی‌های A72 و A52 سامسونگ

اگر نمی‌خواهید در خرید گوشی سامسونگ برای تماشای فیلم، هزینه زیادی کنید، این دو گوشی هم گزینه‌های بسیار خوبی هستند. دو مدل A52 و A72 با نمایشگرهای 6.5 و 6.7 اینچی AMOLED و نرخ به‌روزآوری 90 هرتز، در سطح خودشان، کیفیت بصری خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهند.

باتری هر دو گوشی دوام خوبی دارد؛ هرچند که A72 از این نظر از A52 برتر است. کیفیت، وضوح و شدت صدای هر دو گوشی نیز کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود.

و در آخر

انتخاب بهترین گوشی برای تماشای فیلم یک بحث است و خرید مدل موردنظر با قیمت مناسب، یک بحث دیگر! فروشگاه اینترنتی بالاکا عرضه‌کننده انواع گوشی‌ها با مناسب‌ترین قیمت خرید است. قیمت مناسب در کنار اصالت کالا، تجربه‌ای مطمئن را در خرید از بالاکا برایتان خلق می‌کند. راستی شما چه مدلی را به‌عنوان یک گوشی مناسب برای دیدن فیلم پیشنهاد می‌دهید؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.