5 نکته مهم برای افزاش انگیزه در کار و زندگی + 500 جمله انگیزشی که هرگز نشنیده اید!

انگیزه عامل اصلی رفتارهای انسانی است. در اینجا سعی داریم راهکارهایی را بیان می کنیم که به وسیله آنها به یک انسان خودانگیخته تبدیل می شوید که در هر لحظه می توانید انگیزه خود را افزایش دهید.
چهارشنبه، 29 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5 نکته مهم برای افزاش انگیزه در کار و زندگی + 500 جمله انگیزشی که هرگز نشنیده اید!
به نقل از تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری: بارش باران بر دل کویر، رشد کردن درخت در اوج سختی و تاریکی، تماس آب با ساحل و در آغوش کشیدن کسی که خیلی دلتنگش هستیم، همگی یک احساس مشترک را تداعی می کنند و آن هم تمایل به ادامه دادن و ناامید نشدن است. انسان ها به این حالت، انگیزه می  گویند. انگیزش عامل اصلی رفتارهای انسانی است. در ادامه مقاله راهکارهایی را برای شما بیان می کنیم که به وسیله آنها به یک انسان خودانگیخته تبدیل می شوید که در هر لحظه می توانید انگیزه خود را افزایش دهید. همچنین در انتهای مقاله برخی از بهترین عبارات انگیزشی را برای شما بیان می کنیم و از تاثیر خواندن جملات انگیزشی صحبت می کنیم .
 

هدف داشتن و اقدام کردن در راستای آن هدف

اولین عاملی که باعث می‌شود شما به یک انسان خودانگیخته تبدیل شوید، این است که برای آینده خود هدف داشته باشید و برای رسیدن به آن هر روز قدم بردارید. برای آنکه احتمال عمل به برنامه خود را بیشتر کنید، باید کارها را به اقدامک تبدیل کنید.

منظور از اقدامک، تبدیل آن کار به ابتدایی ترین بخشی است که انجام دادنش بسیار ساده باشد. اقدام کردن در راستای هدف انگیزه شما را افزایش می دهد.
 
برای مثال اگر در برنامه ریزیتان زمان مطالعه خود را پیش از خواب خود در نظر گرفته اید، گذاشتن کتاب در کنار تخت خوابتان اقدامک شما حساب می شود. پس از چند شب که کتاب در کنار تخت شما باشد، ناخودآگاه آن را برمیدارید و چند صفحه از آن را می خوانید. تکرار کتاب خواندن به شما انگیزه ای می دهد که به جای خواندن دو تا سه صفحه، ده تا پانزده صفحه بخوانید. 
 

عامل بودن و حرکت کردن

برای تبدیل شدن به یک انسان خود انگیخته، باید عامل باشید. انسان های عامل مسئولیت زندگی خود را به طور کامل پذیرفته اند. آنها برخلاف انسان های غیر عامل، زمانی که با شرایطی مواجه می شوند که  مطابق میلشان نیست هیچ اقدامی انجام نمی دهند و در نتیجه بیشتر در آن وضعیت فرو می روند اما انسان های عامل و کسانی که صفر تا صد مسئولیت زندگی خود را پذیرفته‌اند، به جای غر زدن به شرایط به صورت کامل شرایط را بررسی و ریشه یابی می کنند و در جهت بهبود شرایط اقداماتی را انجام می دهند. چنین افرادی در انواع جنبه های زندگی خود از جمله روابط عاطفی،راه اندازی کسب و کار، تحصیلات و... موفقیت های بیشتری به دست می آورند.
 
5 نکته مهم برای افزاش انگیزه در کار و زندگی + 500 جمله انگیزشی که هرگز نشنیده اید!
 

خواندن جملات انگیزشی

جمله های انگیزشی باعث ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و تشویق فرد می شود.

این جملات قدرت ایجاد انگیزه، الهام بخشیدن و تشویق را دارند، زمانی که احساس ناراحتی می کنید یا انگیزه ندارید چند تا از سخنان انگیزشی را بخوانید و خواهید دید که چگونه خلق و خوی و وضعیت ذهنی شما شروع به بهبود می کند.
 
عبارات انگیزشی مثبت باعث ایجاد خوش بینی و امید می شود. جملات انگیزشی باعث می شود جنبه های روشن زندگی را ببینید، انگیزه ایجاد کنید و به آینده ای بهتر امیدوار باشید.

در چنین مواقعی خواندن سخنان افرادی که در زندگی خود به چیزی دست یافته اند بسیار مفید خواهد بود. کلمات محرک آنها را بخوانید و اجازه دهید این کلمات در ذهن شما فرو برود.
 
بسیاری از نقل قول ها حاوی بینش و خرد است که در چند کلمه خلاصه شده است. اگر این جملات را چند بار بخوانید، و اغلب روی کلمات تمرکز کنید، خرد و بینشی را کشف خواهید کرد که به شما در زندگی کمک می کند.

یکی دیگر از مزایایی که می توانید با خواندن جملات انگیزشی به دست آورید، امید است.

وقتی در شرایط سختی قرار می گیرید، وقتی نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، یا زمانی که احساس ناراحتی می کنید، جمله های انگیزشی مانند پرتوهای نور هستند که وارد زندگیتان می شوند و تاریکی را می راندند.

در ادامه برخی از بهترین جمله های انگیزشی را برایتان آورده ایم که می توانید در مواقعی که انرژی پایینی دارید از آنها اسفاده کنید. 

5 نکته مهم برای افزاش انگیزه در کار و زندگی + 500 جمله انگیزشی که هرگز نشنیده اید!

اگر می‌خواهید به عظمت برسید، اجازه نخواهید.
 
 "برای داشتن یک زندگی خلاقانه، باید ترس خود را از اشتباه کردن از دست بدهیم." 
 
"اگر حاضر نیستید ریسک معمولی را انجام دهید، باید به چیزهای معمولی بسنده کنید." --جیم ران
 
"یک ایده را بپذیرید. آن یک ایده را در زندگی خود قرار دهید - به آن فکر کنید، رویاپردازی کنید، بر اساس آن ایده زندگی کنید. اجازه دهید مغز، ماهیچه ها، اعصاب، هر قسمت از بدن شما پر از آن ایده باشد، و فقط هر ایده دیگری را به حال خود رها کنید، این راه موفقیت است." --سوامی ویوکاناندا
 
 "همه رویاهای ما می توانند محقق شوند اگر ما شجاعت دنبال کردن آنها را داشته باشیم." --والت دیزنی
 
 "چیزهای خوب به سراغ افرادی می آیند که صبر می کنند، اما چیزهای بهتر نصیب کسانی می شود که بیرون می روند و آنها را به دست می آورند." 
 
"اگر کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، آنچه را که همیشه می گرفتید به دست خواهید آورد." --ناشناس
 
 "موفقیت، راه رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق است." --وینستون چرچیل
 
 "کارآفرینان موفق به جای شخصیت گیرنده، شخصیت بخشنده دارند.
 
 "هر وقت یک فرد موفق را می بینید، فقط افتخاراتش را می بینید و هرگز حاضر نیستید تا خواسته های زودگذر خود را فدا کنید تا به آنها برسید." --وایبهاو شاه
 
"فرصت ها اتفاق نمی افتد، شما آنها را ایجاد می کنید." --کریس گروسر
 
سعی کنید فردی موفق نباشید، بلکه سعی کنید فردی با ارزش شوید." --آلبرت انیشتین

کلام آخر
خواندن عبارات انگیزشی، اولین اقدام برای تبدیل شدن به یک فرد خودانگیخته است. جملات انگیزشی به افراد امید می دهند و این امید است که باعث ایجاد انگیزه آنها می شود.

 
منبع: سایت ماهان تیموری


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.