پرمخاطب ترین منابع فیزیک کنکور

در درسنامه این کتاب ها از سوالات بسیار سطحی گرفته تا سوالات متوسط و سخت مطرح شده و دانش آموزان با هر سطح علمی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
پنجشنبه، 13 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
پرمخاطب ترین منابع فیزیک کنکور
هنگامی که دانش‌آموزان از پایه دهم، آماده شدن برای کنکور را آغاز می‌کنند، به احتمال فراوان خود را برای مواجهه با غول سرسختی به‌نام درس فیزیک آماده کرده‌اند؛ درسی حیاتی که با ضریب بالا در کنکور، تاثیر بسزایی را در آزمون سراسری دارد و علاوه بر مطالعه چندین‌باره کتاب درسی هر ۳ ‌‌‌مقطع، شناخت بهترین منابع فیزیک کنکور را نیز می‌طلبد.
 
اغلب داوطلبان برای کسب درصدی بالا در درس فیزیک از پایه دهم مطالعه را به شیوه‌ای هوشمندانه آغاز می‌کنند تا در مقطع دوازدهم با آمادگی بیشتری به استقبال کنکور بروند؛ بنابراین در کنار کتاب درسی آشنایی با بهترین منابع و کتاب کمک‌درسی فیزیک کنکور باید از اولویت آنان باشد.

بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور طبق نظرسنجی

بر اساس یک نظرسنجی که در کانال تلگرامی پایتخت کتاب انجام شد با شرکت حدود ۵ هزار دانش آموز، به ترتیب کتاب فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز، فیزیک پایه و دوازدهم میکرو و فیزیک پایه ویندوز و دوازدهم جامع الگو جزو پرمخاطب ترین منابع فیزیک از نگاه دانش آموزان بودند. جزئیات این نظرسنجی را در زیر میتوانید مشاهده کنید.

حال به بررسی این چند کتاب میپردازیم و در ادامه شما را دعوت به مطالعه یک مقاله جامع از سایت پایتخت کتاب دعوت خواهیم کرد.

فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز


پرمخاطب ترین منابع فیزیک کنکور



کتاب دوجلدی فیزیک دوازدهم خیلی سبز با این هدف که دانش آموزان برای کنکور، آزمون‌های آزمایشی در دسترس داشته باشند تالیف شده است. این کتاب یک انتخاب مطمئن برای تسلط بر تست‌زنی و موفقیت در کنکور سراسری می‌باشد.

جلد اول کتاب شامل تمامی تست‌ها همراه با پاسخ کلیدی می‌باشد و درسنامه‌ها همراه با پاسخ‌های تشریحی در جلد دوم (فیزیک دوازدهم رشته تجربی جلد دوم تست خیلی سبز) کتاب آورده شده‌اند.

درسنامه فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز

قبل از ارائه توضیحات در مورد درسنامه یادآور می‌شویم این کتاب دو جلدی شامل سوالات تستی در جلد اول و درسنامه و همچنین پاسخنامه تشریحی در جلد دوم بوده است.

این کتاب دو جلدی شامل سوالات تستی در جلد اول و درسنامه و همچنین پاسخنامه تشریحی در جلد دوم می باشد.

مجموعا این کتاب مفید دارای 2236 عدد تست در دو جلد و 751 صفحه می‌باشد.

درسنامه‌های این کتاب ” فیزیک ” با لحنی بسیار صمیمی ارائه شده و تمام مباحث فصول مختلف را آموزش می‌دهد. نحوه آموزش مطالب کتاب به گونه ای میباشد که دانش آموزان در همه سطوح، از ضعیف تا قوی به توانند به خوبی از آن استفاده نمایند.

این درسنامه با بررسی خط به خط کتاب درسی نکات مهم و کنکوری را به صورت اشکال ساده و نمودارهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند.

پاسخنامه‌های تشریحی که درجلد دوم آمده‌اند به صورت کامل تمام گزینه‌ها را بررسی کرده‌اند و مانند یک درسنامه کاربردی نکات بسیاری را به شما می‌آموزند.

در ابتدای این کتاب، نویسنده درس نامه‌ای جامع از دروس فیزیک را به دانش آموز ارائه می‌کند. مطالعه این درس نامه در کنار مطالعه کتاب‌های درسی می‌تواند برای افزایش تسلط شما بسیار مفید باشد.

به جرئت می‌توان گفت که این قسمت از کتاب فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز یکی از روان‌ترین و قابل فهم‌ترین درس نامه‌ها در حوزه فیزیک است.

کتاب‌های  فیزیک میکرو طبقه بندی گاج


پرمخاطب ترین منابع فیزیک کنکور



این سری از کتاب های گاج برای دانش آموزان پایه دهم یازدهم و دوازدهم تالیف شده اند یعنی شامل کتاب فیزیک پایه (دهم و یازدهم در یک مجموعه) و کتاب فیزیک دوازدهم می باشند که هر کدام کتاب‌های دو جلدی هستند و شامل درسنامه قوی، مجموعه تست‌های طبقه بندی شده و پاسخنامه تشریحی مفصل است.
 

تست

دروس اختصاصی اساس چیدمان تست‌ها، روند آموزش مبحث بوده و ترتیب تست‌ها از ساده به دشوار است. در پاسخ‌های تشریحی برای دانش‌آموزانی که با مطالب هر مبحث آشنایی لازم را ندارند، درسنامه‌ای آموزشی ارائه شده است.
 

این سری کتاب ها به شرح زیر هستند:

شامل کتاب فیزیک پایه (دهم و یازدهم در یک مجموعه) و کتاب فیزیک دوازدهم است که هر کدام کتاب‌های دو جلدی هستند و شامل درسنامه قوی، مجموعه تست‌های طبقه بندی شده و پاسخنامه تشریحی مفصل است.

کتاب فیزیک پایه تجربی میکرو گاج: در دو جلد به چاپ رسیده است. نویسندگان این کتاب «محمد آهنگر، بهروز نادری نژاد و سعید احمدی» هستند. این کتاب با دو رنگ مشکی و آبی صفحه‌آرایی شده است.

جلد اول از 330 صفحه تشکیل شده و دارای بخش‌های زیر است:

 تست

پاسخنامه کلیدی

کنکورهای 98
 

جلد دوم کتاب فیزیک پایه تجربی میکرو گاج: با 576 صفحه نیز از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

خلاصه نکات (درسنامه)

پاسخنامه تشریحی
 

کتاب‌های فیزیک نشر الگو

سری کتاب های جامع فیزیک از انتشارات نشرالگو یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌های کمک آموزشی جهت آشنایی با سوالات آزمون سراسری و جمع‌بندی فیزیک است که کتاب‌های درسی فیزیک پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش میدهد.
 
کتاب‌های فیزیک نشر الگو هم به عنوان منبع دوم برای دانش‌آموزان قوی کاربرد دارند، زیرا درسنامه کامل و مفصلی ندارند و بیشتر برای حل تمرین و تست‌های پیشرفته به کار می‌روند.

یک دسته از این کتاب‌ها به صورت پایه به پایه تالیف شده‌اند، برای پایه دهم و یازدهم هر کدام یک جلد و برای پایه دوازدهم دو جلد شامل سوال و پاسخنامه در نظر گرفته شده است.

ویژگی های کتاب های جامع نشر الگو:

درس‌نامه ی کاربردی براساس مفاهیم کتاب درسی

تقسیم‌بندی هر فصل به ۵ پنجره و هر پنجره به چندین نما

بیش از ۲۰۰۰ تست ریزطبقه‌بندی شده با چینش آموزشی و از ساده به سخت

ارائه تست‌های چالشی در پنجره ی دو جداره

در هر فصل ۴ پنجره ی روبه‌رو و یک پنجره ی تو در تو بدون طبقه‌بندی برای عمق بخشیدن به یادگیری

مشخص کردن تست‌های مهم برای جمع‌بندی سریع

ارائه تست‌های مشابه با عنوان بازی با سؤال در پاسخ برخی از تست‌ها

پاسخ‌های کاملاً تشریحی با ارائه خط فکری برای حل مسائل

راه‌حل‌های کوتاه و خلاقانه با عنوان میانبر در پاسخ تست‌ها
 

درسنامه

کتاب جامع نشر الگو یک درسنامه کاربردی اما مختصر براساس مفاهیم کتاب درسی دارد. در برخی قسمت‌ها روش‌هایی برای حل مسئله آموزش داده شده است که در کتاب درسی بیان نشده و می‌توان گفت این روش‌ها جزء روش‌های تستی می‌باشد.

در درسنامه این کتاب ها از سوالات بسیار سطحی گرفته تا سوالات متوسط و سخت مطرح شده و دانش آموزان با هر سطح علمی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

بهترین منابع فیزیک کنکور

سایت بانک کتاب پایتخت با همکاری چند دانشجوی پزشکی به تحلیل و بررسی منابع مختلف فیزیک کنکور پرداخته است. شما دانش آموزان عزیز میتوانید نتیجه این بررسی را در مقاله بهترین منابع فیزیک کنکور  مطالعه کنید.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید هرگونه کتاب حتما از مقالات پایتخت کتاب استفاده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.