تزریق چربی به عنوان پرکننده پوست

استفاده از انواع فیلرهای صورت نیز روشی غیرجراحی برای پرکردن چین و چروک و حفره‌های صورت و ایجاد حجمی ظریف به صورتی که رو به پیری است می‌باشد.
پنجشنبه، 27 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تزریق چربی به عنوان پرکننده پوست
در حالی که اکثر مردم فکر می‌کنند که مهم‌ترین نشانه‌های پیری چروک شدن و افتادگی پوست است، ولی بهتر است بدانید که یکی از دلایل اصلی این مشکلات کاهش حجم صورت است. این کاهش حجم صورت می‌تواند منجر به برجسته شدن خطوط استخوانی شقیقه‌ها و اطراف چشم شود و گونه‌ها را صاف‌تر و کمتر پر نشان دهد.

کانتور و تعریف صورت توسط ژنتیک هر فرد تعیین می‌شود، به همین دلیل است که برخی از افراد چانه و گونه‌های برجسته دارند، در حالی که برخی دیگر دارای صورت گردتر با ویژگی‌های نرم‌تر هستند.

فرقی نمی‌کند که این مشکل مربوط به افزایش سن باشد یا صرفاً مربوط به ساختار صورت باشد، خوشبختانه امروزه راه‌هایی برای افزایش حجم صورت و  بهبود  ظاهر صورت با تزریق چربی به عنوان پرکننده پوست وجود دارد که زیبایی را به افراد باز می‌گرداند.
 

در مقاله حاضر قصد داریم اطلاعات جامعی در رابطه با تزریق چربی به صورت به شما عزیزان ارائه دهیم پس توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

منظور از تزریق چربی چیست؟

انتقال چربی که اغلب با اصطلاحات دیگری چون پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی نیز شناخته می‌شود یک روش جراحی طبیعی و کم‌تهاجمی است که در آن به منظور بازگرداندن حجم از دست رفته بخش‌هایی از صورت از انتقال چربی از ناحیه‌ای از بدن که چربی در آن فراوان است استفاده می‌شود.

در این متد چربی با استفاده از تکنیک‌های مدرن لیپوساکشن به آرامی از نواحی از بدن چون شکم، ران‌ها و باسن  برداشته می‌شود و سپس برای تزریق به صورت آماده می‌شود. استفاده از این تکنیک ظاهری بسیار طبیعی ایجاد می‌کند و خطر عفونت یا دفع چربی توسط بدن نیز به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود فرد بسیار کم است.

از جمله نواحی متداول درمان با استفاده از جوانسازی صورت با انتقال چربی شامل بهبود وضعیت چین‌های نازولبیال (بین بینی و لب‌ها)، خطوط ماریونت (بین لب‌ها و چانه)، پهن شدن گونه‌ها، افتادگی آرواره‌ها و برطرف کردن گودی‌های زیر چشم است، همچنین نشان داده شده است که این روش کیفیت پوست و بافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که هر چند انتقال چربی با تغییر حجم و کانتور صورت را جوان می‌کند اما از طرفی می‌تواند میزان بافت‌ها را به حداقل رسانده و یا آنها را سفت کند، بنابراین کسانی که شلی قابل توجه یا افتادگی پوست صورت و گردن دارند ممکن است از لیفت صورت و/یا لیفت گردن سود بیشتری ببرند تا تزریق چربی.

تمامی موارد مورد نیاز معمولا در طول مشاوره با جراح پلاستیکتان درباره گزینه‌هایی برای جوانسازی صورت که به بهترین وجه برای شما و اهداف شما مناسب باشد مورد بررسی قرار گرفته و مسلما بهترین گزینه برای شما انتخاب می‌شود.

استفاده از انواع فیلرهای صورت نیز روشی غیرجراحی برای پرکردن چین و چروک و حفره‌های صورت و ایجاد حجمی ظریف به صورتی که رو به پیری است می‌باشد.

این درمان‌ها تزریقی و غیرتهاجمی هستند، اما نتایج حاصل از آنها موقتی هستند. برخی از پرکننده‌ها تولید کلاژن را برای نتایج طولانی‌تر در بدن تحریک و تشویق می‌کنند که ماندگاری اثرشان نیز بالطبع بیشتر است.

 
تزریق چربی به عنوان پرکننده پوست

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به صورت هستند؟

شرایط نامزدی متفاوتی برای هر روش برای بازگرداندن حجم صورت وجود دارد و کاندیداتوری فردی شما در طول جلسه مشاوره قبل از انجام عمل زیبایی ارزیابی می‌شود. پزشک متخصص شما در جلسه مشاوره  نگرانی‌های شما در مورد چهره‌تان و نیز تغییرات مورد انتظارتان از این تکنیک زیبایی

و همچنین سابقه پزشکی شما و البته وجود یا عدم وجود چربی لازم برای انتقال به صورت را بررسی می‌کند تا در ابتدا تعیین کند که آیا استفاده از تزریق چربی برای جوانسازی صورت برای شما مناسب است یا نه.

شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی در این جلسه مهم ارزیابی خواهد شد پس اطمینان از برخورداری از سلامت روانی و جسمی خوب و نیز داشتن دیدگاه مثبت و انتظارات واقع بینانه از این تکنیک شما به عنوان یک  کاندید مناسب برای این متد درمانی تایید می‌شود.

جوانسازی صورت با انتقال چربی یک گزینه عالی برای زیباجویانی است که قصد افزایش حجم بخش‌هایی از صورت خود را دارند که به دلیل افزایش سن حجم خود را از دست داده‌اند.

تزریق چربی در این نواحی از صورت افراد باعث افزایش حجم و بهبود کانتور آن می‌شود تا به افراد  ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر ببخشد. با  انتقال و به عبارتی تزریق چربی همچنین می‌توان چین و چروک و گودی‌های صورت را که با از دست رفتن چربی در صورت ایجاد شده‌اند برطرف کرد.

همانطور که گفتیم چربی‌های منتقل شده به خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، گودی چشم‌ها و افتادگی گونه‌ها می‌تواند حجم از دست رفته صورت را بازگردانده و اثرات پیری را بهبود بخشد.

الزامات اساسی برای جراحی زیبایی این است که افراد باید افراد سالم با انتظارات واقع بینانه باشند. زیباجویان عزیز متقاضی انتقال چربی صورت باید چربی کافی برای برداشت داشته باشند و قبل از انجام درمان باید به وزن ثابتی رسیده باشند.

استفاده از این نوع پرکننده‌ها بسیار کم خطر است و الزامات کاندیداتوری برای این درمان‌ها چندان سخت نیست.
 

مراحل تزریق چربی به صورت به منظور جوانسازی آن

انتقال چربی یک روش نسبتاً ملایم است، اما چندین مرحله برای این فرآیند وجود دارد. ابتدا از تکنیک‌های لیپوساکشن برای برداشتن چربی از نواحی از پیش تعیین شده بدن مانند شکم، باسن یا ران استفاده می‌شود.

این کار از طریق برش‌های کوچکی انجام می شود که تقریباً هیچ جای زخمی نیز باقی نمی‌گذارد. سپس چربی بازیابی شده سانتریفیوژ می‌شود و اجازه داده می‌شود تا چربی و خون اضافی از آن  خارج شده و نهایتا با حداقل دستکاری به آرامی برای تزریق آماده می‌شود.

تزریق چربی با احتیاط به خطوط، حفره‌ها و فرورفتگی‌های صورت انجام می‌شود تا با استفاده از کانول‌های ظریف (لوله‌هایی) که از طریق برش‌های ریز در نواحی مورد نظر قرار می‌گیرند، بخش‌های تحت تزریق صورت مجددا جوان شوند.

گاهی اوقات نیز جراح ممکن است نواحی تحت درمان را تا حدودی با چربی پر کند تا درصد سلول‌های چربی که زنده نمانده و از بین می‌روند را جبران کند.

 
تزریق چربی به عنوان پرکننده پوست

انتقال چربی صورت چه کاری می تواند برای افراد انجام دهد؟

تزریق چربی به عنوان پرکننده پوستی صورت یکی از روش‌هایی است که بسته به نگرانی‌های زیبایی‌شناختی منحصر به فرد شما می‌تواند به شما در رسیدن به تعدادی از اهداف زیبایی شما کمک کند.

یکی از مزایای تکمیلی این درمان ضدپیری این است که ناحیه‌ای از بدن که برای استخراج چربی لازم مورد سشاکشن قرار می‌گیرد نیز به نوعی کانتور شده و چربی اضافی از آن خارج می‌شود.

به طور کلی می‌توان از پیوند چربی برای بهبود موارد زیر استفاده کرد:

  • برطرف کردن مشکل از دست دادن حجم گونه، لب‌ها
  • پر کردن نواحی امتداد خط فک
  • بهبود کاهش حجم در شقیقه‌ها
  • برطرف کردن حجم کم نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم
  • بهبود وضعیت چین‌های عمیقی که از بینی تا دو طرف دهان امتداد دارند ("خطوط ماریونت")
  • حل مشکل چین‌های صورت، چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت
تزریق چربی صورت می‌تواند به نتایج بسیار طبیعی و طولانی مدت منجر شود. زیباجویان اغلب درمان پیوند چربی را با سایر روش‌های تقویتی مانند جراحی پلک یا لیفت صورت ترکیب می‌کنند تا جوان‌سازی جامع‌تر صورت را انجام دهند.

دوره بهبودی از تزریق چوبی برای جوانسازی صورت

زمان بهبودی انتقال و تزریق چربی به صورت  از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بسته به اینکه از چه تکنیکی برای استخراج چربی از بدن فرد استفاده شده است این دوره متغیر خواهد بود. اما بیشتر افراد باید حداقل ۷ تا ۱۰ روز از کار و سایر فعالیت‌های اجتماعی مرخصی بگیرند. بهبودی اولیه چند هفته طول می‌کشد و سپس تورم شروع به کاهش می‌کند.

اگرچه دوره بهبودی برای انتقال چربی نسبتاً کم است، ولی زیباجویان عزیز بایستی حتما زمان کافی برای بهبودی مناسب بگذارند.

نتایج حاصل از تزریق چربی هر چند در همان اوایل تزریق به طور نسبی قابل مشاهده خواهد بود ولی نتایج قطعی آن حدود شش ماه پس از تزریق قابل رویت خواهد بود یعنی زمانی که چربی‌ها یا همان به اصطلاح سلول‌های بنیادی تزریقی با چربی‌های بدن آن ناحیه از بدن فرد ( محل تزریق) ادغام شده و شروع به تقسیم سلولی نمایند.

در روز جراحی، شما عزیزان می‌توانید پس از اینکه تمام اثرات بیهوشی عمومی از بین رفت به کمک یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود به خانه بازگردید. در طول روز باید در خانه استراحت کنید و تا یک هفته بعد از جراحی از انجام هر نوع فعالیت بدنی یا ورزشی که باعث افزایش ضربان قلب یا فشار خون شما می‌شود خودداری کنید.

انجام فعالیت‌های اوقات فراغت سبک مانند مطالعه یا استفاده از رایانه در دوران نقاهت بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بالا نگه داشتن سر از بدن از دیگر نکات مثبتی است که حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد چرا که این کار از بروز تورم در ناحیه چشم‌‎ها و صورت جلوگیری می‌کند پس شب‌ها زیر سر خود دو بالشت بگذارید تا از بدنتان بالاتر باشد.

شما بایستی انتظار درد خفیف داشته باشید و ممکن است در نواحی که چربی از آن گرفته شده احساس کبودی کنید ولی جای نگرانی وجود ندارد چرا که پزشکتان به شما داروی ضد درد و ضدالتهاب تجویز خواهد کرد تا بتوانید این دردهای خفیف را نیز به راحتی تحمل کنید.

در 1 تا 2 هفته اول باید منتظر کمی کبودی و تورم باشید. این کبودی و تورم به تدریج هر هفته بهبود می‌یابد و پس از حداکثر دو هفته می‌توانید فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید.
 

ماندگاری روش تزریق چربی به صورت چقدر است؟

یکی از مزایای اصلی تزریق چربی به صورت این است که نتایج حاصل از روش می‌تواند به مراتب بیشتر از اثرات محصولات تزریقی غیر اتولوگ روی صورت باقی بماند و اکثر متقاضیان جوانسازی دائمی صورت را با این متد تجربه می‌کنند.

اگر حجم زیادی از چربی به ناحیه‌ای تزریق شود، چربی مرکزی در بافت ادغام نمی‌شود و به طور کلی توسط بدن شما جذب می‌شود. با این حال، حتی اگر از بهترین تکنیک نیز استفاده شود، مقداری از چربی جذب بدن می‌شود.

گرافت‌های چربی به طور کلی وقتی در بسترهای بافتی که بی‌تحرک هستند و تحرک کمتری دارند قرار گیرند، درصد بقای بهتری دارند. برای مثال، درصد بیشتری از پیوند چربی انجام شده در اطراف چشم‌ها و گونه‌ها باقی می‌ماند در حالیکه ممکن است بقای چربی تزریق شده در نواحی متحرک‌تر اطراف پایین صورت و دهان کمتر باشد

در کل فرآیند جذب چربی غیرقابل دوام حدود شش هفته طول می‌کشد.

در کل چربی‌هایی که پس از شش هفته زنده می‌مانند، بخشی از صورت  شده خون جدیدی را از بافت‌های سالم اطراف دریافت می‌کنند و بنابراین تبدیل به یک اثر بهبودی دائمی در حجم‌دهی به نقاط مختلف صورت می‌شوند.

ماندگاری تزریق چربی برای جوانسازی صورت هرچند به عنوان روش دائمی در نظر گرفته می‌شود ولی ممکن است بعد از 5 الی ده سال حجم صورت مجددا به دلیل پروسه پیری کاهش یابد، سرعت تحلیل چربی نیز به ژنتیک و سبک زندگی افراد بستگی دارد.
 

آیا با استفاده از تزریق چربی برای جوانسازی جای اسکار روی صورت باقی می‌ماند؟

خوشبختانه، برخلاف سایر روش‌های جراحی، در تکنیک انتقال و تزریق چربی برای جوانسازی صورت معمولاً جای زخم‌های قابل تشخیص باقی نمی‌ماند. چربی با یک میکروکانولای کوچک با نوک نازک به صورت وارد می‌شود و این امر باعث می‌شود پزشک به راحتی از ایجاد اسکار قابل توجه جلوگیری کند.

برش‎‌های لازم برای دسترسی به نقاط مختلف صورت با یک سوزن کوچک ایجاد می‌شود که بدون جای زخم قابل مشاهده بهبود می‌یابد. بنابراین جای نگرانی از بابت وجود جای زخم قابل مشاهده روی صورت پس از تزریق چربی وجود ندارد.


آیا جایگزینی برای انتقال چربی صورت وجود دارد؟

اگر می‌خواهید حجم صورت خود را دوباره پر کنید اما ترجیح می‌دهید از انجام روش‌‌های جراحی اجتناب کنید، جایگزین‌های کم‌تهاجمی مانند تزریق ژل‌های  Restylane® و JUVÉDERM® برای پر کردن چین‌های نازولبیال، خطوط مایونت، و بهبود خطوط فرورفته نیز وجود دارند.

این پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند به گونه‌ها، لب‌ها، حفره‌های زیر چشم، شقیقه‌ها و ران‌ها، در میان نواحی دیگر بسته به جایی که می‌خواهید بهبود پیدا کنند، پری اضافه کنند.

هرچند اثرات این روش‌های درمانی دائمی نیستند، ولی این پرکننده‌های پوستی نیز می‌توانند به پاک کردن علائم پیری و یا متوقف کردن آنها بدون نیاز به جراحی کمک کنند.

شما عزیزان در صورت تماس با کلینیک هلیا می‌توانید به طور دقیق اطلاعات لازم در رابطه با انواع روش‌های پر کردن چین و خطوط پوستی و به عبارتی جوانسازی صورت را از کارشناسان ما در این کلینیک جویا شوید.
 
https://www.emoryhealthcare.org/centers-programs/aesthetic-center/face-surgery/facial-fat-transfer-and-implants.html


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما