چطور رتبه برتر کنکور 1402 باشم؟

اگر پشت کنکوری هستید یا اطرافتان داوطلب پشت کنکوری دارید؛ حتما تا بحال به این فکر کرده اید که یک رتبه برتر کنکور چه برنامه ریزی داشته یا چطور درس خوانده که به این موفقیت رسیده؟!
شنبه، 23 مهر 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چطور رتبه برتر کنکور 1402 باشم؟
اخیرا بسیاری از افراد به دنبال فرمول و روش های جادویی برای رسیدن به موفقیت هستند اما واقعیت این است که هیچ جادویی وجود ندارد. با ما همراه باشید تا از جادوی حقیقی یک رتبه برتر کنکور پرده برداریم:

 شما با رعایت حداقل 80 درصد موارد زیر نیز میتوانید جزء یکی از رتبه برترهای کنکور امسال باشید:
 

 مطالعه عمیق داشته باشید

مهم ترین، اصلی ترین و جدی ترین کاری که میتوانید برای کنکور سال 1402 داشته باشید مطالعه عمیق است. این چه معنایی دارد؟ مطالعه عمیق یعنی درک درست از مطالبی که مطالعه میکنید. این که کاربرد مطالبی که میخوانید چیست و چطور میتوانید با این مفهوم جدید به سوالات متعدد طرح شده پاسخ بدهید مهم ترین بخش مطالعه عمقی برای کنکور است.
 

برنامه ریزی مداوم و مستمر داشته باشید

شما نمیتوانید بگویید من تصمیم قطعی به قبولی دارم و قبول میشوم. کنکور سراسری و برنامه ریزی برای آن یک برنامه یک ساله است. در طول پروسه مطالعه حتی اگر بهترین سبک مطالعه را داشته باشید ممکن است در طول زمان دچار تغییر روحیه شوید. حتی رتبه برترهای کنکور نیز چنین حالاتی را تجربه کرده اند. اما چه چیزی باعث کسب رتبه برتر کنکور توسط آن ها شده است؟ نیاز به یک برنامه ریزی که به مدت یک سال تداوم داشته باشد.

برای تحقق این برنامه ریزی دو حالت وجود دارد: یا باید قدرت و کنترل ذهنی بالایی داشته باشید یا نیاز به یک مشاوره دلسوز و یک راهنمای متخصص دارید. یک
مرکز مشاوره کنکور یا یک مشاور و برنامه ریز متعهد و متخصص. با تغییراتی که رد کنکور سراسری 1402 اتفاق افتاده فرصت برای  انتخاب اشتباه وجود ندارد. پس سعی کنید مسیری را انتخاب کنید که میزان ریسک کمتر و احتمال برد بیشتری در آن وجود داشته باشد.
 

 مهارت تست زدن خود را بالا ببرید

یکی از اصلی ترین سوال داوطلبان کنکور این است که چطور سریع به تست ها جواب بدهم؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که با توجه به مفهومی شدن کنکور سراسری راه خاصی جز تسلط وجود ندارد. تسلط به مفاهیم که فقط در سایه تکرار و تمرین مستمر به دست می آید. اولین تست زنی باید همان روز مطالعه باشد. سپس بعد از مرور دوباره مطلب این بار به قصد بررسی میزان تسلط دوباره شروع به تست زنی و رفع ایرادات خود کنید.

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

یکی از جدی ترین تغیرات کنکور سراسری 1402 فرصت دوبار شرکت در آزمون برای تمام داوطلبان در ماه های دی و تیر است. شاید یکی از دلایل نیاز به این نوع تغییر کسب آمادگی و محک زدن در آزمون اول باشد! شرکت در آزمون هایی نزدیک به کنکور سراسری و قرار گرفتن در موقعیت هایی شبیه به کنکور واقعی است. از مزایای این کار میتوان به کاهش استرس، آشنایی با سوالات نزدیکی به کنکور، رفع اشکال پس از آزمون و تسلط پس از آزمون های متعدد است.

آزمون های آزمایشی هوشمند مناسب ترین نوع آزمون است. یعنی آزمون سپس بررسی سوالات پاسخ داده شده توسط شما و ارائه راهکار و برنامه مشخص بر اساس آزمون قبلی برای موفقیت در آزمون های بعدی. هوشمند سازی یکی از بهترین راهکارها برای بهبود نتایج هر داوطلب است حتی برای انتخاب رشته کنکور هم سعی کنید از روش های هوشمند به جای روش های قدیمی استفاده کنید.
 

تکرار و تمرین و ممارست داشته باشید

تست بزنید مطالب را خلاصه نویسی کنید. نوت برداری کنید . نوت برداری در مطالعه بسیار مهم است. رتبه برترها همیشه خلاصه ای از مهم ترین مطالب درسی را در جایی برای خود نگه میدارند. شما نیز سعی کنید مهم ترین مطالب را جایی برای خود خلاصه نویسی کنید مدام آن ها مرور کنید، دائما در حال رفع مشکلات هر آزمون خود باشید. به خاطر داشته باشید در درجه اول این شما هستید که میتوانید نتایج خود را تغییر دهید. بنابراین باید تا حد امکان تسلط خود را بالا ببرید و این هیچ راه میان بری جز تمرین و ممارست نکات مهم ندارد.

چطور رتبه برتر کنکور 1402 باشم؟
 

 استراحت و تغذیه مناسب داشته باشید

اهمیت خواب کافی و تغذیه را نادیده نگیرید! برای تمرکز و به خاطر سپردن مطالب مطالب قبلی حتما باید مغز را در حالت استراحت کافی قرار دهید. میزان این استراحت متغیر است ولی مناسب ترین زمان بین 7 تا 9 ساعت است. از طرفی تغذیه مناسب نیز راهی برای عملکرد بهتر مغز است. سعی کنید مواد غذایی راستفاده کنید که برای مغز مفید هستند. میوه ها، سبزیجات، مواد پروتئینی ، مغزیجات و خشکبارها برای بهبود عملکرد مغز مفید هستند. از طرف دیگر شیرینی جات، فست فود ها و مواد غذایی آماده عملکرد مغز را کند میکنند.
 

 تا جای ممکن از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

برای رتبه برتر بودن سعی کنید تا یکسال از فضای مجازی و دوستان و تلویزیون فاصله بگیرید. دلیل آن هم این است که احساسات و تاثیرات احساسی که از شبکه های اجتماعی میگیریم تا حد زیادی بر میزان تمرکز و تغییر اهداف ما تاثیر دارد. بنابراین تا حد امکان به کمترین میزان آن را کاهش دهید.

چطور رتبه برتر کنکور 1402 باشم؟
 

روزهای آخر را به جمع بندی اختصاص دهید

در روزهای آخر و نزدیک به کنکور سعی کنید مهم ترین مطالب را جمع بندی کنید. سعی کنید مطلب جدیدی اضافه نکنید چون مغز درگیر مطالب جدید میشود و امکان از یاد بردن مطالب قبلی به دلیل تمرکز روی مطالب جدید وجود دارد. بنابراین روزهای آخر را فقط به مرور نوت برداری ها و جمع بندی های قبلی اختصاص دهید. برای برنامه ریزی هدف داشته باشید و سیاست و هوشمندی را نیز چاشنی کار خود کنید.
 

تعطیلات را فراموش نکنید!

فراموش نکنید رتبه برترها تعطیلات نوروز را جزء مهم ترین بخش های مطالعه خود میدانند. تعطیلات نوروزی زمان جمع بندی، رفع اشکال و یادگیری است. از مفید ترین اقداماتی که میتوانید انجام دهید این است که در پانسیون های شبانه روزی و اردوهای تحصیلی نوروز شرکت کنید. یکی از مفید ترین برنامه اردوی نوروزی این است که شما را ترغیب به مداومت در روند آموزش در روزهای نزدیک به دومین مرحله کنکور ( تیر ماه ) میکند. بنابراین به هیچ وجه نباید از اهمیت روزهای تعطیلی غافل شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.