پارک هنرمندان یا ایرانشهر کجاست؟ معرفی + امکانات پارک

پارک هنرمندان که به نام پارک ایرانشهر شناخته می‌شود، یکی از پارک‌های منحصر به فرد و همیشه پرطرفدار تهران است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مکان آشنا شوید.
يکشنبه، 24 مهر 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پارک هنرمندان یا ایرانشهر کجاست؟ معرفی + امکانات پارک
سابقه تاریخی این پارک به دوران قاجار برمی‌گردد و امروزه هنرمندان زیادی را دور خود جمع می‌کند. پارک ایرانشهر با داشتن فضای دلنشین و خاص یکی از پاتوق‌های جذاب و دوست‌داشتنی برای اهالی هنر و هنرمندان است. آثار هنری در سبک‌های مختلف که در جای‌جای این پارک قرار دارد پیاده‌روی در این پارک را بسیار لذت بخش می‌کند. در ادامه می‌خواهیم درباره پارک ایرانشهر بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم. اما قبل از آن می‌توانید با اجاره مسافرخانه تهران اقامت دلچسبی را در پایتخت ایران تجربه کنید.
 

مجسمه طلایی رنگی به شکل مادر و کودک

هنگام پیاده‌روی در این پارک در گوشه و کنار آن تندیس‌های بسیار باارزش و منحصر به فردی به چشم می‌خورد که هر یک از آن‌ها اثری از هنرمندان بزرگ ایران هستند. اما بدون شک یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین تندیس‌های پارک هنرمندان مجسمه طلایی رنگی به شکل مادر و کودک اثری از پرویز تناولی است که در ضلع جنوب شرقی پارک ایرانشهر قرار دارد.

از جمله تندیس‌های مهم دیگر این پارک می‌توان به دو تندیس که در نزدیکی در ورود قرار دارند و تندیس طیران از مرتضی نعمت اللهی که در محوطه پارک نصب شده است اشاره کرد. این تندیس شباهت بسیار زیادی به تندیس طیران اصفهان دارد. ازآنجایی‌که پایه این تندیس کج شده بنابراین حس پرواز را به بیننده منتقل می‌کند. رزرو مهمانپذیر تهران را می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم انجام دهید و در کسری از ثانیه محل اقامت مورد نظر خود را به راحتی رزرو کنید و عکس های یادگاری در کنار این مجسمه‌ها بگیرید.
 

امکانات پارک هنرمندان

حالا که در مسافرخانه تهران اقامت دارید؛ خوب است بدانید که در این پارک زیبا همه‌چیز برای داشتن اوقات خوش و مفرح برای شما فراهم شده است. بنابراین خودتان را از دیدن و استفاده کردن از آن‌ها محروم نکنید. در طول سالیان مختلف در جای‌جای پارک ایرانشهر آثار هنری حجمی مختلفی نصب شده است. یکی از امکانات این پارک زمین بازی چمن مصنوعی آن است و در آن وسایل ورزشی مختلفی نصب شده که تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

اما از رستوران و کافه گیاهی پارک ایرانشهر نباید غافل شد که یک مکان بسیار مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود با خانواده و دوستانتان است. از جمله دیگر امکانات پارک ایرانشهر می‌توان به زمین بسکتبال، زمین ورزشی، تماشاخانه ایرانشهر، گالری‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و سالن‌های مختلف اشاره کرد.

پارک هنرمندان یا ایرانشهر کجاست؟ معرفی + امکانات پارک
 

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان در ضلع جنوبی پارک ایرانشهر قرار دارد که در سال ۱۳۷۸ ساخته شده است و از آن روز تا به الان به یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی ایران و تهران تبدیل شده است. خانه هنرمندان از جمله مقاصد مناسب و بسیار لذت‌بخش برای اهالی هنر به شمار می‌رود و مجموعه فرهنگی و هنری است که همه‌ساله در آن رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود.

از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری گالری‌های هنرهای تجسمی، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، اجرای کنسرت‌های موسیقی، فروش صنایع دستی و محصولات هنری و... اشاره کرد. خانه هنرمندان از بخش‌های متفاوتی مانند سالن‌های نمایش، نگارخانه‌ها، رستوران، تماشاخانه و تالار کنفرانس تشکیل شده است. سالن‌های نمایش این مجموعه با نام‌‌های تالار جلیل شهناز، تالار فریدون ناصری، تالار غلامحسین امیرخانی و تماشاخانه عزت‌الله انتظامی شناخته می‌شوند.

با اجاره هتل ارزان در تهران می‌توانید از پارک ایرانشهر دیدن کنید و به تماشای گوشه و کنار این پارک شگفت‌انگیز بپردازید‌.
 

معماری خانه هنرمندان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خانه هنرمندان در ابتدا پادگان ارتش بوده و پلان آن شبیه به ساختمان‌های دولتی بوده است و شامل یک سرسرای بزرگ در قسمت داخلی بنا می‌شود که از دو طرف به طبقه بالا می‌رسد.  فضاسازی بسیار زیبا در پارک هنرمندان، گل‌کاری در محوطه، مسیرهای پیاده‌روی دل‌باز و... همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پارک هنرمندان و پارک ایرانشهر را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک دورهمی دوستانه و یک پیاده‌روی عصرگاهی کنند.

در کفپوش خانه هنرمندان از سنگ‌های ایرانی مانند آذرشهر قرمز و زرد و همچنین سنگی کرم رنگ محلات استفاده شده است که زیبایی دو چندانی به آن اضافه کرده است. سبک پنجره‌های خانه هنرمندان ما را به یاد معماری تهران قدیم می‌اندازد که این هم یکی دیگر از زیبایی‌های این مجموعه است. هنگامی که وارد ساختمان اصلی خانه هنرمندان می‌شوید دو ویترین در دو طرف سالن اصلی به شکل کمد طراحی شده‌اند که آثار هنری مختلفی در آن‌ها نگهداری می شود.

پارک هنرمندان یا ایرانشهر کجاست؟ معرفی + امکانات پارک

 
در بیشتر بخش‌های بنا از ترکیب آجر و کاشی فیروزه استفاده شده که این ترکیب چشم‌نواز و زیبا در سالن آمفی‌تئاتر نیز به چشم می‌خورد. همچنین اگر روزی گذر شما به زیرزمین این ساختمان بیفتد با سقاخانه و حوض بسیار زیبایی که جذابیتی دوچندان به این ساختمان بخشیده است روبرو می‌شوید.
 

جمع‌بندی

در پایان می‌خواهیم یک خبر خوب برای کسانی که دنبال یک اقامتگاه مناسب برای سفر چندروزه خود به شهر تهران می‌گردند بدهیم.

شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره سوئیت یا آپارتمان مورد نظر خود کنید. ازآنجایی‌که اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره مسافرخانه‌ها و اقامتگاه ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند بنابراین از قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار است و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای اقدام به اجاره مسافرخانه تهران کنید.

برای اطلاع از شرایط و رزرو مهمانپذیر تهران می‌توانید به سایت اسنپ روم مراجعه کنید. رزرو هتل ارزان در تهران را می‌توانید هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت اسنپ روم انجام دهید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.