عوارض ابدومینوپلاستی و راهکارهای کاهش آن

گاهی اوقات احتمال جابجایی و تغییر شکل پوست بعد از جراحی وجود دارد، بهتر است که همه نگرانی هایتان را در جلسه مشاوره قبل از عمل با جراحتان در میان بگذارید
سه‌شنبه، 8 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
عوارض ابدومینوپلاستی و راهکارهای کاهش آن
ابدومینوپلاستی هم مثل هر جراحی دیگری با عوارضی همراه است که قبل از جراحی درباره آنها صحبت خواهد شد. با توجه به اجرای جراحی توسط یک جراح مجرب و تیم همراه او، احتمال بروز مشکلات در حین و بعد از جراحی اندک خواهد بود.

عوارض جانبی رایج ابدومینوپلاستی

عوارض جانبی را می توان بخش جدایی ناپذیری از دوره ریکاوری بعد از هر جراحی، از جمله ابدومینوپلاستی دانست. یعنی عوارض جانبی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، نه الزاما مشکل بلکه بخشی از فرایند ریکاوری محسوب می شود و واکنش بدن به جراحی است.
 

بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین عوارض جانبی جراحی ابدومینوپلاستی بیاندازیم.

خونریزی و تشکیل لخته خونی بعد از ابدومینوپلاستی

اگرچه از لوله های در درون زخم برای تخلیه مایعات و خون اضافه استفاده می شود، اما گاهی اوقات همه آنها جمع آوری و تخلیه نمی شود. در چنین مواردی احتمال تشکیل لخته خونی بالا می رود و شاید برای توقف خونریزی و برداشتن لخته خونی به یک جراحی دیگر نیاز پیدا شود.

در موارد بسیار جدی تشکیل لخته خونی، احتمال جابجایی آن و گیر کردن لخته در اندامهای دیگر و بروز مشکلات جدی نیز وجود دارد. هرچه فرایند درمان لخته خونی را زودتر شروع کنید، احتمال بروز مشکلات جدی کمتر خواهد شد.

عفونت بعد از ابدومینوپلاستی

اگرچه شاید بتوان بروز عفونت بعد از عمل را یک موضوع نادر دانست، اما نمی توان احتمال بروز آن را رد کرد. حتی اگر به بروز عفونت شک هم داشته باشید، باید هر چه سریعتر به دنبال نظرات یک پزشک باشید. برای کنترل و درمان عفونت باید مصرف آنتی بیوتیک را هر چه سریعتر شروع کنید، در غیر اینصورت احتمال بروز مشکلات جدی وجود دارد.

جای زخم ناشی از عمل ابدومینوپلاستی

 
عوارض ابدومینوپلاستی و راهکارهای کاهش آن




جراحان تمامی سعیشان را می کنند تا برش را در نقطه ای بزند که محل جای زخم، خیلی مشخص نباشد؛ برای مثال در جراحی ابدومینوپلاستی معمولا این خط برش در محل کش لباس زیر خواهد بود.

اگرچه جای زخم دائمی است، اما با گذشت زمان کمرنگ تر می شود و می توان آن را با استفاده از کرم های مخصوص تا حدی از بین برد. جراحتان در این باره با شما صحبت خواهد کرد و شکل احتمالی جای زخم را نیز به شما نشان خواهد داد.

بافت (پوست یا چربی) مردگی بعد از ابدومینوپلاستی

این مشکل عمدتا در دوره ریکاوری بعد از جراحی افراد سیگاری رخ می دهد و احتمال بافت مردگی در اطراف محل برش وجود خواهد داشت. هرچه برش ایجاد شده در ابدومینوپلاستی بزرگتر باشد، احتمال بروز بافت مردگی نیز بالاتر خواهد رفت. در موارد شدید شاید لازم باشد تا برای برداشتن این بافتها، تحت جراحی ثانویه قرار بگیرید.

بی‌حسی پوست بعد از ابدومینوپلاستی

احتمال بروز صدمات عصبی در طول جراحی – معمولا در زیر ناف – وجود دارد. اصولا این مشکل بعد از گذشت چند ماه رفع می شود، اما این بیحسی ممکن است در درصد کمی از افراد باقی بماند.

بدشکلی پوست بعد از ابدومینوپلاستی

گاهی اوقات احتمال جابجایی و تغییر شکل پوست بعد از جراحی وجود دارد، برای مثال ممکن است که ناف فرد به یک سمت کشیده شود. در این حالت و به منظور اصلاح یا صاف کردن پوست شاید به جراحی ترمیمی، لیپوساکشن یا بریدن بافت نیاز باشد.

اگرچه بهتر است که آگاهی کاملی از خطرات و عوارض جانبی احتمالی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشید، اما این را هم باید بدانید که احتمال بروز آنها بسیار اندک است و اصولا مشکلی نخواهد بود. بهتر است که همه نگرانی هایتان را در جلسه مشاوره قبل از عمل با جراحتان در میان بگذارید تا با خیالی آسوده به اتاق عمل بروید.

می توانید خطر بروز عوارض ابدومینوپلاستی را کاهش دهید.

باید بدانید که احتمال بروز عوارض در ابدومینوپلاستی در مقایسه با جراحی های زیبایی دیگر بالاتر است. احتمال بروز مشکلاتی مثل هماتوما یا عفونت بعد از ابدومینوپلاستی در حدود 4 درصد است. نکته مهم آنست که می توانید خطر بروز عوارض ابدومینوپلاستی را با انتخاب یک جراح مجرب و پیروی از دستورالعملهای مراقبتی قبل و بعد از عمل کاهش دهید.

به یک جراح حرفه ای و مجرب مراجعه کنید.

 
عوارض ابدومینوپلاستی و راهکارهای کاهش آن


موثرترین راه برای حداقل کردن عوارض ابدومینوپلاستی، مراجعه به یک جراح ابدومینوپلاستی ماهر و مجرب است. یک جراح ماهر به شما می‌گوید که آیا کاندیدای مناسب برای عمل ابدومینوپلاستی هستید یا خیر.

همچنین اگر جراحتان تجربه بالایی در اجرای ابدومینوپلاستی داشته باشد، از تجهیزات و روش‌هایی استفاده خواهند کرد که احتمال بروز خطرات را تا حد امکان کاهش می دهد.

باید همه پولتان را روی یک جراح مجرب، متخصص و ماهر شرط ببندید؛ اگرچه انتخاب چنین فردی می تواند هزینه جراحی ابدومینوپلاستی را افزایش دهد، اما از سوی دیگر به صورت چشمگیری می تواند خطرات ناشی از آن را نیز کاهش دهد.

نوع درست ابدومینوپلاستی را انتخاب کنید.

روش‌های مختلفی برای ابدومینوپلاستی وجود دارند که هر یک برای شرایط بخصوصی به کار گرفته می شود و نتایج متفاوتی نیز به همراه می آورد. برای مثال اگر به دنبال از بین بردن مقدار کمی از پوست شکمتان هستید، احتمالا بهتر است که به سراغ جراحی مینی ابدومینوپلاستی بروید و یا با پزشکتان درباره جراحی رفع افتادگی یا لیفت شکم صحبت کنید.

در صورت کاهش وزن شدید و وجود پوست اضافه و شل در کناره ها، پشت و شکم بهتر است به سراغ ابدومینوپلاستی 360 درجه بروید. باید برای پیدا کردن بهترین نوع ابدومینوپلاستی متناسب با وضعیت خودتان باید با جراحتان مشورت کنید. باید از دستیابی به نتایج دلخواه با استفاده از روش انتخاب شده مطمئن شوید تا از نتایج آن بعد از جراحی خوشحال باشید.

ابدومینوپلاستی را به تنهایی انجام دهید.

خیلی از افراد سعی می کنند تا ابدومینوپلاستی را همزمان با درمان های دیگری مثل لیپوساکشن اجرا کنند. اگرچه ترکیب این دو می تواند نتایج بسیار بهتری را به همراه بیاورد، اما در عین حال خطرات ناشی از همزمانی این دو نیز بالاتر خواهد رفت.

اگر خطر جراحی به خودی خود بر روی شما بالا باشد – برای مثال اگر بیش از 55 سال داشته باشید، سیگاری باشید و یا یک بیماری مزمن داشته باشید – بهتر است که به جای ترکیب دو جراحی، ابدومینوپلاستی را به تنهایی انجام دهید؛ این موضوع می تواند احتمال بروز عوارض جانبی ابدومینوپلاستی را از 4 درصد به 3.1 درصد کاهش دهد.

توصیه‌های پزشک برای مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید.

توصیه ها و دستورالعمل‌های جراح برای مراقبت های بعد از عمل به شما در داشتن یک دوره ریکاوری راحتتر کمک می کند. برای دستیابی به بهترین نتایج جراحی ابدومینوپلاستی، باید به دقت از آنها پیروی کنید.

برای مثال سیگار و بعضی داروهای خاص، احتمال بروز مشکلات بعد از جراحی را افزایش می دهد.

توصیه جراح به کنار گذاشتن سیگار از مدتها قبل از قبل و همچنین توقف مصرف بعضی داروهای خاص از چند هفته قبل است. همچنین، جراح درباره فعالیت ها و ورزش بعد از جراحی، پوشیدن گن کشی برای کاهش تورم و موارد دیگر نیز نکاتی را خواهد گرفت.

این موارد به راحتتر شدن دوره ریکاوری و کاهش احتمال بروز عفونت یا مشکلات دیگر کمک می کند. برای مثال به منظور پیشگیری از اعمال فشار بر عضلات مرکزی بدن و پارگی بخیه ها، محدود کردن فعالیت های متمرکز بر این نقطه از اهمیت بالایی برخوردار است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.