طرز پخت بیسکویت کراکر حیوانات

امروز می خواهیم روش پخت یک مدل بیسکویت که بین بچه ها بسیارمحبوب است را آموزش دهیم. می توانید آن را دست کنید و به عنوان میان وعده آماده کنید و بچه ها بخورند و لذت ببرند.
شنبه، 19 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز پخت بیسکویت کراکر حیوانات

مواد لازم برای تهیه خمیر بیسکویت

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده تا دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم)
شکر گرانول سه چهام پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه آیسینگ

مواد غذایی مقدار
سفیده تخم مرغ دو عدد
پودر قند صد و شصت گرم
آب لیموی تازه یک چهارم قاشق چای خوری
رنگ خوراکی ژله ای به دلخواه


طرز تهیه بیسکویت کراکر حیوانات

این بیسکویت های خوشمزه با 8 مواد آسان و در دسترس تهیه می شوند که برای جذابیت بیشتر می توانید آن ها را با آیسینگ تزئین کنید. این کوکی‌ها برای بچه‌ها مناسب طعم دارچین آن ها را خوشمزه تر هم می کند، همراه ما باشید تا با این دستور پخت آشنا شوید.
کل زمانی که باید برای تهیه این بیسکویت های خوشمزه صرف کنید 4 ساعت و 30 دقیقه است که 4 ساعت و 20 دقیقه اش صرف آماده سازی و تزئین و استراحت می شود و 10 دقیقه صرف پخت بیسکویت ها، با این مقدار مواد اولیه ای هم که داریم حدود 85 عدد بیسکویت حاصل می شود.

قبل از شروع به درست کردن بیسکویت لازم است به ابزارهای مورد نیاز برای این دستور پخت اشاره کنیم:
میکسر
پودر مرنگ
رنگ های خوراکی ژله ای
کاتر شیرینی کوچک حیوانات
ست 9 تکه کاتر مینی حیوانات
ورقه پخت سیلیکونی
کاغذ روغنی

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک قاشق چای خوری دارچین، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره و صد و پنجاه گرم شکر را حدود دو دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملاً یکدست و کرم رنگ شود. بعد یک عدد تخم مرغ و یک و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده و دوباره حدود یک دقیقه دیگر با دور تند هم می زنیم تا مخلوط شوند. مواد را از کناره ها و کف کاسه وسط کاسه جمع می کنیم و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: درست کردن خمیر بیسکویت
مواد خشک را الک کرده و آرام آرام به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با سرعت پایین مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. خمیر خیلی نرمی به دست می آید اگر چسبناک است، می‌توانید یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنید تا قوام بهتری برای باز کردن توسط وردنه داشته باشد.

مرحله چهارم: سرد کردن خمیر
حالا خمیر را به دو  قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا یک ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم (ورقه سیلیکونی نچسب را پیشنهاد می دهیم). خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.
روی یکی از تکه های خمیر را آردپاشی کرده و یک کاغذ روغنی قرار می دهیم بعد تکه بعدی خمیر را روی آن می گذاریم و با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی آن ها را می پیچیم و حداقل یک الی دو ساعت در یخچال می گذاریم.
نکته: اگر می خواهید بعد از خمیر استفاده کنید توجه داشته باشید که خمیر را حداکثر دو روز می توانید در یخچال نگهدارید

مرحله پنجم: برش زدن خمیر و پخت آن
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی می گذاریم. یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج می کنیم و با کاترهای بیسکویت حیوانات  آن را برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره پهن می کنیم و برش را ادامه می دهیم تا تمام شود. با قطعه دوم خمیر نیز همین کار را تکرار می کنیم.
کوکی های برش داده شده را روی ورقه های پخت به فاصله یک تا دو اینچ می چینیم و سینی را داخل فر گذاشته و به مدت نه الی ده دقیقه آن ها را می پزیم، تا زمانی که لبه ها کمی قهوه ای شوند. سینی فر را بعد از پنج دقیقه می چرخانیم تا تمام نقاط بیسکوئیت ها یکسان بپزد. بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده اجازه می دهیم کوکی‌ها به مدت پنج دقیقه داخل سینی خنک شوند، سپس قبل از تزئین به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: پیشنهاد می کنیم کوکی ها را مستقیماً روی کاغذ روغنی تزئین کند و سپس داخل یخچال بگذارید تا سفت شوند پس کوکی های خنک شده را دوباره روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

طرز پخت بیسکویت کراکر حیوانات

مرحله ششم: درست کردن آیسینگ و تزئین بیسکویت ها
دو عدد سفیده تخم مرغ را یک ربع قبل از استفاده از یخچال خارج می کنیم و در ظرفی تمیز می ریزیم و با همزن برقی شروع به همزدن می کنیم تا زمانی که کف کند. سپس یک چهارم قاشق چای خوری آب لیموی تازه اضافه می کنیم و چند ثانیه هم می زنیم تا کمی سفت شود.
 
حالا صد و شصت گرم پودر قند اضافه کرده و می زنیم تا کاملا پفکی  و یکدست شود. توجه کنید که نباید زیاد هم بزنید چون باعث می شود کوکی های تزیین شده با کرم آیسینگ پس از خشک شدن ترک بخورند و چسبندگی مطلوب را نداشته باشند و از روی کار جدا شوند. آیسینگ ما آماده است آن را داخل بطری قیفی می ریزیم و روی کوکی های خنک شده را طبق الگو و طرح مورد نظر تزئین می کنیم. (برای رنگ کردن آیسینگ آن را بین چند ظرف تقسیم می کنیم و با 1 تا 2 قطره رنگ خوراکی ژله ای مورد نظر ترکیب می کنیم و بعد کوکی ها را تزئین می کنیم.)
نکته: اگر می خواهید آیسینگ را نگهداری کنید آن را در ظرف در دار بریزید با سلفون روی آن را بپوشانید به صورتی که نایلون با سطح کرم تماس داشته باشد بعد در ظرف را ببنید و در یخچال قرار دهید و در زمان مناسب استفاده کنید.

مرحله آخر: سرو بیسکویت ها
بلافاصله می توان کوکی های تزئین شده با آیسینگ را سرو کرد یا اینکه صبر کنیم آیسینگ ببندد بعد از آن ها لذت ببریم.
نکته: بیسکویت های ساده یا تزئین شده در دمای اتاق، حدود 5 روز نرم می مانند. برای نگهداری طولانی تر، روی آن ها را بپوشانید و تا 10 روز در یخچال قرار دهید.

طرز پخت بیسکویت کراکر حیوانات

نکاتی برای بهتر شدن بیسکویت ها
شیرینی کراکر حیوانات را می توان تا 3 ماه در فریزر منجمد کرد. توجه کنید برای فریز کردن بیسکویت های تزئین شده ابتدا باید صبر کنیم آیسینگ کاملا ببندد سپس آن ها را بین ورق های کاغذ روغنی و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم سپس منجمد می کنیم وبرای یخ زدایی، آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق قرار می دهیم. همچنین می توانیم خمیر کوکی را تا 3 ماه قبل از باز کردن آن در فریزر قرار دهیم. خمیر را در مرحله 3 آماده می کنیم، به 2 قسمت قسیم می کنیم، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف در می آوریم و بعد هر کدام را در پلاستیک می پیچیم و سپس فریز می کنیم. برای آب شدن یخ آن، خمیرها را در یخچال قرار می دهیم، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق می رسانیم. بعد خمیر یخ زدایی شده را طبق مراحل بالا باز کرده و سرد می کنیم و برش می زنیم.
نکته: نیازی نیست خمیر را برای 1 تا 2 ساعت سرد کنیم، 45 دقیقه کافی است

برای رنگ کدن آیسینگ به رنگ دلخواه حتما از رنگ ژله ای استفاده کنید.

این دستور پخت بیش از 100 عدد کوکی کراکر حیوانی کوچک به دست می دهد
 
این شیرینی‌های شکری مغزی نرم‌ و لبه‌های تردی دارند.امیدواریم این بیسکویت های خوشمزه را برای فرزند دلبندتان تهیه کنید و لذت ببرید


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.