طرز تهیه کیک باندت هویج

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک مدل کیک بسیار هیجان انگیز، زیبا و چشم نواز، خوشمزه و عالی آشنا کنیم در ادامه این مطلب حتما همراه ما باشید چرا که بعد از تهیه این کیک شگفت زده خواهید شد.
سه‌شنبه، 22 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت هویج

مواد لازم برای تهیه مایه کیک باندت هویج

مواد غذایی مقدار
روغن گیاهی یک پیمانه (240 میلی لیتر)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده (ما تیره را ترجیح می دهیم) یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
سس سیب (پوره سیب) صاف و شیرین نشده سه چهارم پیمانه (133 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
پوست پرتقال (در صورت تمایل می توانید حذف کنید) یک قاشق چای خوری
آرد همه منظوره دو و یک دوم پیمانه (313 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و یک دوم قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
هویج پوست کنده و خرد شده دو پیمانه (260 گرم) (حدود 4 عدد هویج بزرگ پوست کنده)
گردو تقریباً خرد شده یک پیمانه (130 گرم)، اختیاری


مواد لازم برای تهیه لایه چیز کیک

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای، نرم شده در دمای اتاق دوازده اونس (336 گرم)
شکر گرانول سفید یک چهارم پیمانه (50 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه لعاب (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی، الک شده یک پیمانه (120 گرم)
آب پرتقال تازه یا شیر دو قاشق غذا خوری (30-45 میلی لیتر)


طرز تهیه کیک باندت هویج

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک مدل کیک بسیار هیجان اگیز، زیبا و چشم نواز، خوشمزه  و عالی آشنا کنیم در ادامه این مطلب حتما همراه ما باشید چرا که بعد از تهیه این کیک شگفت زده خواهید شد.
در این دستور شاهد ترکیب دو دسر بسیار پرطرفدار خواهیم بود. قسمت کیک هویج مانند دستور پخت اصلی آن خواهد بود و ما میتوانیم از نرمی و لطافت کیک هویج با لایه ای خامه ای از چیز کیک را تجربه کنیم.
نکته: یک  قالب با ظرفیت 12 تا 15 پیمانه برای این کیک بزرگ ایده آل است.
شاید لیست مواد تشکیل دهنده این کیک طولانی به نظر برسد اما مطمئن باشید بعد از اتمام کار و تهیه این کیک پشیمان نخواهید بود و آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد می دهید.
نکته: مطمئن شوید که کیک قبل از برش کاملا خنک شود.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز دارید که نیم ساعت آن صرف آماده سازی مواد اولیه می شود و حدود یک ساعت و پانزده دقیقه به پخت کیک اختصاص پیدا می کند و الباقی زمان هم بیشتر صرف خنک کردن و تزئین و سرو این کیک بسیار خاص می شود.
در نهایت با مقدار مواد اولیه ای که در این دستور به آن اشاره شده است می توانیم حدود ده تکه کیک برای پذیرایی آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و چرب کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) وشن کرده و گرم می کنیم. ظرف باندت با ظرفیت دوازده تا پانزده پیمانه (2839-3548 میلی لیتر) را سخاوتمندانه چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ، دویست و چهل میلی لیتر روغن، چهار عدد تخم مرغ، سیصد و پنجاه گرم شکر قهوه‌ای، صد و سی و سه گرم سس سیب، یک قاشق چای خوری وانیل و یک قاشق چای خوری پوست پرتقال را می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا باهم ترکیب  شوند و هیچ تکه شکر قهوه‌ای باقی نماند و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
 در یک کاسه بزرگ دیگر، سیصد و سیزده گرم آرد، دو قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری نمک، یک و یک دوم قاشق چای خوری دارچین، یک قاشق چای خوری زنجبیل، یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی و یک چهارم قاشق چای خوری میخک را ریخته و باهم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را الک کرده و به آرامی داخل مواد تر می ریزیم و با کاردک پلاستیکی یا قاشق چوبی، مواد را به آرامی هم می زنیم تا کاملا ترکیب شوند. دویست و شصت گرم هویج و صد و سی گرم گردو را داخل آن می ریزیم. حدود شش پیمانه مایه کیک خواهیم داشت. نیمی از مایه را در کف قالب آماده شده باندت می ریزیم و پخش می کنیم.

طرز تهیه کیک باندت هویج

مرحله پنجم: آماده کردن لایه چیز کیک
در یک کاسه متوسط ​​با استفاده از همزن دستی یا برقی، سیصد و سی و شش گرم پنیر خامه ای را به مدت یک دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کاملا یکدست و خامه ای شود. سپس پنجاه گرم شکر، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری وانیل را به آن اضافه می کنیم و با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط پنیر خامه ای را در یک لایه یکنواخت روی مایه کیک هویج می ریزیم. بعد باقیمانده مایه کیک هویج را به طور مساوی روی آن می ریزیم و پخش می کنیم و سپس با استفاده از چاقو کمی مایه کیک را هم می زنیم.

طرز تهیه کیک باندت هویج

مرحله ششم: پخت کیک
قالب را داخل فر گذاشته و کیک را به مدت 55 تا 75 دقیقه یا تا زمانی که با خلال دندان تست کنیم و از مایه کیک به آن نچسبد کیک را می پزیم. این کیک بزرگ و سنگین است و زمان زیادی برای پخت نیاز دارد،  توجه کنید که دمای فرها باهم متفاوت است بنابراین اگر کیک شما زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد ناامید نشوید. اگر فر شما طوری است که روی کیک به سرعت قهوه‌ای می شود، روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بعد از پخت آن را از فر خارج می کنیم و به مدت 30 دقیقه داخل قالب می گذاریم تا بماند و خنک شود.

مرحله هفتم: سرد کردن کیک
بعد از 30 دقیقه، کیک باندت که کمی خنک شده است را روی توری سیمی بر می گردانیم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود. مطمئن می شویم که کیک قبل از لعاب زدن، برش دادن و سرو کردن کاملا خنک شده باشد.

مرحله هشتم: آماده کردن لعاب
صد و بیست گرم شکر قنادی را داخل یک کاسه متوسط ریخته و به همراه دو قاشق غذا خوری آب پرتقال یا شیر تازه با همزن مخلوط  می کنیم.
نکته: در صورت تمایل، از آب پرتقال یا شیر بیشتری برای رقیق شدن استفاده کنید و یا از شکر بیشتر قنادی برای غلیظ شدن استفاده کنید. حالا که لعاب آماده شد روی کیک می ریزیم، برش می زنیم و سرو می کنیم.
نکته: باقی مانده  کیک را محکم می پوشانیم و می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

نکاتی برای بهتر شدن کیک باندت
یک قالب باندت با رنگ روشن‌تر انتخاب کنید، در قالب های کیک تیره‌تر تشخیص دادن پختن کیک از لبه ها سخت می شود
ظرفیت قالب: مهم است که ظرفیت قالب 12 تا 15 پیمانه باشد چون علاوه بر مایه کیک، لایه چیز کیک هم اضافه می شود و کیک قرار است پف کند پس قالبی که 10 فنجان یا کمتر را در خود جای دهد کافی نیست.
قالب را سخاوتمندانه چرب کنید: اگر کیک های شما به طور مداوم به لبه های قالب می چسبد، تابه شما به اندازه کافی چرب نشده است. حتی اگر تابه نچسب باشد، حتما آن را به مقدار زیاد چرب کنید.
دستورالعمل های آماده سازی و انجماد: کیک را از 1 روز قبل آماده کنید. کاملا خنک کنید، در یک ظرف مناسب قرار هید و درب آن را محکم ببندید و سپس تا چند ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید و قبل از سرو برای چند ساعت آن را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است نزدیک به سرو، کیک را با لعاب تزئین کنید. برای یخ زدن و منجمد کردن، کیک را کاملا خنک کنید و آن را محکم بپوشانید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. برای یخ زدایی هم آن را یک شب در یخچال بگذارید و در صورت تمایل قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.
روغن: این دستور غذا با روغن نباتی بهتر است. در صورت تمایل می توانید از روغن نارگیل ذوب شده و کمی خنک شده هم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که همه مواد دیگر به دمای اتاق برسند تا روغن نارگیل قبل از پختن کیک جامد نشود.
سس سیب: به جای سس سیب، می توانید از سه چهارم پیمانه آناناس کنسرو شده و له شده هم استفاده کنید.
گردو و سایر مواد افزودنی: می توانید تا یک و یک چهارم پیمانه افزودنی به این کیک اضافه کنید. ما معمولاً فقط از یک پیمانه (130 گرم) گردوی تقریباً خرد شده استفاده می کنیم. شما می توانید از کشمش، گردوی خرد شده و یا نارگیل خرد شده (شیرین یا غیر شیرین) استفاده کنید. ترکیبی از هر افزودنی تا زمانی که مقدار کل آن بیش از یک و یک چهارم پیمانه نباشد. یا می توانید کیک را بدون هیچ گونه افزودنی درست کنید.
کیک را با گاناش شکلاتی هم می توانید تزئین کنید بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.