طرز تهیه کیک بستنی

در این مطلب قصد داریم شما را با دستور تهیه یک نوع کیک بستنی بسیار جذاب آشنا کنیم. این کیک بستنی دارای لایه‌هایی از کیک و بستنی با کره است، در حالی که گاناش شکلاتی پایانی خوشمزه و تزئینی زیبا به آن اضافه می‌کند. در ادامه همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 22 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک بستنی

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی

مواد غذایی مقدار
آرد کیک دو پیمانه(۲۳۶ گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، ذوب شده و کمی خنک شده شش قاشق غذا خوری (85 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
 خامه ترش (یا ماست ساده یا ماست یونانی) به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر) 
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای‌خوری
اسپرینکل یا ترافل رنگی یک سوم پیمانه (حدود 50 گرم)
بستنی چهار پیمانه ( حدود 960 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ گاناش

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین با کیفیت ، ریز خرد شده یک تخته چهار اونسی (113 گرم)
یخامه غلیظ یا خامه همزن سنگین ک دوم پیمانه (4 اونس؛ 120 میلی‌لیتر)
اختیاری: ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک بستنی

در این مطلب قصد داریم شما را با دستور تهیه یک نوع کیک بستنی بسیار جذاب آشنا کنیم. این کیک لایه هایی از کیک و بستنی و کره دارد و در آخر گاناش شکلاتی و اسپرینکل یک منظره خوشمزه و تزئینی زیبا را برای شما به وجود خواهد آورد. در ادامه همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک شما در کل به نه ساعت و چهل دقیقه زمان نیاز دارید، اما جای نگرانی نیست چرا که بیشتر این زمان صرف انجماد کیک بستنی می شود و فقط چهل و پنج دقیقه وقت برای آماده کردن مواد اولیه و پنجاه و پنج دقیقه هم برای پخت کیک زمان نیاز خواهید داشت پس با خیال راحت و آسوده به تهیه این کیک بپردازید.

مرحله اول: گرم کردن فر و چرب کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن کرده و گرم می کنیم. یک تابه نان مستطیلی شکل ۹×۵ اینچی را با اسپری چرب می کنیم و کاغذ روغنی در آن می گذاریم و دوباره چرب می کنیم سپس آن را کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و سی و شش گرم آرد کیک، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط  هشتاد و پنج گرم کره ذوب شده و کمی خنک شده، یک عدد تخم مرغ، دویست گرم شکر گرانول سفید، هشتاد گرم خامه ترش، صد و شصت میلی لیتر شیر و دو قاشق چای‌خوری وانیل را ریخته و با همزن می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را الک کرده و به آرامی به مواد تر اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. از هم زدن بیش از حد مواد خودداری کنید. ترافل ها رنگی را هم به مایه کیک اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را در قالب نان آماده شده می ریزیم. قالب را داخل فر گذاشته و کیک را به مدت پنجاه  دقیقه تا یک  ساعت می پزیم و بعد از گذشت نیمی از زمان پخت روی کیک را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه ای شدن بیش از حد رویه آن جلوگیری کنیم. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده با یک خلال دندان کیک را تست می کینم اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبید، کیک آماده است. زمان پخت کیک در بین فرها متفاوت خواهد بود. کیک ما معمولا پنجاه و پنج دقیقه طول می کشد. بعد از پخت اجازه می دهیم کیک کمی در قالب بماند و خنک شود سپس آن را روی توری سیمی می گذاریم کاملا خنک شود.
توجه: قالب را کنار بگذارید چون دوباره باید از آن استفاده کنیم

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله ششم: برش کیک
کیک را روی تخته برش قرار می دهیم و با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز یا دندانه دار به آرامی به صورت افقی به سه لایه یکدست برش می دهیم.

مرحله هفتم: آماده کردن بستنی
بستنی را از فریزر خارج می کنیم. می گذاریم پانزده دقیقه نرم شود یا حدود بیست تا سی ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم.

مرحله هشتم: سرهم کردن کیک بستنی
کف قالب نان را با کاغذ روغنی یا نایلون پلاستیکی می پوشانیم و طرفین آن را به اندازه کافی بیرون می آوریم تا بتوانیم کیک بستنی را بعد از یخ زدن از قالب خارج کنیم. لایه زیری کیک را در قالب آماده شده قرار می دهیم و به آرامی و با احتیاط دو پیمانه بستنی نرم شده را روی کیک می ریزیم و به شکل یک لایه یکنواخت روی آن پخش می کنیم. لایه بعدی کیک را روی آن می گذاریم و دو پیمانه بستنی را به آرامی و با احتیاط به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم. در آخرلایه سوم کیک را روی آن قرار می دهیم، آن را به آرامی فشار می دهیم تا واقعاً به بستنی زیر آن بچسبد. روی کیک بستنی مونتاژ شده را با فویل آلومینیومی یا پلاستیک می پوشانیم و حداقل به مدت هشت ساعت در فریزر می گذاریم تا ببندد.
نکته: کیک بستنی سر هم شده را حداکثر به مدت سه روز می توان در فریزر گذاشت.
نکته: اگر کیک بستنی یخ زده است، قبل از اینکه گاناش را روی آن بریزید، بگذارید 10 دقیقه در دمای اتاق بماند تا یخ زدایی شود

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله نهم: درست کردن گاناش شکلاتی
حدود 15 دقیقه باقی مانده از زمان انجماد، رویه گاناش را درست می کنیم، به این ترتیب که صد و سیزده گرم شکلات خرد شده را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت می ریزیم و نصف پیمانه خامه را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا ​​گرم شود وقتی خامه به آرامی شروع به جوشیدن کرد آن را از روی حرارت بر می داریم و روی شکلات می ریزیم، سپس اجازه می دهیم 2 تا 3 دقیقه بماند تا شکلات به آرامی نرم شود. با یک قاشق فلزی یا کاردک پلاستیکی کوچک، خیلی آهسته آن را هم می زنیم تا کاملا ترکیب شده و شکلات آب شود. توجه کنید که هرچه شکلات را ریزتر خرد کنید سریعتر با خامه ترکیب می شود. مخلوط خامه و شکلات را 10 دقیقه کنار می گذاریم تا غلیظ شود.

مرحله دهم: تزئین کیک با گاناش
حالا کیک بستنی را از فریزر خارج کرده و با استفاده از ورقه های روغنی کناره ها، آن را با احتیاط از قالب بیرون می آوریم. کاغذ روغنی ممکن است پاره شود، اما تمام تلاش خود را بکنید تا کل کیک را بردارید. در صورت نیاز از یک چاقو برای جدا کردن آن از قالب استفاده کنید. کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم و کیک را روی تخته برش قرار می دهیم.
گاناش را روی کیک بستنی می ریزیم و سریع آن را پخش می کنیم چون کیک خیلی سرد است گاناش به سرعت سفت می شود. اجازه می دهیم کیک 3 تا 5 دقیقه بماند و قبل از برش کمی نرم شود. (در غیر این صورت انجام برش بسیار سخت خواهد بود!)

مرحله آخر: برش زدن کیک و سرو آن
با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز یا دندانه دار، برش هایی به ضخامت حدود سه چهام اینچ ایجاد می کنیم. از آنجایی که کیک یخ زده است سفت خواهد بود، اما با گذشت چند دقیقه نرم می شود. بهتر است زمانی که کیک بستنی بعد از چند دقیقه کمی نرم شده آن را میل کنید.
امیدواریم از این دستور راضی  باشید و آن را درست کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.

نکاتی برای بهتر شدن کیک بستنی
باقیمانده  کیک بستنی را بپوشانید و در ظرف مناسب قرار دهید و تا 1 هفته در فریزر نگهداری کنید.
می توانید این کیک بستنی را زودتر از موعد درست کنید زیرا باید یخ بزند. کیک مونتاژ شده را تا 3 روز می توانید فریز کنید. بهتر است قبل از برش دادن و سرو، رویه گاناش را سریع اضافه کنید. در صورت نیاز، می توانید روی آن را با گاناش تزئین کنید و به مدت 8 ساعت در فریزر قرار دهید. قبل از برش دادن و سرو، بگذارید 5 دقیقه در دمای اتاق بماند و نرم شود.
خامه ترش و شیر: خامه ترش پر چرب و شیر کامل برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. یک ماست ساده پرچرب را هم می توان به جای خامه ترش استفاده کرد، اگرچه ممکن است طعم کیک لطیف نباشد. همین امر در مورد شیر کم چرب نیز صدق می کند.
اسپرینکلز: در صورت تمایل می‌توانید آب پاش را کنار بگذارید. برای استفاده از بهترین آبپاش در کیک، جزئیات را در بالای دستور غذا ببینید.
بستنی: می‌توانید از هر بستنی با هر طعمی استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم از بستنی‌هایی که تکه‌های درشت داخل آن است خودداری کنید. چون در غیر این صورت برش دادن کیک بسیار سخت خواهد بود. ما از بستنی چیپسی شکلاتی استفاده کرده ایم که تکه های نازک و کوچک شکلات در سرتاسر آن وجود دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.