طرز تهیه نان کدو سبز

در این مطلب قصد داریم یک مدل نان سبزیجات را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. این نان با شکر قهوه ای، دارچین، جوز هندی، وانیل بیشترطعم دار شده و با کمی سس سیب مرطوب شده است و راهی عالی برای استفاده از سبزیجات مورد علاقه تابستان است!
چهارشنبه، 23 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه نان کدو سبز

مواد لازم برای تهیه نان کدو سبز

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره یک و سه چهارم پیمانه (220 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
روغن گیاهی (یا روغن نارگیل ذوب شده) نصف پیمانه (120 میلی لیتر)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده نصف پیمانه (100 گرم)
شکر گرانول سفید نصف پیمانه (100 گرم)
تخم‌مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده دو عدد
سس سیب شیرین نشده (یا خامه ترش یا ماست یونانی) یک چهارم پیمانه (60 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
کدو سبز خرد شده (نیازی به لکه کردن نیست) یک و نیم پیمانه (حدود 165 گرم)
شکلات چیپسی نیمه شیرین (یا آجیل خرد شده، کشمش و غیره)، اختیاری یک پیمانه (180 گرم)


طرز تهیه نان کدو سبز

در این مطلب قصد داریم یک مدل نان سبزیجات را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. این نان با شکر قهوه ای، دارچین، جوز هندی، وانیل بیشترطعم دار شده و با کمی سس سیب  مرطوب شده است و راهی عالی برای استفاده از سبزیجات مورد علاقه تابستان است!
کل زمانی که باید برای تهیه این نان خوشمزه صرف کنید 3 ساعت است که 10 دقیقه بابت آماده سازی مواد و 55 دقیقه بابت پخت نان صرف می شود الباقی برای خنک کردن و سرو آن. ارزش امتحان کردن را دارد.

مرحله اول: روشن کردن فر و چرب کردن قالب نان
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن کرده و گرم می کنیم. قالب نان مستطیلی شکل 9×5 اینچی را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و بیست گرم آرد، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین، نصف قاشق چای خوری نمک، یک و نیم قاشق چای خوری دارچین و یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم  تا کاملا باهم ترکیب شوند سپس کنار می گذاریم تا مواد تر را باهم مخلوط کنیم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط دیگر، صد  بیست میلی لیترروغن، صد گرم شکر قهوه ای، صد گرم شکر گرانول سفید، دو عدد تخم مرغ، شصت گرم سس سیب و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را می ریزیم و با همزن می زنیم تا مخلوط شوند. صد و شصت و پنج گرم کدو سبز را هم می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر ( درست کردن خمیر)
مواد خشک  را الک کرده و به آرامی به مواد مرطوب اضافه می کنیم و هم می زنیم توجه کنید که بیش از حد مواد را مخلوط نکنید هر افزودنی اختیاری مانند چیپس شکلات یا گردو را نیز به آن اضافه کنید و در حد مخلو شدن هم بزنید. دقت کنید که خمیر کمی غلیظ است.

طرز تهیه نان کدوسبز

طرز تهیه نان کدوسبز

مرحله آخر: پختن نان و سرو آن
خمیر را در قالب نان آماده شده می ریزیم و داخل فر می گذاریم و به مدت  55 تا 70 دقیقه می پزیم. (زمان که به نیمه رسید روی نان را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه ای شدن زیاد روی نان جلوگیری کنیم.) چون دمای فرها باهم متفاوت هستند در نتیجه زمان پخت هم متفاوت است، بنابراین مراقب زمان خود باشید. نان زمانی آماده می شود که خلال دندانی را در مرکز آن فرو کرده و موقع بیرون آوردن خلال دندان تمیز باشد و از مایه خمیر به آن نچسبد. بعد از پخت نان را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت داخل قالب بماند و خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.
در این مرحله می توانید نان را برش دهید، اما  توجه کنید که هنوز مرکز آن گرم است و ممکن است نتوانید نان را خوب برش بدهید. برای برش های تمیزتر، نان را مستقیماً روی توری سیمی خنک کنید و سپس آن را برش دهید و به عنوان صبحانه و یا عصرانه با یک فنجان چای در کنار خانواده میل کنید نوش جان
نکته: برای نگهداری نان باقیمانده، روی آن را بپوشانید. نان را 3 تا 4 روز می توانید در دمای اتاق نگهدارید و 1 هفته داخل یخچال

نکاتی برای بهتر شدن نان کدو سبز
دستورالعمل منجمد کردن نان: نان (کامل) را تا 3 ماه می توانید به خوبی فریز کنید. حتی می توانید آن را زودتر از موعد درست کنید سپس خنک کنید و در فویل آلومینیومی بپیچید و در فریزر منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است آن را یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از برش زدن و سرو به دمای اتاق برسانید.
ابزارهای مورد نیاز برای تهیه این دستور: رنده، کاسه مخلوط کردن شیشه ای، قالب نان
سس سیب: ما از یک چهارم پیمانه سس سیب در پخت نان استفاده کردیم تا نان رطوبت بیشتری داشته باشد. استفاده از یک عدد تخم مرغ و یک پیمانه کدو سبز به همراه بقیه مواد توصیه نمی شود چون نان بافت خوبی نخواهد داشت.
آیا می توان شکر یا روغن را کم کرد؟ بله، شما می توانید اندکی یکی یا هر دو را کاهش دهید، اما بدانید که شکر و روغن به ایجاد یک نان مرطوب و لطیف کمک می کنند و اگر شما مقدار آن ها را کم کنید، نتایج ممکن است ناامید کننده باشد. اگر می خواهید مقدار روغن و شکر را را کم کنید به ترتیب به جای روغن و شکر تصفیه شده از سس سیب بیشتر و ماست یونانی استفاده کنید.
مافین: قالب 12 عددی مافین را با قلمو چرب کنید. خمیر را طبق دستور آماده کنید. خمیر را با قاشق داخل قالب بریزید و هر کدام را تا سه چهارم ظرفیت آن پر کنید. ابتدا مافین ها را به مدت 5 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت (218 درجه سانتیگراد) بپزید سپس در حالی که قالب در فراست، دمای آن را به 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) کاهش دهید. به مدت 13 تا 16 دقیقه دیگر یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده و تمیز بیرون بیاید بپزید. کل مدت زمانی که این مافین ها در فر می گذرانند حدود 18 تا 21 دقیقه است. بعد از پخت اجازه دهید مافین ها به مدت 5 دقیقه در قالب مافین خنک شوند، سپس آن ها را روی توری سیمی جمع کنید تا خنک شوند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.