طرز تهیه کیک باندت سیب لعاب دار

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک سیب لعاب دار آشنا کنیم که مطمئنا از تهیه آن لذت خواهید برد. در این کیک می توانید از هر نوع سیبی که دوست دارید استفاده کنید. این کیک می تواند گرما بخش دورهمی های خانوادگی و دوستانه شما در روزهای سرد پاییز و زمستان باشد، پس در ادامه حتما همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
دوشنبه، 28 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت سیب لعاب دار

مواد لازم برای تهیه مایه کیک باندت سیب لعاب دار

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره سه پیمانه (375 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده سه قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
روغن گیاهی یک و یک چهارم پیمانه (300 میلی لیتر)
ماست ساده یا خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک و یک چهارم پیمانه (250 گرم)
شکر گرانول سفید یک دوم پیمانه (100 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده سه عدد
صاره وانیل خالص یک قاشق غذا خوری (توجه کنید، یک قاشق غذا خوری کامل)
سیب پوست کنده و خرد شده، سه پیمانه (360 گرم) حدود دو تا سه عدد سیب درشت


مواد لازم برای تهیه لعاب شکر قهوه ای

مواد غذایی مقدار
یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده
یک چهارم پیمانه (57 گرم) کره بدون نمک
یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) خامه غلیظ
یک دوم پیمانه (60 گرم) شکر قنادی، الک شده


طرز تهیه کیک باندت سیب لعاب دار

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک سیب لعاب دار آشنا کنیم که مطمئنا از تهیه آن لذت خواهید برد. در این کیک می توانید از هر نوع سیبی که دوست دارید استفاده کنید. این کیک می تواند گرما بخش دورهمی های خانوادگی و دوستانه شما در روزهای سرد پاییز و زمستان باشد، پس در ادامه حتما همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به دو ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، یک ساعت برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود هچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم در کل ده الی دوازده تکه کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. یک قالب Bundt  با ظرفیت ده الی دوازده پیمانه را با اسپری چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و هفتاد و پنج گرم آرد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، سه قاشق چای خوری دارچین، یک دوم قاشق چای خوری جوز هندی و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط دیگر، سیصد میلی لیترروغن، صد و بیست گرم ماست، دویست و پنجاه گرم شکر قهوه ای، صد گرم شکر گرانول سفید، سه عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را با همزن ترکیب می کنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر و اضافه کردن سیب های خرد شده
مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد مرطوب اضافه می کنیم و هم می زنیم تا جایی که آرد گلوله شده ای  باقی نماند. سعی می کنیم از مخلوط کردن بیش از حد خودداری کنیم. در آخر تکه های سیب را با احتیاط اضافه می کنیم.( اگر فکر می کنید سه سیب درشت زیاد است، به راحتی می توانید به دو سیب کاهش دهید.)

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک غلیظ را در قالب آماده شده می ریزیم و داخل فر می گذاریم و به مدت پنجاه و پنج تا هفتاد و پنج دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید می پزیم. زمان پخت ممکن است بسته به دمای فر شما متفاوت باشد، اگر از یک قالب ده پیمانه ای یا دوازده پیمانه ای استفاده می کنید، یا اگر از تکه های سیب کمتری استفاده کرده اید، بعد از پنجاه و پنج دقیقه باید مراقب کیک باشید. توجه کنید که با خیال راحت روی کیک را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه ای شدن زیاد روی کیک جلوگیری کنیم.

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از پخت قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کمی در قالب بماند و خنک شود  سپس آن را روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم: آماده کردن لعاب
در همین حین که کیک سرد می شود، لعاب شکر قهوه ای را آماده می کنیم. پنجاه و هفت گرم کره، دویست گرم شکر قهوه ای و صد و بیست میلی لیترخامه غلیظ را در یک قابلمه متوسط ​​ریخته و روی حرارت متوسط می گذاریم و ​​مخلوط می کنیم. مدام هم می زنیم تا کره ذوب شود، سپس هم زدن را متوقف می کنیم و می گذاریم حدود یک دقیقه مخلوط سریع بجوشد. حرارت را ملایم می کنیم و سریع هم می زنیم و اجازه می دهیم یک دقیقه دیگر مخلوط بجوشد. قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و شصت گرم شکر قنادی الک شده را به آن اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم. لعاب که آماده شد حداقل ده دقیقه اجازه می دهیم خنک و کمی غلیظ شود. درست قبل از سرو لعاب را با قاشق روی کیک می ریزیم. (کیک هنگام لعاب دادن هنوز هم می تواند کمی گرم باشد مشکلی ندارد.) اگر لعاب شما با سرد شدن بیش از حد غلیظ شد، به مدت پانزده ثانیه در مایکروویو گرم کنید و هم بزنید تا روان و یکدست شود.

طرز تهیه کیک باندت سیب لعاب دار

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک لعاب دار را در ظرف مناسب قرار می دهیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم. این کیک را می توانید گرم و در دمای اتاق و حتی سرد میل کنید. باقی مانده آن را می پوشانیم و به مدت سه روز در دمای اتاق و تا پنج روز در یخچال نگهداری می کنیم. طعم و مزه آن در روز دوم فوق العاده است! پیشنهاد می کنیم این کیک را درست کنید قطعا از خوردن آن لذت می برید.

نکاتی برای بهتر شدن کیک
دستورالعمل انجماد: کیک را می توان تا 3 ماه به خوبی منجمد کرد. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال بماند و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.
ابزار مورد نیاز برای تهیه این دستور: کاسه مخلوط کن شیشه ای، همزن برقی، کاردک، قالب Bundt، توری خنک کننده و قابلمه
آجیل: برای اینکه کیک طعم و بافت بهتری داشته باشد، یک پیمانه از آجیل خرد شده مورد علاقه خود مانند گردو اضافه کنید.
ماست: ما در اینجا ماست یونانی ساده را ترجیح دادیم، اما ماست معمولی یا خامه ترش نیز موثر است و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.
سیب: می توانید از انواع سیب مورد علاقه خود استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.