طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک مدل کیک شکلاتی به سبک آلمانی آشنا کنیم.
سه‌شنبه، 27 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

مواد لازم برای تهیه مایه کیک شکلاتی آلمانی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک و سه چهارم پیمانه (219 گرم)
پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده سه چهارم پیمانه (62 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
جوش شیرین دو قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
پودر اسپرسو (اختیاری) دو قاشق چای خوری
روغن کانولا یا گیاهی یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده دو عدد
خامه ترش پر چرب، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 گرم)
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
آب داغ یا قهوه یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه فیلینگ گردو و نارگیل

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
زرده تخم مرغ بزرگ سه عدد
شیر تبخیر شده یک قوطی (8 اونس؛ 240 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نارگیل خرد شده شیرین شده دو پیمانه
گردوی خرد شده یک پیمانه (125 گرم)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ (باتر کریم شکلاتی)

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر شیرینی پزی سه و نیم پیمانه (420 گرم)
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده نصف پیمانه (41 گرم)
خامه یا شیر غلیظ سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
اختیاری برای تزیین: گردوی برشته شده و نارگیل خرد شده شیرین شده به مقدار لازم


طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

کیک شکلاتی آلمانی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت است که با نارگیل، گردوی برشته و کره خامه ای شکلاتی درست می شود و طرافداران زیادی دارد. پیشنهاد می کنیم همراه ما باشید، مطمئنا از تهیه این کیک پشیمان نخواهید شد و از خوردن آن کنار خانواده نهایت لذت را خواهید برد.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که چهل و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه و سی و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای ده الی دوازده نفر کی آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه سه قالب کیک 9×2 اینچی را چرب می کنیم و داخل آن ها را با  کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
یک و سه چهارم پیمانه (219 گرم) آرد، سه چهارم پیمانه (62 گرم) پودر کاکائو، یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم) شکر، دو قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری پودر اسپرسو (در صورت استفاده) را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه دیگر یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) روغن، دو عدد تخم مرغ، سه چهارم پیمانه (180 گرم) خامه ترش، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) دوغ و دو قاشق چای خوری وانیل را می ریزیم و با استفاده از همزن دستی یا برقی مواد را باهم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر(درست کردن مایه کیک)
مواد تر را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) آب داغ یا قهوه را به آن اضافه می کنیم و همه را با همزن هم می زنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را به طور مساوی بین قالب ها تقسیم می کنیم و هر کدام را روی سطح کار می کوبیم تا هوای داخل آن ها خارج شود و حفره های هوا در سطح آن ها ایجاد شود. سپس آن ها را داخل فر گذاشته و به مدت 21 تا 25 دقیقه می پزیم.
نکته: زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است، بنابراین مراقب زمان خود باشید.
نکته: کیک ها زمانی پخته می شوند که خلال دندانی که در مرکز آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید.

مرحله ششم: خنک کردن کیک ها
کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی داخل قالب هایشان بمانند و خنک شوند سپس آن ها را از قالب جدا کرده و  روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم: آماده کردن فیلینگ گردو و نارگیل
در همین حین که کیک ها خنک می شوند، فیلینگ گردو و نارگیل را آماده می کنیم تا بعد از خنک شدن لایه های کیک بتوانیم از آن استفاده کنیم.
بنابراین یک دوم پیمانه (1 چوب؛ 115 گرم) کره، یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای، سه عدد زرده تخم مرغ و یک قوطی (8 اونس؛ 240 میلی لیتر) شیر تبخیر شده را در یک قابلمه متوسط می ریزیم و ​​روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و مخلوط می کنیم. هر از گاهی هم می زنیم تا مخلوط به جوش بیاید.
پس از به جوش آمدن مخلوط، حدود 5 دقیقه مدام آن را هم می زنیم تا غلیظ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم و یک قاشق چای خوری وانیل، یک پیمانه (125 گرم) گردوی برشته شده و دو پیمانه نارگیل را به آن اضافه می کنیم.
نکته: قبل از استفاده، اجازه می دهیم کاملا خنک شود.
نکته: فیلینگ آماده شده با سرد شدن بیشتر غلیظ می شود.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

مرحله هشتم: درست کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا کرم رنگ شود. سه و نیم پیمانه (420 گرم) شکر قنادی، نصف پیمانه (41 گرم) پودر کاکائو، سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک هشتم قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه بزنید، سپس سرعت را افزایش دهید و 1 دقیقه دیگر بزنید.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است یک چهارم پیمانه شکر یا پودر کاکائو قنادی دیگر به آن اضافه کنید و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه کنید.
نکته: طعم آن را بچشید و در صورت تمایل کمی دیگر نمک اضافه کنید

مرحله نهم: تراز کردن کیک ها
با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، لایه نازکی را از روی کیک ها برش می دهیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم.
نکته: می توانید این خرده های کیک را دور بریزید یا آن ها را پودر کنید و در آخر به عنوان تزئین استفاده کنید.

مرحله دهم: مونتاژ و تزئین کردن کیک
ابتدا یک لایه کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان قرار می دهیم و روی آن را به طور یکنواخت با یک دوم از فیلینگ گردو و نارگیل می پوشانیم.
نکته: نصف فیلینگ حدود یک و یک چهام پیمانه است.
سپس لایه دوم را روی آن قرار می دهیم و با باقیمانده فیلینگ گردو و نارگیل به طور یکنواخت سطح آن را می پوشانیم.
در ادامه لایه سوم کیک را روی آن قرار می دهیم و باترکریم شکلاتی را به صورت یک لایه ضخیم در سطح و کناره های کیک ( در صورت تمایل) پخش می کنیم و با استفاده از پالت خامه کشی آن را صاف می کنیم و با گردوی برشته شده و نارگیل تزیین می کنیم.
نکته: قبل از برش دادن، حداقل 45 دقیقه کیک در یخچال قرار می دهیم، در غیر این صورت ممکن است کیک در حین برش زدن از هم بپاشد.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک سرد شده را از یخچال بیرون می آوریم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم و به مدت 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستور العمل آماده کردن از قبل: کیک را از مرحله 2 آماده کنید. لایه‌های کیک پخته شده را محکم بپیچید و تا ۲ روز در یخچال قرار دهید یا تا ۳ ماه در فریزر منجمد کنید. زمان استفاده آن ها را یک شب در یخچال قرار دهید و به دمای اتاق برسانید، فیلینگ گردو و نارگیل  و فراستینگ را درست کنید، مونتاژو تزئین کنید و سرو کنید. همچنین می توانید فیلینگ گردوی نارگیل و باترکریم شکلاتی را از قبل آماده کنید. روی آن ها را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید. حتما قبل از استفاده هر دو را به دمای اتاق برسانید.

چرا دمای اتاق؟ همه اقلامی که در یخچال هستند باید به دمای اتاق رسیده باشند تا مواد به راحتی باهم مخوط شوند و مایه کیک یکدستی حاصل شود.  

به جای خامه ترش می توانید از ماست ساده استفاده کنید. طعم کیک به آن اندازه خوب نخواهد بود، اما جایگزین خوبی است.

دوغ: برای این دستور دوغ لازم است. اگر به دوغ دسترسی ندارید می توانید آن را در خانه تهیه کنید، به این ترتیب که یک قاشق چای خوری سرکه سفید یا آب لیمو را داخل یک پیمانه اندازه گیری مایع بریزید، سپس به اندازه کافی شیر کامل داخل همان پیمانه اضافه کنید تا به نصف پیمانه برسد. (به جای شیر کامل، از شیرهای کم‌چرب هم می توانید استفاده کنید، اما کیک مزه‌ای مرطوب یا غنی نخواهد داشت.) سپس آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. حالا دوغ خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.

پودر اسپرسو و قهوه: پودر اسپرسو و قهوه به کیک طعم قهوه نمی دهند. بلکه طعم شکلات را عمیق تر می کنند. ما هر دو را به شدت توصیه می کنیم. اگر اسپرسو یا قهوه مورد علاقه شما نیست، می توانید آن ها را کنار بگذارید و به جای قهوه داغ از آب داغ استفاده کنید.

گردو: برشته کردن گردو باعث خوشمزه تر شدن آن می شود بنابراین برشته کردن آن را به شدت پیشنهاد می کنیم! برای این کار گردو ها را داخل سینی فر ریخته و پخش کنید سپس در همان حین که فیلینگ را روی اجاق گاز هم می زنید، سینی را داخل فر بگذارید و به مدت 8 دقیقه با 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتیگراد) برشته کنید.

تخم مرغ: اگر نگران این هستید که ممکن است مخلوط زرده تخم مرغ نپزد و به صورت خام باقی بماند، از دماسنج آب نباتی استفاده کنید و مطمئن شوید که مخلوط به دمای 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتی گراد) رسیده و پخته شده است. اگر متوجه تکه های تخم مرغ پخته شدید، می توانید آن را از صافی رد کنید.

کیک ۹×۱۳: می‌توانید این کیک را به صورت یک کیک ۹×۱۳ هم بپزید. با فیلینگ گردو و نارگیل و بدون نیاز به باتر کریم شکلاتی، پر کنید. پخت این کیک در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) 35 تا 40 دقیقه طول خواهد کشید.

کیک های کوچک: از این دستور برای پخت کاپ کیک  هم استفاده کنید به این ترتیب که مایه کیک، فیلینگ گردو و نارگیل و باتر کریم شکلاتی را طبق دستور تهیه کنید و کاپ کیک ها را بپزید و سپس دروسط آن ها حفره ایجاد کنید و فیلینگ را در این حفره پر کنید و در آخر روی آن ها را با فراستینگ شکلاتی تزئین کنید و یا اینکه فقط از فراستینگ شکلاتی استفاده ککنید که در این صورت نیازی به ایجاد حفره نیست. کاپ کیک ها را سرو کنید و و باقی مانده آن ها را تا 3 ماه فریز کنید. فقط در صورت استفاده از فیلینگ مقدار مواد آن را نصف کنید چون این مقدار فیلینگ برای کاپ کیک زیاد است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.