طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک توت فرنگی به سبک خانگی آشنا کنیم.
پنجشنبه، 29 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو یک دوم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده باشد پنج عدد
خامه ترش یا ماست ساده، به دمای اتاق رسیده باشد یک سوم پیمانه (75 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده باشد یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
پوره توت فرنگی یک دوم پیمانه
اختیاری: رنگ خوراکی قرمز یا صورتی یک الی دو قطره


مواد لازم برای تهیه فراستینگ پنیر خامه ای و توت فرنگی

مواد غذایی مقدار
توت فرنگی خشک شده یا یخ زده یک پیمانه (حدود 25 گرم)
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق یک قالب هشت اونسی
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (1 چوب؛ 115 گرم)
شکر قنادی سه پیمانه (360 گرم)
شیر یک الی دو قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک برای طعم دادن به مقدار لازم


طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد و می توانید برای تولد و مهمانی آن را تهیه کنید و مهمانانتان را شگفت زده کنید. پس همراه راسخون باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه و تر و تازه آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به شش ساعت زمان نیاز داریم که یک ساعت و سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای ده الی دوازده نفر کیک آماده کنیم.

مرحه اول: آماده کردن پوره توت فرنگی
برای آماده کردن پوره توت رنگی به یک پوند یا کمی بیشتر از یک پیمانه ( حدود 454 گرم) توت فرنگی نیاز داریم. توت فرنگی آبکش شده را پوره می کنیم، به این صورت که توت فرنگی را در یک ظرف مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آن را می جوشانیم تا نصف پیمانه یا کمی بیشتر از نصف پیمانه توت فرنگی باقی بماند.
این فرآیند حدودا بیست و پنج تا سی و پنج دقیقه طول می کشد اما باید دقت داشته باشیم که این زمان، بسته به اندازه ظرف و آبدار بودن توت فرنگی ها می تواند متفاوت باشد.
نکته: توجه کنید که شکر یا هر شیرین کننده دیگری را اضافه نکنید.
نکته: می توانید این پوره را از روز قبل آماده کنید تا زمان بیشتری برای خنک شدن داشته باشید. آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.
نکته: این پوره را می توانید تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید.
نکته: قبل از استفاده پوره را حتما به دمای اتاق برسانید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

مرحله دوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.  سپس دو قالب کیک گرد 9 اینچی را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم و سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو و نیم پیمانه (285 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم) کره و یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.  سپس پنج عد سفیده تخم مرغ را اضافه کرده و با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. بعد یک سوم پیمانه (75 گرم) خامه ترش و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و دوباره در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
با سرعت کم همزن، مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.
در حالی که هنوز همزن روشن است، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر را به آرامی اضافه می کنیم تا هم خورده و مخلوط شوند. در آخر پوره توت فرنگی را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم.
نکته: بیش از حد مواد را مخلوط نکنید.
نکته: مطمئن شوید که در ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود نداشته باشد. مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد. در صورت تمایل رنگ خوراکی را هم می توانید اضافه کنید. (می توانید از یک قطره کوچک استفاده کنید.)

مرحله ششم: پختن کیک
مایه کیک را به طور مساوی بین قالب های کیک تقسیم می کنیم و روی سطح کار می کوبیم تا حفره های هوا روی سطح آن ها پدیدار شوند سپس داخل فر گذاشته و حدود 24 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند، آن ها را می پزیم.
نکته: برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک قرار دهید. اگر تمیز بیرون بیاید، تمام است.

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

مرحله هفتم: خنک کردن کیک ها
بعد از اتمام مدت زمان پخت قالب ها را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کیک ها کمی در قالب هایشان بمانند و خنک شوند سپس آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شوند. کیک ها باید قبل از فراست و مونتاژ شدن کاملا خنک باشند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز، یک پیمانه (حدود 25 گرم) توت فرنگی  یخ زده را پوره می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: شما باید حدود یک دوم پیمانه توت فرنگی پوره شده داشته باشید.
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک قالب هشت اونسی پنیر خامه ای را به مدت یک دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملا یکدست و خامه ای شود.
در ادامه یک دوم پیمانه (1 چوب؛ 115 گرم) کره را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند. سپس سه پیمانه (360 گرم) شکر قنادی، نصف پیمانه پوره توت فرنگی، یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت تمایل یک قاشق غذا خوری دیگر شیر اضافه کنید تا کمی رقیق شود.
نکته: فراستینگ را بچشید، سپس در صورت نیاز کمی نمک اضافه کنید.
نکته: حدود سه پیمانه فراستینگ حاصل می شود.

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی خانگی

مرحله نهم: مونتاژ و خامه کشی کیک
ابتدا با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، لایه نازکی را از روی کیک ها برش می دهیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم. می توانید این خرده های کیک را دور بریزید  و یا در آخر به عنوان تزئین از آن استفاده کنید. حالا یکی از لایه های کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان قرار می دهیم و به طور یکنواخت روی آن را با فراستینگ می پوشانیم. لایه دوم را روی آن قرار می دهیم و باقی مانده فراستینگ را در تمام سطح و کناره های کیک پخش می کنیم و با استفاده از پالت خامه کشی آن را صاف و یکدست می کنیم. قبل از برش دادن، کیک را حداقل 45 دقیقه در یخچال قرار می دهیم.
نکته: گذاشتن کیک در یخچال کمک می کند تا شکل خود را هنگام برش زدن حفظ کند، در غیر این صورت هنگام برش زدن از هم می پاشد.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک توت فرنگی
کیک مونتاژ شده را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم و به مدت 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم از این دستور راضی باشید و در خانه درست کنید و از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید. نوش جان!

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می شود
دستورالعمل‌های آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشاند. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از مونتاژ و فراست کردن کیک، آن را به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود.
دستورالعمل انجماد: کیک خامه کشی شده یا لایه های آن را، بدون فراست می توانید 2 تا 3 ماه منجمد کنید. بای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از تزئینو سرو به دمای اتاق برسانید.
آرد کیک: به شدت پیشنهاد می کنیم حتما از آرد کیک در این دستور استفاده کنید. می توانید آن را از فروشگاه های لوازم خانگی تهیه کنید.
شیر کامل: اگر به شیر کامل دسترسی ندارید می توانید از دوغ به جای آن استفاده کنید. استفاده از شیر کم چرب را توصیه نمی کنیم.
توت فرنگی خشک شده را از کجا بخریم؟ می توانید آن را از خواروبار فروشی ها تهیه کنید. توجه کنید که از توت فرنگی خشک جویدنی یا صمغی استفاده نکنید. شما به توت فرنگی خشک شده ای نیاز دارید که پودر شود. اگر آن را در جایی پیدا نکردید، می توانید از توت فرنگی منجمد استفاده کنید به این ترتیب که آن ها را یخ زدایی کنید و نصف پیمانه شکر شیرینی پزی به آن اضافه کرده و سپس پوره کنید.
پوره توت فرنگی: شکر یا هیچ چیز دیگری را به پوره توت فرنگی اضافه نکنید، پوره فقط از توت فرنگی خالص تهیه می شود. توصیه می کنیم پوره را از روز قبل درست کنید تا زمان زیادی برای خنک شدن داشته باشد. بعد از خنک شدن می توانید روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. توجه کنید که اگر همان روز پوره را درست کردید قبل از استفاده در مایه کیک، اجازه دهید کاملا خنک شود وهنگام اضافه کردن به مایه کیک مطمئن شوید که به دمای اتاق رسید باشد. همچنین می توانید پوره را از قبل درست کنید و تا 3 ماه فریز کنید. روزی که می خواهید از آن استفاده کنید، ابتدا یخ زدایی کرده و سپس به دمای اتاق برسانید، بعد در دستور پخت استفاده کنید. به جای توت فرنگی تازه می توانید از توت فرنگی یخ زده هم استفاده کنید اما توجه کنید که یک مقدار پروسه طولانی تری خواهد داشت حتی اگر از قبل آن ها را یخ زدایی کرده باشید.
کیک 9×13 اینچی: به سادگی مایه کیک را در یک قالب چرب شده 9×13 اینچی بریزید و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز آن فرو کرده و تمیز بیرون بیاید، بپزید.
کاپ کیک: قالب های کاپ کیک را تا دو سوم ظرفیت با مایه کیک پر کنید و به مدت 20 تا 22 دقیقه بپزید. با این مقدار مایه کیک می توانید کلی کاپ کیک دست کنید.
رنگ خوراکی: در صورت تمایل می توانید 1 تا 2 قطره رنگ خوراکی صورتی یا قرمز برای ایجاد رنگ صورتی دوست داشتنی به مایه کیک اضافه کنید. ما 1 قطره کوچک رنگ خوراکی ژله ای صورتی اضافه می کنیم.
فراستینگ بدون پنیر خامه ای: اگر می خواهید پنیر خامه ای را حذف کنید یا به آن دسترسی ندارید، می توانید از این دستور خامه توت فرنگی که در ادامه به آن اشاره می شود استفاده کنید.  این مقدار خامه برای خامه کشی به صوت یک لایه نازک کافی خواهد بود اما اگر می خواهید لایه ای ضخیم از خامه داشته باشید مقدار دستور را 1.5 برابر کنید.

باترکریم توت فرنگی

مواد لازم
یک پیمانه (حدود 25 گرم) توت فرنگی خشک شده یا یخ زده
یک پیمانه (235 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق
چهار پیمانه (480 گرم) شکر قنادی
یک چهارم (60 میلی لیتر) خامه غلیظ یا شیر کامل، به دمای اتاق رسیده
یک قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
نمک برای طعم دادن

طرز تهیه باترکریم توت فرنگی
با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز، یک پیمانه (حدود 25 گرم) توت فرنگی  یخ زده یا خشک را آسیاب کنید. شما باید حدود شما باید حدود نصف پیمانه پودر توت فرنگی داشته باشید، آن را کنار بگذارید.
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (235 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​رو به بالا بزنید تا کرم رنگ شود.سپس  چهار پیمانه (480 گرم) شکر قنادی، پودر توت فرنگی، یک چهارم (60 میلی لیتر) خامه یا شیر غلیظ و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه بزنید، سپس سرعت را افزایش دهید و 2 دقیقه دیگر بزنید. در صورت نیاز یک تا دو قاشق غذا خوری خامه یا شیر غلیظ به آن اضافه کنید تا کمی رقیق شود و آن را بچشید اگر فراستینگ خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.
بلافاصله می توانید آن را استفاده کنید یا در ظرف در دار بریزید و درب آن را محکم ببندید و تا 1 هفته در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. برای یخ زدایی کافی است آن را یک شب در یخچال بگذارید و بعد چند ثانیه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا دوباره حالت کرمی پیدا کند. پس از زدایی و قرار دادن در یخچال، در صورت نیاز، کمی خامه غلیظ یا شیر اضافه کنید این کار به رقیق شدن مجدد فراست کمک می کند. (چون در یخچال سفت می شود.)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
انواع تزریق ژل لب
انواع تزریق ژل لب
غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید
play_arrow
غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید