طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک بسیار منحصر به فرد به اسم کیک مرغ مگس خوار آشنا کنیم.
چهارشنبه، 5 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
گردوی خرد شده دو پیمانه (250 گرم)
آرد همه منظوره (الک شده) سه پیمانه (375 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای پودر شده یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
موز له شده دو پیمانه (4 عدد موز رسیده)
آناناس خرد شده یک قوطی هشت اونسی
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده سه عدد
روغن گیاهی یا کانولا (یا روغن نارگیل ذوب شده) دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه فراستینگ پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
با دمای اتاق نرم شده دو عدد پنیر خامه ای هشت اونسی (450 گرم) (16 اونس)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (175 گرم)
شکر قنادی پنج پیمانه (600 گرم)
شیر یک قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

کیکی که امروز می خواهیم آموزش بدهیم ظاهر زیبایی دارد و به همین خاطر می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند. این کیک از سه لایه تشکیل می شود و روی آن با فراستینگ پنیر خامه ای پوشیده می شود. همراه راسخون باشید تا دستور پخت این کیک فوق العاده را یاد بگیرید.

برای تهیه این کیک بی نظیر در کل به سه ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و هشت دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده الی چهارده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: تفت دادن گردوها در فر
فر را با دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. دو پیمانه (250 گرم) گردو را داخل یک سینی مخصوص فر و مقاوم در برابر گرما پهن می کنیم و آن ها را به مدت هشت دقیقه برشته می کنیم و سپس از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
دمای فر را روی 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) تنظیم می کنیم تا گرم بماند. بعد سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه پیمانه (375 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک و نیم قاشق چای خوری دارچین، یک و نیم قاشق چای خوری فلفل دلمه ای و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در این مرحله دو پیمانه موز له شده (4 موز رسیده)، یک قوطی هشت اونسی آناناس خرد شده، سه عدد تخم مرغ بزرگ، دو سوم پیمانه (160 میلی لیتر) روغن گیاهی یا کانولا (یا روغن نارگیل ذوب شده)، یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده، سه چهارم پیمانه (150 گرم) شکر گرانول سفید، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص را در یک کاسه متوسط می ریزیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند.​​

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
مواد خیس را داخل مواد خشک می ریزیم و با همزن هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در آخر یک و نیم پیمانه گردوی برشته شده را داخل آن می ریزیم و هم می زنیم.
نکته: بقیه گردورا برای تزئین نگه می داریم.
نکته: باید حدود هفت پیمانه مایه کیک داشته باشیم.

طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک را به طور مساوی بین 3 قالب که از قبل آماده کرده ایم تقسیم می کنیم.
نکته: برای اطمینان از مساوی بودن میزان مایه کیک داخل قالب ها می توانیم آن ها را وزن کنیم تا تمام طبقات کیک هم اندازه باشند.

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب ها را داخل فر می گذریم و به مدت ۲۶ تا ۲۹ دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید کیک ها را می پزیم.
نکته: قالب ها را بعد از گذشت نیمی از زمان پخت می چرخانیم تا همه قسمت های کیک به یک اندازه بپزند.

مرحله هشتم: خنک کردن کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها در قالب هایشان بمانند و کمی خنک شوند سپس آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله نهم: تراز کردن کیک ها
با استفاده از یک چاقوی بزرگ دندانه دار یک لایه نازک از روی کیک ها می بریم تا سطحی صاف ایجاد کنیم، به این کار تزار کردن می گوییم.
نکته: می توانید خرده های کیک را دور بیندازید یا پودر کنید و در آخر به عنوان تزئین استفاده کنید.

مرحله دهم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، دو عدد پنیر خامه ای هشت اونسی (450 گرم) و سه چهارم پیمانه (175 گرم) کره را با سرعت بالا مخلوط می کنیم تا یکدست و خامه ای شوند.
سپس پنج پیمانه (600 گرم) شکر قنادی، دو قاشق چای خوری وانیل، یک قاشق غذا خوری شیر و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم، سپس سرعت را بالا می بریم و دو دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.
نکته:  فراستینگ را بچشید در صورت نیاز کمی نمک اضافه کنید.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است شکر اضافه کنید و اگر خیلی غلیظ است شیر اضافه کنید

مرحله یازدهم: مونتاژ و تزئین کیک
یک لایه از کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و به طور یکنواخت روی آن را با فراستینگ می پوشانیم. لایه دوم را نیز روی آن قرار می دهیم و به طور یکنواخت با فراستینگ می پوشانیم.
در آخر با لایه سوم کیک، کار را تمام می کنیم و مابقی فراستینگ را روی سطح و کناره ها پخش می کنیمو با استفاده از پالت خمه کشی صاف می کنیم و با باقی مانده گردوی برشته شده روی کیک را تزئین می کنیم.
نکته: قبل از برش دادن کیک آن را حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم، در غیر این صورت ممکن است کیک در حین برش به آرامی از هم بپاشد.

طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را داخل ظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را می پوشانیم و تا پنج روز در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم این کیک خوشمزه را در خانه درست کنید و بعد از شام به عنوان دسر از مهمانانتان پذیرایی کنید و لذت ببرید.

در آخر به نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستور العمل تهیه از قبل: لایه های کیک و فراستینگ را می توانید از 1 روز قبل آماده کنید و روی کیک ها را بپوشانید و در دمای اتاق نگه دارید و فراستینگ آماده شده را در یک ظرف دربسته ریخته و در یخچال قرار دهید، سپس در زمان مقرر آن را  به دمای اتاق برسانید و کیک را مونتاژ کرده و سرو کنید.

دستور العمل انجماد: کیک خامه کشی شده یا لایه های کیک بدون فراست را می توانید تا 2 ماه منجمد کنید، برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و در صورت تمایل، قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر پایه دار | کاسه مخلوط کن شیشه ای | قالب کیک 9 اینچی | پالت خامه کشی

گردو: استفاده از گردو اختیاری است اگر گردو ندارید می توانید بدون هیچ گونه جایگزینی آن را حذف کنید یا اینکه یک پیمانه نارگیل خرد شده شیرین شده به جای آن بریزید.

آناناس: آناناس له شده را کمی آبکش کنید.

موز یخ زده: می توانید از موز یخ زده هم در این دستور استفاده کنید. موزی که یخ آن ذوب شده خیلی مرطوب است، بنابراین قبل از له کردن، تا جایی که می توانید آب اضافی آن را بگیرید.

کاپ کیک: با این دستور می توانید حداقل 32 تا 35 عدد کاپ کیک درست کنید. کپسول ها را تا دو سوم ظرفیت پر کنید و به مدت 20 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شوند، بپزید.

کیک بدون لایه: اگرچه زمان پخت طولانی خواهد بود اما می توانید این دستور را به صورت کیک باندت هم تهیه کنید. به این صورت که در قالب باندت بریزید و به مدت 55 تا 65 دقیقه بپزید. برای تست آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید. مایه کیک برای قالب 9×13 زیاد خواهد بود اما برای قالب 12×17 عالی خواهد بود. حدود 20 تا 25 دقیقه بپزید، فقط مراقب باشید که بیش از حد پخته نشود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.