طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک مدل کیک خاص و بی نظیر به اسم کیک پینیاتا آشنا کنیم.
شنبه، 8 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره الک شده سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم)
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم)
شکر گرانول سفید دو پیمانه (400 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده سه عدد
زرده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص سه قاشق چای خوری
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ شکلاتی و مونتاژ کیک

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی چهار و نیم پیمانه (540 گرم)
پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده یا هلندی سه چهارم پیمانه (62 گرم)
شیر کامل یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
شربت ذرت سبک یک قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
آب نبات های مختلف حدود دو پیمانه
اختیاری: آب نبات یا ترافل رنگی برای تزئین کیک به مقدار لازم


طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

کیک پینیاتا  یک کیک چهار طبقه است که فوق العاده شیک و فانتزی تهیه می شود و مانند آبشار شکلات های داخل آن موقع برش زدن سرازیر می شود و همین موضوع می تواند ایده خوبی برای سورپرایز کردن بچه ها باشد و از طرفی این کیک برای مواقعی که میهمان زیاد دارید بسیار مناسب است چون از نظر حجم و اندازه جزء کیک های بزرگ محسوب می شود. پس همراه راسخون باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز داریم که چهار ساعت برای آماده سازی مواد اولیه و بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای چهارده الی شانزده نفر کیک آماده کنیم.
نکته: برای تهیه این کیک شما به چهار قالب کیک گرد 9 اینچی و همچنین یک کاتر کوکی دایره ای سه و نیم  تا چهار اینچی نیاز دارید. اگر می توانید با چاقوی تیز وسط کیک ها را سوراخ کنید، می توانید از چاقو استفده کنید.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس چهار قالب کیک 9 اینچی را چرب و آرد پاشی می کنیم و بعد داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم) آرد، سه چهارم قاشق چای خوری بکینگ پودر، سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم) کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود.
در ادامه دو پیمانه (400 گرم) شکر را اضافه می کنیم و پنج دقیقه کامل با دور تند هم می زنیم تا خوب کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
حالا همزن را روی سرعت متوسط روبه بالا قرار می دهیم و سه عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم می زنیم تا هر 3 تخم مرغ کامل مخلوط شوند. سپس با چهار عدد زرده تخم مرغ این کار را تکرار می کنیم تا هر 4 زرده مخلوط شوند.  بعد سه قاشق چای خوری عصاره وانیل را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم. در صورت نیاز، مجددا کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم  هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک را در سه مرحله و به صورت تناوبی به همراه یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر) دوغ به مواد تر اضافه می کنیم و تا زمانی که هر یک از مواد خشک با مواد تر مخلوط و یکدست شوند، هم می زنیم.
نکته: توجه کنید که نباید مواد را بیش از حد مخلوط کنید.
نکته: مایه کیک صاف، مخملی و کمی غلیظ خواهد بود.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب های آماده شده
مایه کیک را به طور مساوی بین قالب ها تقسیم می کنیم و هر کدام را روی سطح کار می کوبیم تا هوای داخل آن ها خارج شود و حفره های هوا در سطح مایه ایجاد شوند.
نکته: برای اطمینان از تساوی مقدار مایه کیک در هر قالب و هم اندازه شدن کیک ها می توانیم آن ها را وزن کنیم.

مرحله ششم: پختن کیک ها
قالب ها را داخل فر می گذاریم و حدود 25 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها پخته شوند، آن ها را می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته است.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک ها
بعد از گذشت زمان مقرر کیک ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها در قالب هایشان بمانند و کمی خنک شوند، سپس کیک ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از فراستینگ و مونتاژ شدن کاملا خنک باشند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را با سرعت زیاد حدود دو دقیقه هم می زنیم تا صاف و کرم رنگ شود.
با استفاده از صافی یا صافی مشبک، چهار و نیم پیمانه (540 گرم) شکر و سه چهارم پیمانه (62 گرم) کاکائو قنادی را باهم در ظرفی مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس مخلوط شکر وکاکائو را به کره اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت بیست ثانیه هم می زنیم.
حالا همزن را خاموش می کنیم و یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر، یک قاشق غذا خوری شربت ذرت، یک و نیم قاشق چای خوری وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را به مواد اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​رو به بالا به مدت دو دقیقه همه مواد را هم می زنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی غلیظ است، کمی شیر به آن اضافه کنید.

مرحله نهم: مونتاژ کردن کیک
در این مرحله به یک کاتر کوکی دایره ای شکل به اندازه  سه و نیم تا چهار اینچ برای برش لایه های کیک نیاز داریم. حالا دو لایه کیک را با  استفاده از آن ها سوراخ می کنیم.
نکته: (از یک فنجان لبه نازک بزرگ هم می توانید استفاده کنید). از طرف دیگر، می توانید یک تکه کاغذ روغنی به اندازه آن ببرید و آن را روی کیک بگذارید و با استفاده از یک چاقوی تیز وسط کیک را برش دهید.
یکی از لایه های کیک کامل را روی پایه کیک یا صفحه گردان قرار می دهیم. از یک پالت خامه کشی یا چاقو برای پخش کردن فراستینگ روی کیک استفاده می کنیم.
سپس یکی از کیک های برش خورده یا سوراخ شده را روی آن قرار می دهیم. بالا و داخل حفره را فراستینگ می مالیم. بعد کیک برش خورده یا سوراخ شده دیگر را روی آن قرار می دهیم و یک بار دیگر بالا و داخل حفره را فراستینگ می مالیم. حالا حفره را با حدود دو پیمانه آب نبات یا شکلات پر می کنیم. در نهایت آخرین کیک کامل را روی آن قرار می دهیم و بالا و کناره های کل کیک را با فراستینگ می پوشانیم.
نکته: هر طور که مایلید روی کیک را تزئین کنید، می توانید از ترافل رنگی یا آب نبات استفاده کنید. همان طور که مشاهده می کنید ما از ماسوره Wilton 1M برای تزئین استفاده کرده ایم.

طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

طرز تهیه کیک تولد پینیاتا



طرز تهیه کیک تولد پینیاتا

مرحله آخر: سرو کیک
کیک را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و از طعم و ظاهر آن  لذت می بریم.
نکته: هنگام سرو کردن، یک قاشق را در دسترس داشته باشید. بهتر است حین سرو، آب نبات های اضافی را که از مرکز کیک پینیاتا بیرون می ریزند، روی هر تکه ای که سرو می کنید، بریزید.
نکته: از این کیک به عنوان کیک تولد هم می توانید استفاده کنید.

در آخر به نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید سپس روز بعد که کیک پینیاتا را آماده سرو کردید، مونتاژ کنید و روی آن بریزد.

دستورالعمل انجماد: کیک روکش شده را می توانید تا 2 ماه به راحتی فریز کنید. برای یخ زدایی کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید. اگرچه طعم تازه بهتر است.

آرد: حتما آرد را قبل از اندازه گیری الک کنید این نکته خیلی مهم است. این کار باعث می شود لایه های کیک بسیار سبک و پفی باشد و از سفت و متراکم شدن آن ها جلوگیری می کند. همچنین می توانید به جای آرد همه منظوره از آرد کیک استفاده کنید. از چهار پیمانه آرد کیک الک شده استفاده کنید.

دوغ: اگر دوغ ندارید، می توانید آن را در خانه درست کنید به این ترتیب که یک قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب لیمو را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید، سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به یک و نیم پیمانه برسد. (در مقادیرکم،شیر پرچرب را هم می توانید جایگزین شیر کامل کنید اگر چه کیک مزه‌ای مرطوب یا غنی نخواهد داشت.) آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. دوغ خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.

شربت ذرت: شربت ذرت باعث براق شدن فراستینگ می شود. در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

شیر مورد استفاده در فراستینگ: ما شیر کامل یا حتی نصف و نیم را توصیه می‌کنیم، اما شیر کم‌چرب هم به اندازه کافی جواب می‌دهد.

مواردی که برای پر کردن کیک می توانید استفاده کنید: چیپس شکلاتی، اسپرینکل، شکلات های ژله ای، آب نبات های خرد شده و ...

قالب ها: می توانید از 4 قالب کیک 8 اینچی نیز استفاده کنید. اما توجه کنید که زمان پخت برای لایه های ضخیم کمی بیشتر خواهد بود.
توجه با قسمت‌های دایره‌ای وسط کیک که بریده شده‌اند، می‌توانید یک کیک لایه ای کوچک درست کنید به این ترتیب که با مقداری فراستینگ فیلینگ کنید و از آب نبات ها روی آن بریزید و لایه دوم را قرار دهید و کل کیک را با فراستینگ بپوشانید و با ترافل تزئین کنید.

فراستینگ وانیلی: به سادگی می توانید به جای فراستینگ شکلاتی از فراستینگ وانیلی استفاده کنید کافی است مقداردستور زیر را دو برابر کنید و از آن به جای فراستینگ شکلاتی استفاده کنید.

مواد لازم برای فراستینگ وانیلی
یک پیمانه (230 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق
چهار تا پنج پیمانه (480 تا 600 گرم) شکر قنادی
یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ یا شیر کامل، به دمای اتاق رسیده
دو قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
یک هشتم قاشق چای خوری نمک برای طعم دادن

طرز تهیه فراستینگ وانیلی
در یک کاسه بزرگ با یک همزن دستی برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا کرم رنگ شود. سپس چهار و نیم پیمانه (480 تا 600 گرم) شکر قنادی، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم بزنید و سپس سرعت را افزایش دهید و به سرعت متوسط ​​رو به بالا برسانید و 2 دقیقه دیگر هم بزنید.
نکته: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.
نکته: قوام فراستینگ را بررسی کنید اگر خیلی رقیق است تا نصف پیمانه شکر شیرینی‌پزی اضافه کنید و اگر خیلی غلیظ است خامه غلیظ بیشتری اضافه کنید (هر بار فقط یک قاشق غذا خوری اضافه کنید و هم بزنید و سپس میل کنید و در صورت تمایل مقدار بیشتری اضافه کنید).
می توانید بلافاصله فراستینگ را استفاده کنید یا آن را در یک ظرف در دار بریزید و درب آن را محکم ببندید و تا 1 هفته در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. بعد از فریز کزن، کافی است در یخچال قرار دهید وسپس چند ثانیه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا دوباره کرم رنگ شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
play_arrow
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
play_arrow
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
آزادی بیان به سبک فرانسه
play_arrow
آزادی بیان به سبک فرانسه
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
play_arrow
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
play_arrow
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
play_arrow
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
play_arrow
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
play_arrow
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
play_arrow
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
play_arrow
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
play_arrow
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
play_arrow
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته